• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Datorbilder men så här kommer den se ut:
image.jpeg

image.jpeg

Aldrig varit bilintresserad... Men jag tror precis jag blev det!
Grattis sjukt snygg !
 
Vet hur sjukt jobbigt det är att gå i väntans tider @Niklas .
"Lider" med dig!
Ibland fick jag bilder under produktionen, från Italien.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Har en polare med en likadan som du. Skulle få prova en gång. Han är lite disträ, och jag fattade inte, så när jag drog iväg gick han in på hotellet vi var vid, med keyless-nycklarna i fickan. Jag kom 10 meter.
 
Vet hur sjukt jobbigt det är att gå i väntans tider @Niklas .
"Lider" med dig!
Ibland fick jag bilder under produktionen, från Italien.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Har en polare med en likadan som du. Skulle få prova en gång. Han är lite disträ, och jag fattade inte, så när jag drog iväg gick han in på hotellet vi var vid, med keyless-nycklarna i fickan. Jag kom 10 meter.

Fy f-n vad coolt! Snacka om merupplevelse och inte så lite retsamt att se den växa fram så där :)

Ja, det gäller att ha nycklarna med sig :D
 
Precis lagt vantarna på den här klassikern som jag är väldigt nöjd med hittills. :)
image.jpeg

Finns en hel del extra pulver under huven, från insug till bakre kattarna, dock håller inte däck+fälg riktigt samma mått så det måste ställas rätt.

Har haft nyare AMG med sug-V8 (M156) men den här kompressormatade V8'an (M113K) är en riktig best, speciellt på lite lägre varv.

/gustav
 
Grym, grattis

Precis lagt vantarna på den här klassikern som jag är väldigt nöjd med hittills. :)
image.jpeg

Finns en hel del extra pulver under huven, från insug till bakre kattarna, dock håller inte däck+fälg riktigt samma mått så det måste ställas rätt.

Har haft nyare AMG med sug-V8 (M156) men den här kompressormatade V8'an (M113K) är en riktig best, speciellt på lite lägre varv.

/gustav
 
Precis lagt vantarna på den här klassikern som jag är väldigt nöjd med hittills. :)
image.jpeg

Finns en hel del extra pulver under huven, från insug till bakre kattarna, dock håller inte däck+fälg riktigt samma mått så det måste ställas rätt.

Har haft nyare AMG med sug-V8 (M156) men den här kompressormatade V8'an (M113K) är en riktig best, speciellt på lite lägre varv.

/gustav
Grattis! Riktigt fin bil. En av de snyggaste moderna Mercorna tycker jag. Så rå!
 
Precis lagt vantarna på den här klassikern som jag är väldigt nöjd med hittills. :)
image.jpeg

Finns en hel del extra pulver under huven, från insug till bakre kattarna, dock håller inte däck+fälg riktigt samma mått så det måste ställas rätt.

Har haft nyare AMG med sug-V8 (M156) men den här kompressormatade V8'an (M113K) är en riktig best, speciellt på lite lägre varv.

/gustav
Ser jättefin ut!
Om dessa är org fälgar. Byt inte ut dem, behåll den så org som möjligt.
 
Precis lagt vantarna på den här klassikern som jag är väldigt nöjd med hittills. :)
image.jpeg

Finns en hel del extra pulver under huven, från insug till bakre kattarna, dock håller inte däck+fälg riktigt samma mått så det måste ställas rätt.

Har haft nyare AMG med sug-V8 (M156) men den här kompressormatade V8'an (M113K) är en riktig best, speciellt på lite lägre varv.

/gustav

Otrolig fin! Har haft två likadana, både med V8 och V12.
En av de mest mångsidiga bilarna!
Grattis! :)
 
Ser riktigt fin ut @FC St. Pauli !
Ett par sjyssta fälgar med lite kant skulle göra sig hur bra som helst på den där besten. Lika så en liten, liten sänkning. ;)

Ser jättefin ut!
Om dessa är org fälgar. Byt inte ut dem, behåll den så org som möjligt.

De är inte orginalfälgar till den generationens SL. Misstänker att de är en kopia på en annan, senare, AMG modell.
 
