• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tack, själv är jag helt förälskad i Gaurds red, den enda andra färgen jag kan tänka mig är nog GT silver

Rött är snyggt. Hade själv en för sisådär 18 år sedan. :)

porsche1.jpg
 
Förutom @Carlf är det någon som har erfarenhet av Passat GTS och 240 HK-spisen?
Generellt för Passat-modellerna, går det att leva med standardljudet dvs inte Dynaudio?
Det är en riktigt fin motor. Vi stormtrivs med den. Har dragit tungt och det är knappt så det känns. Sen att man har launch control är roligt.

Ljudet räcker gott så länge man inte ska ställa upp i dB-dragracing.

Men klicka i så att du får keyless, automatisk baklucka och parkeringsvärmare.
 
  • Like
Reactions: JLW
Nej nej men den är inte bättre på något utöver utvändig design då för det är en snygg bil xc90:)
Ja, helvete vad snygg den är! Vem trodde det för fem år sedan? Att Volvo skulle bygga bilar som kanske inte var vettigast, utan vann på "vill va".

Jag var och tittade på nya V90 CC idag, trodde nog inte att designen skulle funka, skogsmulle möter Stureplan, men den kändes klockren.
 
Nämen vad är det ni säger? XC90 ser ju helt konstig ut! Tycker att det är en av de fulaste bilarna Volvo någonsin gjort. Nu är jag ganska anti-Volvo och har alltid varit (uppväxt i en småstad) men de flesta jag pratar med verkar hålla med!
 
Nämen vad är det ni säger? XC90 ser ju helt konstig ut! Tycker att det är en av de fulaste bilarna Volvo någonsin gjort. Nu är jag ganska anti-Volvo och har alltid varit (uppväxt i en småstad) men de flesta jag pratar med verkar hålla med!

Även jag som tycker SUV är det mest utmärkande för att man blivit gubbe eller vill vara gubbe gillar den. Är jag kanske på väg att bli gubbe!?
 
Även jag som tycker SUV är det mest utmärkande för att man blivit gubbe eller vill vara gubbe gillar den. Är jag kanske på väg att bli gubbe!?
Lite så kan det vara :D har en hel del vänner som älskar den, även folk i sena tjugoårsåldern. Men mest populär verkar den vara runt mina vänner från andra kulturer. Förutom att T8an är 2016 sämsta bil så har de lyckats med modellen över lag!
 
T8:an är ju grym! Visst, de har haft en hel del elfel och strul med den men i övrigt är det en bra drivlina.
Det är den säkert, men min erfarenhet och de jag känner som har/haft en (ena blev återköpt av handlaren inom 3 månader) har tyvärr haft en del strul. En laddhybrid ska inte dra 2.5l/10km från Värmdö till stan... Elfel och motorlampor, läckage i 22" originalfälgarna pga. porer i gjutningen (inget fel på T8 i sig) med mera. För dom pengarna finns det vettigare och bättre bilar :) Många tillverkare pressar ut bilarna för fort och hinner inte döda barnsjukdomar!
 
Det är den säkert, men min erfarenhet och de jag känner som har/haft en (ena blev återköpt av handlaren inom 3 månader) har tyvärr haft en del strul. En laddhybrid ska inte dra 2.5l/10km från Värmdö till stan... Elfel och motorlampor, läckage i 22" originalfälgarna pga. porer i gjutningen (inget fel på T8 i sig) med mera. För dom pengarna finns det vettigare och bättre bilar :) Många tillverkare pressar ut bilarna för fort och hinner inte döda barnsjukdomar!
Bra motivering :) Den nya produktionschefen får lov att fixa det!
 
  • Like
Reactions: JLW
Nämen vad är det ni säger? XC90 ser ju helt konstig ut! Tycker att det är en av de fulaste bilarna Volvo någonsin gjort. Nu är jag ganska anti-Volvo och har alltid varit (uppväxt i en småstad) men de flesta jag pratar med verkar hålla med!
Jag tycker att den är otroligt läcker, även inredningen är lyckad. Så sent som för något år sedan var jag också väldigt anti-volvo men jag har helt ändrat uppfattning, de har seglat upp som en favorit på bilhimlen. Det finns förstås delade meningar men överlag verkar de väldigt populära, många av mina vänner är liksom jag själv väldigt bilintresserade och vi är många som har börjat ruva på en Volvo. Jag har nog nämnt det tidigare men inredningen i S90/V90, den är vassare än något annat jag suttit i på rätt sida... tja, jag vet inte, säger jag miljonen så får jag säkert pisk men den är riktigt, riktigt fin i alla fall.

Jag hoppas de kan hålla denna nivå framöver, helt omöjligt bör det ju inte vara med tanke på att Audi gjorde en varumärkesresa som inte visar några tecken på att ta slut.
 
Jag sa ju det:) Men inte ful:)

A6 allroad?

Har haft hemma den för provkörning en heldag förra veckan och den är helt klart en stark kandidat. Den är dock rätt skabbig invändigt, typ 2008 ringde och ville ha tillbaka sin inredning. Där var q7an finare. Men A6an är en gammelbil och med det i åtanke är den riktigt fin.

Det tar ont i mitt BMW-hjärta att inse att BMW ligger hopplöst efter just nu, och detta trots att din precis släppt ny x5 samt ny 5-serie. :-(
 
2016 Q7

- Tystaste bilen jag kört
- Ful rent nå jävulst
- Finfin motor och drivlina
- Perfekt familjebil
- Dyrt teknikpaket (50k)

Någon som kan tipsa om en annan bil som har lika bra eller bättre komfort under 700k?
Senaste generationens Range Rover går nog att skohorna ner i den budgeten. Visserligen med något år på nacken. Kanske ett val man gör med hjärtat och inte hjärnan dock.
 
2016 Q7

- Tystaste bilen jag kört
- Ful rent nå jävulst
- Finfin motor och drivlina
- Perfekt familjebil
- Dyrt teknikpaket (50k)

Någon som kan tipsa om en annan bil som har lika bra eller bättre komfort under 700k?

Volvo Xc90 har det då inte. Den låter alldeles för mycket i kupén.

Har du testat xc90 med laminerade rutor? Till xc60 gjorde det en ganska stor skillnad.
 
Tillbaka
Topp