• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Så har jag förstått det.

Jag tyckte också att det funkade bra vid provkörning. Men när man sen kör det till vardags så funkar det inte 100 %. Kör du tex Waze på luren så bryter den radion. Spotify fungerar ett par låtar sen börjar det strula, krånglar om man ska byta listor. Eller om man får ett samtal så går det ej att ta i luren...

Nu kör jag bara blåtand och man saknar faktiskt att Siri läser upp smileys. "Glad gubbe med pengar i munnen" typ!

Blåtanden funkar bra, synd bara att Car Play ger så mycket bättre ljud. Praktiskt också för oss som inte har navi.
 
Menar du att du i bilen hör skillnad på streamat via BT och trådat? Vad har du för källa? Och vad är det för stereo i bilen?
Svar ja!
Även om det är stöd för apt-x så hör man skillnad.

Ju finare anläggning desto större lär skillnaden bli.

Hade eftermonterat sub i passaten, var rätt stor skillnad mellan trådat kontra BT i exempelvis basen. Nu var iofs BT-modulen rns-510 ej så aktuell :)
 
Har BMW's docka för iphonen. En jäkla skillnad på ljudet om jag kör BT-stream eller genom dockan.

Ena lastbilen har ett halvseriöst finlyssningsbygge, typ 50k ljud. Docka till iphonen där, ännu större skillnad mellan BT-stream och dockning i den. Med telefonen dockad går "rådatan" från Spotify (Premium) eller annan app till huvudenhetens ljudprocessor, streamat åker man på BT-komprimeringen och ljudet processeras av iphonenen. Viss klasskillnad på ljudprocessorerna :)

Vet inte om det är så fiffinurligt i orginalstereos, men det kan vara en aspekt på dockat kontra streamat ljud.

@Denke i KS-podden låter sjukt porrig i finstereon i lastbilen :D
 
Porscheträff med far coming up. Bättre tur med vädret är svårt att ha. :)
image.jpeg
 
Inte så att han hämtat den i Borås?

Känner igen.
Gick den i Västerås förut?

Pratade med kollegan idag. Det är tydligen en kille i Kolsva som äger bilen. Den står i garage i Virsbo så den kan mycket väl ha åkt runt i Västerås med omnejd.
Cheva 408 med diffad bakaxel borgar för intressanta köregenskaper! :D
Lite trist att det inte var hans bil men han har en 35:a tudor och en 36:a coupé, så det går ingen nöd på honom direkt.
 
Fortsätter i leasing-tråden, helt villrådig nu! Fick nu provköra en fullutrustad Skoda Scout (största stereon, navi, bi-xenon, tonade rutor, dragpaket med automatisk bakluckeöppnare, parkeringshjälp fram och bak med kamera, alacantra-läder) med en TDI 150 hk motor. Det var som natt och dag.

Prisskillnaden ink allt på denna landar på 1000SEK mer, vad gör jag?!
 
Fortsätter i leasing-tråden, helt villrådig nu! Fick nu provköra en fullutrustad Skoda Scout (största stereon, navi, bi-xenon, tonade rutor, dragpaket med automatisk bakluckeöppnare, parkeringshjälp fram och bak med kamera, alacantra-läder) med en TDI 150 hk motor. Det var som natt och dag.

Prisskillnaden ink allt på denna landar på 1000SEK mer, vad gör jag?!
Antingen åker du runt i den bil du vill ha för 12.000kr extra om året och njuter eller så åker du omkring och vantrivs och kan göra något annat för 12.000kr. Ingen annan än du kan svara på om det är värt det eller inte.

För egen del skulle jag inte välja Scout men det är av rent utseendemässiga skäl, tycker den svarta plasten förstör bilen.
 
Kan inte någon som har ett intresse för leasing starta en tråd om det. Tråden kommer bli riktigt matnyttig då det är ett vanligt förekommande fenomen. Dessutom blir denna tråden lite mer av en entusiasttråd för de som gillar bilar. Antar att man skiter i att posta i denna tråd om man kör en tio år gammal Opel.
 
Kan inte någon som har ett intresse för leasing starta en tråd om det. Tråden kommer bli riktigt matnyttig då det är ett vanligt förekommande fenomen. Dessutom blir denna tråden lite mer av en entusiasttråd för de som gillar bilar. Antar att man skiter i att posta i denna tråd om man kör en tio år gammal Opel.

Absolut, inte meningen att kapa!
 
Tillbaka
Topp