Köpte min första bil igår. Så otroligt kul att köra. Extremt beroendeframkallande ljud, trots att det endast sitter en fyra på 164hk under huven. :D
CibxUnHWUAAgdmB.jpg large.jpg

Grattis!
Ingen dålig första bil inte. Själv fick jag nöja mig med en ett år gammal Civic när det begav sig. Tur som var stod det Type R på bakluckan så den rörde på sig rätt friskt. :D
 
Hej igen hörrni, har fortfarande inte köpt någon bil då det är så mycket att tänka på.. Har två modeller att välja bland, och tanken är att jag ska ha bilen i ca 5 år. Vad är det smartaste draget här sett ur ett monetärt perspektiv? Vill förstås tappa så lite som möjligt på detta. Jag tittar lite på blocket både privat och hos bilhandlare. Ny bil är uteslutet då jag som sagt inte orkar med värdeminskningen :)

Båda dessa modeller som nedan följer finns det massvis av på blocket..

Alternativ 1: Audi A6 4g Avant, automat, diesel 2.0 TDI, årsmod. 2012/2013, miltal: mellan 4000 - 7000 mil, prisbild ca 200 000kr (finns några fina för 209k - 215k, kan säkert pruta ner en tusing eller två)

Jag kör strax under 800mil om året, då har bilen alltså gått nästan 10 000mil och är då 9-10 år gammal. Tittar man på de bilar som idag gått ca 18 000 mil med samma utrustning så går dessa för ca 170-180k. Det är ju rena önskebilden när det är dags att sälja, men om 5 år lär ju priserna inte se ut så?

Alternativ 2: Mercedes CLA Shooting Brake 200CDI Automat, årsmod. 2016, miltal: helt ny i princip men redan uttagen av tidigare ägare, gått ca 100-500 mil. Prisbild ca 300 000kr. Säg att denna bil gått 6000 mil om 5 år, alltså 2021, hur lätt är den att sälja med minimal förlust?

Vilket alternativ förlorar jag minst pengar på om några år?

På båda bilarna tillkommer skatt, service det vet jag.

EDIT: Är tanken med tråden att posta bild på vad man kör eller fråga om råd? :p Hoppas det är ok
 
Hej igen hörrni, har fortfarande inte köpt någon bil då det är så mycket att tänka på.. Har två modeller att välja bland, och tanken är att jag ska ha bilen i ca 5 år. Vad är det smartaste draget här sett ur ett monetärt perspektiv? Vill förstås tappa så lite som möjligt på detta. Jag tittar lite på blocket både privat och hos bilhandlare. Ny bil är uteslutet då jag som sagt inte orkar med värdeminskningen :)

Båda dessa modeller som nedan följer finns det massvis av på blocket..

Alternativ 1: Audi A6 4g Avant, automat, diesel 2.0 TDI, årsmod. 2012/2013, miltal: mellan 4000 - 7000 mil, prisbild ca 200 000kr (finns några fina för 209k - 215k, kan säkert pruta ner en tusing eller två)

Jag kör strax under 800mil om året, då har bilen alltså gått nästan 10 000mil och är då 9-10 år gammal. Tittar man på de bilar som idag gått ca 18 000 mil med samma utrustning så går dessa för ca 170-180k. Det är ju rena önskebilden när det är dags att sälja, men om 5 år lär ju priserna inte se ut så?

Alternativ 2: Mercedes CLA Shooting Brake 200CDI Automat, årsmod. 2016, miltal: helt ny i princip men redan uttagen av tidigare ägare, gått ca 100-500 mil. Prisbild ca 300 000kr. Säg att denna bil gått 6000 mil om 5 år, alltså 2021, hur lätt är den att sälja med minimal förlust?

Vilket alternativ förlorar jag minst pengar på om några år?

På båda bilarna tillkommer skatt, service det vet jag.

EDIT: Är tanken med tråden att posta bild på vad man kör eller fråga om råd? :p Hoppas det är ok
Du tappar troligen minst på Audin i ren värdeminskning.
Med det sagt så är det fortfarande en dyr bil om du har ett sentimentalt förhållande till dina pengar. Gillar du pengar finns det många alternativ som inte blöder ur plånboken fullt så mycket. Svälj stoltheten, skit i grannarna och fundera igenom vad DU behöver.
 
Du tappar troligen minst på Audin i ren värdeminskning.
Med det sagt så är det fortfarande en dyr bil om du har ett sentimentalt förhållande till dina pengar. Gillar du pengar finns det många alternativ som inte blöder ur plånboken fullt så mycket. Svälj stoltheten, skit i grannarna och fundera igenom vad DU behöver.

