• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats

Patek
2-Faktor

För mkt off road.
Ser tom gammal ut om man jämför med xc90.

Jag var inne på en sådan förut,men lite för hård.

Gillar den nya dock som tusan v8 dieseln

Men xc90 med r-design ser bra ut.
Lite oroilg att den ska vara stötig.

ugy9edy4.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Gillar också XC90n, tråkigt bara att de senare årsmodellerna har dödstråkiga och klena motoralternativ.
 

par

Patek
2-Faktor
Japp, den är ganska gammal men ingen dålig bil för det.
Kommer en ny men vill man ha en bra suv runt 200 beg så finns det inget som slår den tkr jag.

Har inget emot äldre bilar, hade en 530 01a i 6 år, underbar bil.

Q7 tappar riktigt hårt, tycker man kan handla dem riktigt billigt i andra hand. Visst också en gammal men roligare i alla aspekter.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Den är såklart ingen raket, men trög så in i bomben och dricker för mycket.
Jag gillar XC90, skön att köra och förarmiljön är fantastisk. Det är bara dieslarna som jag inte gillar.

Dom vibrerar och är ganska otrevliga men bensinare på en sådan bil är oftast dåligt för plånkan.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Kom igen, och xc90n är snygg då alltså?:) Den ser ju ut exakt som den gjort sen -03 med pinsamt små facelifts. Tittar man även invändigt ser de helt nya ut som v70n som kom -00

Beror lite på, q7 av nyare sort i vitt med s line ser bra ut tkr jag.

Volvo är ingen kioskvältare men bara försäkringen på bmw eller q7 är ca 5000 mer per år jämfört med xc90.

Inte värt det.
 

Marckus

Panerai
Kvalitén på Audi är fruktansvärt mycket bättre än på volvo, om vi jämför ex xc90 med q7. Rejäla dörrar på en bil är som ett bra lås på en länk. En Volvos dörrar är som länken på en dassig seiko i jämförelse med audins "ploprof-känsla". Volvo är bra grejer, men klankar man på audins kvalitetskänsla har man antagligen bara kört gamla runkiga a4or från 90-talet... eller så har man bara bestämt sig... ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Kvalitén på Audi är fruktansvärt mycket bättre än på volvo, om vi jämför ex xc90 med q7. Rejäla dörrar på en bil är som ett bra lås på en länk. En Volvos dörrar är som länken på en dassig seiko i jämförelse med audins "ploprof-känsla". Volvo är bra grejer, men klankar man på audins kvalitetskänsla har man antagligen bara kört gamla runkiga a4or från 90-talet... eller så har man bara bestämt sig... ;)

Audi är väl inte direkt kända för kvalitet ?
3.2 som rasade i mängder, rostproblem mm.

Ännu värre för Vw, vilket säger en del.

Men självklart ska det vara bättre kvalitet i en q7 kontra xc90, vi snackar 1,5 ggr nypris ?
 

Marckus

Panerai
Kvalitén på Audi är fruktansvärt mycket bättre än på volvo, om vi jämför ex xc90 med q7. Rejäla dörrar på en bil är som ett bra lås på en länk. En Volvos dörrar är som länken på en dassig seiko i jämförelse med audins "ploprof-känsla". Volvo är bra grejer, men klankar man på audins kvalitetskänsla har man antagligen bara kört gamla runkiga a4or från 90-talet... eller så har man bara bestämt sig... ;)
Tillägger att jag inte har någon åsikt om bilarnas inre då jag egentligen ger blanka fan i motorer och totalt saknar bilintresse. Dock är kvalité och känsla viktigt för mig, oavsett vad det gäller
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Den aspekten förstår jag... Antar Ml är samma?

Japp ML också.
Dom går ocksä att få till ok pengar men snålt bagage.

Farsan har en av senaste årsmodellen och man får in barnvagnen men inte mycket till.

XC90 är mer riktad mot barnfamiljer.
Skulle klara mig bra med en V70 som jag har för mig är längre än xc90 dessutom.

Men vill ha något lite roligare iaf, gillar att sitta högt.
 

par

Patek
2-Faktor
Japp ML också.
Dom går ocksä att få till ok pengar men snålt bagage.

Farsan har en av senaste årsmodellen och man får in barnvagnen men inte mycket till.

XC90 är mer riktad mot barnfamiljer.
Skulle klara mig bra med en V70 som jag har för mig är längre än xc90 dessutom.

Men vill ha något lite roligare iaf, gillar att sitta högt.

Slå på stort och köp en Suburban istället;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tillägger att jag inte har någon åsikt om bilarnas inre då jag egentligen ger blanka fan i motorer och totalt saknar bilintresse. Dock är kvalité och känsla viktigt för mig, oavsett vad det gäller

Upplevd och faktiskt kvalite är inte samma sak.
Att motorn håller är en stor kvalitetaspekt, oavsett hur lyxiga dörrarna känns.


Placerar dom långt under Bmw och Mercedes.

Ska dock tillägga att dom nya motorerna inte lider av det jag nämde tidigare med motorerna.

A5, A7 är riktigt snygga bilar.
 

Marckus

Panerai
Medelvärdet av geländewagen och prius kanske blir xc90...
Hoppas du hittar det du vill ha och gör en så bra affär som möjligt! Lycka till!
 

Räven

Cartier
Jag rattar bilvärldens svar på stridsvagnsvärldens T-34: En långvårdsgrön Volvo S70 2.5T.

Den uppfyller alla de viktigaste kriterierna: Turbo, sköna stolar, automatlåda, farthållare, mugghållare och en inredning värdig en kasserad finlandsfärja(trädetaljer i plast och färgskalor från en blekt heltäckningsmatta).
 
D

Deleted member 1265

Guest
Frågan är egentligen hur dyrt det blir att äga en eländewagen. Obs ironi, jag tycker de är fantastiska.
Jag menar, värdebeståndet i mercedes pansarvagnar nämnt är otroligt. De verkar knappt tappa efter den initiala värdetappet.
Är det jag som är dåligt införstådd kanske?
mercedes_G-wallpaper.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Zed

Swissera
Professional Dealer
2-Faktor
Frågan är egentligen hur dyrt det blir att äga en eländewagen. Obs ironi, jag tycker de är fantastiska.
Jag menar, värdebeståndet i mercedes pansarvagnar nämnt är otroligt. De verkar knappt tappa efter den initiala värdetappet.
Är det jag som är dåligt införstådd kanske?
mercedes_G-wallpaper.jpg


Du kan få en vettig G kring 2000-2004 för upp till 300k i Tyskland. Problemet är att de flesta kommer med 400 CDI-motorn som hade stora problem med kamkedjorna. G500 är the shit men bränsleförbrukningen skojar man inte bort när luftmotståndet är som en ladugårdsvägg.

Varje service ska diffarna smörjas upp. Det kostar en slant med. Förutom skatten osv.
 

TFK

Omega
7e6egu7a.jpg


Mitsubishi Outlander 2011
VW 1200 1963

Aprilia Tuono v4r -12
Honda Vtr 1000f Firestorm
KTM 450 EXC

(hoppas ingen tar illa upp av att jag även listade hojarna.. :) )

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 
Topp