• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tackar! Sjukt ikonisk krona dock, lätt att känna igen :) Jag är riktigt sugen på en "root beer". Var köpte du din?
Tjejen fick plocka upp den när hon var i USA, beställde av Gnomon från Singapore. Rekommenderar Gnomon. Blir väldigt dyrt dock om du ska importera till Sverige. Då är du uppe i en 1521a
 
Hahaha! Vadå den har bara 2L mindre motor :D

Ja det hade varit något. Men vill ha en bil där det går på något sånär att få plats med ungarna.
Har faktiskt sett tre pers åka i en GTS en gång :D

Och två cylindrar färre :D

3 Pers i en GTS är fan imponerande! Liten bil att ta sig in i men när man väl är inne i den så är den faktiskt rätt så rymlig :)
 
image.jpeg
 
Jag hade förövrigt själv aldrig heller suttit i en Viper tills jag köpte min.
Första intrycket var: Jävlar vad skeva pedalerna är!
Men nu märker jag inte längre att dom sitter hur jävla långt åt vänster son helst :D
 
Jag hade förövrigt själv aldrig heller suttit i en Viper tills jag köpte min.
Första intrycket var: Jävlar vad skeva pedalerna är!
Men nu märker jag inte längre att dom sitter hur jävla långt åt vänster son helst :D

Inte föratt klanka ner på en annars grym bil men vad jag minns var finish och panelgap inte de bästa heller. Vilket iof är skitsaker i samband med vad detär för best till motor i Viper. Har själv något otroligt sug efteren SRT-10 Ram. Blir nog inte med opraktiskt men ändå så fett!
 
Inte föratt klanka ner på en annars grym bil men vad jag minns var finish och panelgap inte de bästa heller. Vilket iof är skitsaker i samband med vad detär för best till motor i Viper. Har själv något otroligt sug efteren SRT-10 Ram. Blir nog inte med opraktiskt men ändå så fett!

Det är ju en Dodge.
Byggd av en fet jänkare vid namnet Bob, från Kentucky som skruvade ihop den medan han smaskade på sin trettonde cheesburgare för dagen.
Jänkare är inte perfekta någonstans, men dom är helt brutala!
 
Det är ju en Dodge.
Byggd av en fet jänkare vid namnet Bob, från Kentucky som skruvade ihop den medan han smaskade på sin trettonde cheesburgare för dagen.
Jänkare är inte perfekta någonstans, men dom är helt brutala!

Precis!
Vem annarsfår för sig att trycka ner en v10 i en pickis, ta bort framhjulsdrift, kasta i en manuell låda i en shortbed med v10 och sen sälja den till feta hickbillies och motorintresserade hantverkare här i Sverige. :D
 
Jag tänker inte outa min privata bil då riskerar jag bannas, men vad får man pröjsa i årsskatt på en V8 idag?

Varför tror du att du skulle bli bannad för att du kör Volga? Dom är ju ascoola!


;)

Årsskatten på min Viper är 2600kr.
Årsskatten på min Lincoln (V8, 285hk) är 2800 om jag inte minns fel.
Dock så är dessa äldre bilar där man skattade på vikt och inte co2.
 
Varför tror du att du skulle bli bannad för att du kör Volga? Dom är ju ascoola!


;)

Årsskatten på min Viper är 2600kr.
Årsskatten på min Lincoln (V8, 285hk) är 2800 om jag inte minns fel.
Dock så är dessa äldre bilar där man skattade på vikt och inte co2.

:D

Tack för infon, posta gärna en bild under huven på Lincoln!
 
Ny Camaron blir ju brutalt bra @MaziK . Tycker ändå 455 är helt ok i förhållande till vad du får och den slår Mustangen på fingrarna. Är du säker på att det är samma utrustningsnivå osv? När jag sålde Camaro tidigare så listade de manuella 377 och handlarna hade bra marg så det finns säkert möjlighet att pruta. Nya inredning ser dessutom riktigt bra ut även om den gamla var helt okej.
 
Ny Camaron blir ju brutalt bra @MaziK . Tycker ändå 455 är helt ok i förhållande till vad du får och den slår Mustangen på fingrarna. Är du säker på att det är samma utrustningsnivå osv? När jag sålde Camaro tidigare så listade de manuella 377 och handlarna hade bra marg så det finns säkert möjlighet att pruta. Nya inredning ser dessutom riktigt bra ut även om den gamla var helt okej.
Nackdelen är väll att det bara finns två återförsäljare nu...
 
:D

Tack för infon, posta gärna en bild under huven på Lincoln!

Äsh, det är bara massa plast och Skit under huven på den :D

Ny Camaron blir ju brutalt bra @MaziK . Tycker ändå 455 är helt ok i förhållande till vad du får och den slår Mustangen på fingrarna. Är du säker på att det är samma utrustningsnivå osv? När jag sålde Camaro tidigare så listade de manuella 377 och handlarna hade bra marg så det finns säkert möjlighet att pruta. Nya inredning ser dessutom riktigt bra ut även om den gamla var helt okej.

Nja du, Coyote motorn i Mustang är inget att leka med verkligen. Finns extremt mycket potential i den!
 
Från skillnad till LS motorerna menar du?:) Gamla gen av båda så hade inte Forden en chans i något avseende

Coyote slår LS på fingrarna rätt hårt.
LS är bra, Coyote är bättre :)

Finns ingen gammal gen av Coyote, den kom 2011.
Tänker du på Modular så ja, LS klår den enbart pga Modular är rätt svår att jobba med. Men MMR har kört 5 sekunders tid med en stock block Modular och ingen LS är nere på såna tider oavsett block :)
 
Tillbaka
Topp