Mjo det var det som var tanken, båda bilarna är relativt nya och jag kan lugnt köra med dem i några år utan att tänka på dyra reparationskostnader osv.. Det är snarare en fråga om bekvämlighet än något annat :)
 
Hej igen hörrni, har fortfarande inte köpt någon bil då det är så mycket att tänka på.. Har två modeller att välja bland, och tanken är att jag ska ha bilen i ca 5 år. Vad är det smartaste draget här sett ur ett monetärt perspektiv? Vill förstås tappa så lite som möjligt på detta. Jag tittar lite på blocket både privat och hos bilhandlare. Ny bil är uteslutet då jag som sagt inte orkar med värdeminskningen :)

Båda dessa modeller som nedan följer finns det massvis av på blocket..

Alternativ 1: Audi A6 4g Avant, automat, diesel 2.0 TDI, årsmod. 2012/2013, miltal: mellan 4000 - 7000 mil, prisbild ca 200 000kr (finns några fina för 209k - 215k, kan säkert pruta ner en tusing eller två)

Jag kör strax under 800mil om året, då har bilen alltså gått nästan 10 000mil och är då 9-10 år gammal. Tittar man på de bilar som idag gått ca 18 000 mil med samma utrustning så går dessa för ca 170-180k. Det är ju rena önskebilden när det är dags att sälja, men om 5 år lär ju priserna inte se ut så?

Alternativ 2: Mercedes CLA Shooting Brake 200CDI Automat, årsmod. 2016, miltal: helt ny i princip men redan uttagen av tidigare ägare, gått ca 100-500 mil. Prisbild ca 300 000kr. Säg att denna bil gått 6000 mil om 5 år, alltså 2021, hur lätt är den att sälja med minimal förlust?

Vilket alternativ förlorar jag minst pengar på om några år?

På båda bilarna tillkommer skatt, service det vet jag.

EDIT: Är tanken med tråden att posta bild på vad man kör eller fråga om råd? :p Hoppas det är ok
Hade kollat på en beggad Skoda superb, tråden har utvecklats till "den officiella biltråden" döp om @Denke :)
 
Grattis! Älskar 944an. Har som plan att kanske skaffa en som förstabil jag med. Så snygga och klassiska!
Tack! Låter som en utmärkt plan. Hojta om du söker vägledning eller är sugen på en provkörning! :happyhappy:
Grattis!
Ingen dålig första bil inte. Själv fick jag nöja mig med en ett år gammal Civic när det begav sig. Tur som var stod det Type R på bakluckan så den rörde på sig rätt friskt. :D
Tack, är toknöjd! Civic var ett alternativ för mig också, men ville ha något som stack ut lite mer.
Grattis, helrätt val av bil, min första bil var också en Porsche. Varför nöja sig med något annat? :D
Tack! Trots åldern andas bilen kvalité. Fantastiskt. :cigar:
 
Lite sena, men den som väntar på något gott. BBS CH-R 19" åkte på idag. Nu kan jag också åka och hänga på lokala macken på helgkvällarna ;)

Ruggigt nöjd! Lite fetare, och grymt mycket trevligare däck än RFT.

image.jpeg

image.jpeg


Btw, bästa blurra reg.skylts-appen till iphone?
 
Precis lagt vantarna på den här klassikern som jag är väldigt nöjd med hittills. :)
image.jpeg

Finns en hel del extra pulver under huven, från insug till bakre kattarna, dock håller inte däck+fälg riktigt samma mått så det måste ställas rätt.

Har haft nyare AMG med sug-V8 (M156) men den här kompressormatade V8'an (M113K) är en riktig best, speciellt på lite lägre varv.

/gustav


Mor min hade en likadan tidigare :) otroligt rolig bil :) och vacker
 
Då ska man vara jäkligt tacksam minst sagt. Själv var jag överlycklig över den 15 år gamla pugg 205 lacoste jag hade som första bil :)

Absolut! När jag hade den jobbade jag och la undan mellan 5-10k i månaden till värdeminskning då jag fick låna största delen av bilens kostnad av pappa. Servade den en gång och sen sålde den för 10.000 mindre än jag köpte den för ett år senare så det var helt klart en bra affär. Var nog mitt i värsta Type R hypen och jag tvivlar starkt på att varken nya Type R eller Focus RS klarar av den ekvationen. :(
 
Absolut! När jag hade den jobbade jag och la undan mellan 5-10k i månaden till värdeminskning då jag fick låna största delen av bilens kostnad av pappa. Servade den en gång och sen sålde den för 10.000 mindre än jag köpte den för ett år senare så det var helt klart en bra affär. Var nog mitt i värsta Type R hypen och jag tvivlar starkt på att varken nya Type R eller Focus RS klarar av den ekvationen. :(
Type R är grymma bilar! Har varit riktig hondanörd för med flera banbilar bakom mig :)
 
Tillbaka
Topp