• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Helvetia

Cartier
Angående Audi.. Har kört mycket audi q7. Den stod sig bra mot bmw x6 och mercedes ml350 som jag också kört mycket. Nu kan jag inte mycket om bilar och vet inte om dom är jämförbara men audin var det definitvt mest kraft i. För stor bara. Mercedes dock favoriten av de tre. Bmw:ns enda fördelar, som jag minns det, var de vackra lädersätena och att hastighet projicerades på framrutan. Riktigt grym funktion! Annars en bil som försöker vara för mycket på samma gång. Den hade förövrigt inte ens vindrutetorkare till bakrutan som är kraftigt lutad. Riktigt dåligt.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Angående Audi.. Har kört mycket audi q7. Den stod sig bra mot bmw x6 och mercedes ml350 som jag också kört mycket. Nu kan jag inte mycket om bilar och vet inte om dom är jämförbara men audin var det definitvt mest kraft i. För stor bara. Mercedes dock favoriten av de tre. Bmw:ns enda fördelar, som jag minns det, var de vackra lädersätena och att hastighet projicerades på framrutan. Riktigt grym funktion! Annars en bil som försöker vara för mycket på samma gång. Den hade förövrigt inte ens vindrutetorkare till bakrutan som är kraftigt lutad. Riktigt dåligt.

X6 är en bil som inte är bra till något, men den är cool och jag vill ha en.

X5 är väl den man ska jämföra med.
Q7 är jäkligt stor,
 

svesam

Rolex
Sportar vet jag inte men en sån här står i alla fall på garageuppfarten :)

image.jpg


/Daniel
 

par

Patek
2-Faktor
Det där gillas mycket! Det blir nästan bara hårdare om det sitter nitade skärmbreddare på och står GT2 på motorhuven.

993 Turbo, och 965, är verkligen två fantastiska modeller!

Har faktiskt tittat på ett kit med nitade skärmar, det tråkiga är att det inte går att återställa
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har faktiskt tittat på ett kit med nitade skärmar, det tråkiga är att det inte går att återställa
Du har en grym bil som det är!
Om du ska vidare med gt2 umbau, då måste du göra mer än skärmarna, det drar helt enkelt med sig massa grejer.
Njut av bil som den är (och snygg tjej)!
Luftkyld Porka, det blir liksom inte bättre än det!!
(Hoppas du känner till utzon för delar)
Grymt!
 
  • Like
Reactions: par

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du har en grym bil som det är!
Om du ska vidare med gt2 umbau, då måste du göra mer än skärmarna, det drar helt enkelt med sig massa grejer.
Njut av bil som den är (och snygg tjej)!
Luftkyld Porka, det blir liksom inte bättre än det!!
(Hoppas du känner till utzon för delar)
Grymt!

Det är ren galenskap att röra den bilen.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har faktiskt tittat på ett kit med nitade skärmar, det tråkiga är att det inte går att återställa

Nej, herregud nej! Det där ser ut som ett alldeles för fint ex för att hålla på med sånt.

Njut den som den är! Fantastisk bil!

Dock kan jag ibland inte låta bli att fundera på och imponeras av potentialen som finns i de gamla 911-chassiena med rätt förutsättningar maskinellt och med rätt kompetens bakom ratten. Skulle vara bra mycket roligare att rulla ut på banträffarna med en sån här än med nåt modernt med flappy paddels och antispinn:


Moderna GT-bilar är som ett möte! :)

Luftkyld Porker är inte så tokigt!
 

wojtecki

Cartier
Nej, herregud nej! Det där ser ut som ett alldeles för fint ex för att hålla på med sånt.

Njut den som den är! Fantastisk bil!

Dock kan jag ibland inte låta bli att fundera på och imponeras av potentialen som finns i de gamla 911-chassiena med rätt förutsättningar maskinellt och med rätt kompetens bakom ratten. Skulle vara bra mycket roligare att rulla ut på banträffarna med en sån här än med nåt modernt med flappy paddels och antispinn:


Moderna GT-bilar är som ett möte! :)

Luftkyld Porker är inte så tokigt!


Racing var verkligen bättre förr :)
 

par

Patek
2-Faktor
Nej, herregud nej! Det där ser ut som ett alldeles för fint ex för att hålla på med sånt.

Njut den som den är! Fantastisk bil!

Dock kan jag ibland inte låta bli att fundera på och imponeras av potentialen som finns i de gamla 911-chassiena med rätt förutsättningar maskinellt och med rätt kompetens bakom ratten. Skulle vara bra mycket roligare att rulla ut på banträffarna med en sån här än med nåt modernt med flappy paddels och antispinn:


Moderna GT-bilar är som ett möte! :)

Luftkyld Porker är inte så tokigt!

993 GT2(GT) kan vara bland det råaste som byggts. Bara grejen att man nitar fast skärmbreddningen bevisar endel. På den tiden var det lite andra volymer dessutom. Har för mig detbara byggdes 57 st för gatan.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Jag var ganska nära att ta hem en 964 Nakai-San hade micklat med för några år sen. Visade sig att det i princip var omöjligt att regga den så det rann ut i sanden. Är ganska glad för det nu dock, vissa av byggena har gått för långt enligt mig. Jag har inget emot modifikationer men nu börjar det bli ganska ovanliga och unika modeller som kapas sönder.

En original 993 eller 964 RS, en 965 eller en 993 Turbo/GT2 räcker rätt långt ur coolhetsperspektiv. :)

Men det är klart, coola saker kan alltid bli coolare...
 
Topp