• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Coyote slår LS på fingrarna rätt hårt.
LS är bra, Coyote är bättre :)

Finns ingen gammal gen av Coyote, den kom 2011.
Tänker du på Modular så ja, LS klår den enbart pga Modular är rätt svår att jobba med. Men MMR har kört 5 sekunders tid med en stock block Modular och ingen LS är nere på såna tider oavsett block :)
Nej när jag menade gamla gen tänkte jag på bilarna i sig. Sen tror jag väldigt väldigt få modifierar sina camaro/mustanger till den nivån du pratar om så det är helt orelevant i min värld.
 
Ny Camaron blir ju brutalt bra @MaziK . Tycker ändå 455 är helt ok i förhållande till vad du får och den slår Mustangen på fingrarna. Är du säker på att det är samma utrustningsnivå osv? När jag sålde Camaro tidigare så listade de manuella 377 och handlarna hade bra marg så det finns säkert möjlighet att pruta. Nya inredning ser dessutom riktigt bra ut även om den gamla var helt okej.
Tjena
V8-modellen i Europa är SS-modellen. I USA så har 2SS-modellen skinninredning(ej SS som jag försått det), men SS-modellen i Europa verkar ha det, den har dual mode exhaust(som är tillvall i USA), den har den "stora" stereon med navi. 2SS-modellen i USA har head-up display, har inte sett på den informationen jag har att det skulle vara en HUD i modellen i Europa.

Den verkar således ha liknande utrustning som Mustangen, om inte mer.

Vilka är återförsäljare nu? Hedin!? och?
 
Tjena
V8-modellen i Europa är SS-modellen. I USA så har 2SS-modellen skinninredning(ej SS som jag försått det), men SS-modellen i Europa verkar ha det, den har dual mode exhaust(som är tillvall i USA), den har den "stora" stereon med navi. 2SS-modellen i USA har head-up display, har inte sett på den informationen jag har att det skulle vara en HUD i modellen i Europa.

Den verkar således ha liknande utrustning som Mustangen, om inte mer.

Vilka är återförsäljare nu? Hedin!? och?
Hedin och Callisma.
 
En gul motorlampa lyser på instrumentpanelen och bilen går som en påse skit. Kan bilen ta skada om man kör några mil ett par dagar innan verkstad? 320i e46 -05.
 
En gul motorlampa lyser på instrumentpanelen och bilen går som en påse skit. Kan bilen ta skada om man kör några mil ett par dagar innan verkstad? 320i e46 -05.
Låter inte helt bra att köra vidare. Kan vara en hel del olika saker som kan ge den varningen. Förhoppningsvis är det en luftmassemätare eller dylikt.
 
En gul motorlampa lyser på instrumentpanelen och bilen går som en påse skit. Kan bilen ta skada om man kör några mil ett par dagar innan verkstad? 320i e46 -05.
Jag skulle inte köra längre än nödvändigt (till verkstad). Men det kan ju vara vad som helst. Har du någon OBDII-läsare du kan låna och läsa ut felkoderna? Googla "limp mode e46" och se om du kan hitta något.
 
Låter inte helt bra att köra vidare. Kan vara en hel del olika saker som kan ge den varningen. Förhoppningsvis är det en luftmassemätare eller dylikt.
Jag skulle inte köra längre än nödvändigt (till verkstad). Men det kan ju vara vad som helst. Har du någon OBDII-läsare du kan låna och läsa ut felkoderna? Googla "limp mode e46" och se om du kan hitta något.
Tack! Får ta mig till en verkstad låter det som: (
 
V8-modellen i Europa har HUD :)

Verkar vara samma utrustning som 2SS-modellen i USA

Tjena
V8-modellen i Europa är SS-modellen. I USA så har 2SS-modellen skinninredning(ej SS som jag försått det), men SS-modellen i Europa verkar ha det, den har dual mode exhaust(som är tillvall i USA), den har den "stora" stereon med navi. 2SS-modellen i USA har head-up display, har inte sett på den informationen jag har att det skulle vara en HUD i modellen i Europa.

Den verkar således ha liknande utrustning som Mustangen, om inte mer.

Vilka är återförsäljare nu? Hedin!? och?
 
Och du lämnar garanti på det? ;)

En kompis har haft hyggliga erfarenheter av Speedy, minns inte om det var i Täby eller Vallentuna... Annars är väl Solna Bilteknik billiga!
Det står i instruktionsboken

Solna bilteknik skulle jag inte lämna en Lada till ens. Googla företaget får du skräckläsning hela kvällen.

För BMW finns två riktigt bra verkstäder. GW Engineering eller Per Larsson Motorteknik.
 
Tror dom blev tilldelade 5-6 bilar bara av nya 2016 och ingen har landat ännu.
Yes pratade med Hedin och Callisma igår. Kommer nog tyvärr inte bli år. Måste bygga garage först, pedant som jag är så vill jag inte ha den stående ute mer än nöden kräver :)

Lite roligt verkar som att dual mode exhaust och magnetic ride kommer i samma paket för 19600 enligt utsago. Men i broschyren jag har så ingår dual mode exhaust som standard.

Fick också bekräftat att det är motsvarande 2SS som kommer hit (V8-modellen i alla fall).
 
Solna bilteknik har väl fått blandade recensioner genom åren. Jag bytte drivknutsdamask där o de lyckades ha hål på den vid bytet - såg det inte förrns efter ett tag o lagade det själv då... de var inte intresserade av att fixa det, trots att bilen inte gått många mil sen bytet. Syntes tydligt att det var klämt när de skulle byta.
 
Hämtade hem denna idag. Käääärlek.


13055510_10154017340275767_7087736778094277456_n.jpg

Där ser man, fotot är taget typ 150 meter från mitt hus. För jag är ganska säker på att det är taget på Ållebergsgatan?
Riktigt fin bil!
 
Hallå biltokar,

Finns det någon kul bil för 30-55? Tar tacksamt mot alla tips.

Jag är 22 år så ingen familjebil ;)
 
Finns massor med kul. Men spridningen på bilarnas skick i den prisklassen tenderar till att vara enorm. En bil kan vara fin, en annan en rosthög.
S60T5
Ford Mondeo ST220
Saab 9-3 Aero
Volkswagen Golf GTI
Ford Focus ST
Audi S3 (äldre årsmodell)
borde alla gå att få i prisklassen utan att vara alltför risiga.
 
Tillbaka
Topp