• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Pratade med kollegan idag. Det är tydligen en kille i Kolsva som äger bilen. Den står i garage i Virsbo så den kan mycket väl ha åkt runt i Västerås med omnejd.
Cheva 408 med diffad bakaxel borgar för intressanta köregenskaper! :D
Lite trist att det inte var hans bil men han har en 35:a tudor och en 36:a coupé, så det går ingen nöd på honom direkt.

Ja då är det säkerligen den jag sett! :D
 
För många anledningar för att orka skriva ner det här.

Trist att höra att du verkar ha så pass dåliga erfarenheter av det hela.

Enligt mitt sätt att se på det så brukar det vara ett bra och smidigt upplägg, både utifrån företagets synvinkel såväl som för den anställde.

Sen beror det ju givetvis på vem man har att göra med. Som i alla branscher finns det bra och mindre bra aktörer.
 
Jag kör en liten Amerikansk rallybil!
Fiesta ST:
11941223_10205005013025143_1420042083661003772_n.jpg
 
Tjena folks
Flyttar hem till Sverige igen i sommar och tänkte köpa mig en bil..vänder mig till er för lite tankar. Är ute efter en suv, storleksmässigt som en (xc 60, sportage etc). Vad finns det för tips? Den ska rymma två barn och frun, är främst ute efter en jävligt bra bil sen om det står Skoda i grillen gör mig ingenting. Drift- och krocksäker är det jag prioriterar främst, som en riktigt Svensson med andra ord.. Tackar på förhand!
 
Tjena folks
Flyttar hem till Sverige igen i sommar och tänkte köpa mig en bil..vänder mig till er för lite tankar. Är ute efter en suv, storleksmässigt som en (xc 60, sportage etc). Vad finns det för tips? Den ska rymma två barn och frun, är främst ute efter en jävligt bra bil sen om det står Skoda i grillen gör mig ingenting. Drift- och krocksäker är det jag prioriterar främst, som en riktigt Svensson med andra ord.. Tackar på förhand!
XC60 är inget dumt val alls som du är inne på.
 
Tjena folks
Flyttar hem till Sverige igen i sommar och tänkte köpa mig en bil..vänder mig till er för lite tankar. Är ute efter en suv, storleksmässigt som en (xc 60, sportage etc). Vad finns det för tips? Den ska rymma två barn och frun, är främst ute efter en jävligt bra bil sen om det står Skoda i grillen gör mig ingenting. Drift- och krocksäker är det jag prioriterar främst, som en riktigt Svensson med andra ord.. Tackar på förhand!
Xc60 är rätt trång. Jag skulle gått på en xc70 d5 istället
 
Bara bagaget och bredden bak som XC70 är större. Det är inte värt. XC70 är baserad på gamla plattformen = supertrist att köra. XC60 är mycket modernare under skalet.
Instämmer med vad du säger men om man är ute efter körglädje är väl knappast en minibuss i suv-makeup det sexigaste man kan hitta? De flesta svennebanan-XC60s rullar runt utan AWD och med svampigt chassi utan DCC vilket gör körupplevelsen närmast likt en båttur.
Varför man nu ska ha en suv. OK om man är ute efter markfrigång och lastutrymme men inom rimliga gränser är ofta en crossover av typen XC70/Allroad/Alltrack/Outback ett smart val. Mer bil och mindre kloss.
 
Funderar att gå från bmw f11 till en seat cupra st 290, velat fram och tillbaka. Spontant på minus sidan ligger att seat känns knappast lika kvalitetsmässigt högt, det andra är att den är mindre (byggd på golf sportcombi) har två kids med en barnvagn. Känns som att det kan bli lite väl trångt...
Någon som har bra input att komma med?
 
Instämmer med vad du säger men om man är ute efter körglädje är väl knappast en minibuss i suv-makeup det sexigaste man kan hitta? De flesta svennebanan-XC60s rullar runt utan AWD och med svampigt chassi utan DCC vilket gör körupplevelsen närmast likt en båttur.
Varför man nu ska ha en suv. OK om man är ute efter markfrigång och lastutrymme men inom rimliga gränser är ofta en crossover av typen XC70/Allroad/Alltrack/Outback ett smart val. Mer bil och mindre kloss.
Nej, men varför ha det eländigare än man behöver? Skillnaden i körupplevelse mellan XC60 och XC70 är större än man tror till den förstas fördel. Om valet står mellan V90 och XC60 är det däremot inte svårt att rekommendera den vanliga kombin...
 
Nej, men varför ha det eländigare än man behöver? Skillnaden i körupplevelse mellan XC60 och XC70 är större än man tror till den förstas fördel. Om valet står mellan V90 och XC60 är det däremot inte svårt att rekommendera den vanliga kombin...
Instämmer, V90 kan nog vara ett bra lyft. Eller valfri större kombi från VAG, MB eller BMW om vi nu pratar alternativ till XC60.
Undrar hur många SUV-åkare i detta land som aldrig ens kör grusväg med sina bilar.
 
Tillbaka
Topp