• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Då har du ju kvar lappen och kan fortsätta köra. Kom tillbaka när du får maxbeloppet och indraget körkort. Lagom kul men fortfarande billigt mot all den tid man kört för fort. ;)
Far min fick fortkörningsböter i somras för första gången, efter 30 år med körkort. Drygt 2000, men de sekundrar man tjänar per tillfälle blir nog ett stort antal timmar efter tre decennier. Med andra ord, timkostnaden var billig! :)
 
Far min fick fortkörningsböter i somras för första gången, efter 30 år med körkort. Drygt 2000, men de sekundrar man tjänar per tillfälle blir nog ett stort antal timmar efter tre decennier. Med andra ord, timkostnaden var billig! :)
Sjukt billigt även om man råkar kör ihjäl någon...
 
Ja, alla andra är dumma och ingen kör för fort där det är "farligt", bara där de bedömer att de är smartare än Trafikverket på att avgöra lämplig hastighet.
Jag hade en närstående som blev förlamad pga en felbedömning av en amatörräserförare i pappas BMW. Lite stingslig efter det.
Jag beklagar. Jag kan inte tala för andra, men jag själv kör försiktigt och ansvarsfullt, både av säkerhetsskäl och att jag avskyr idioter i trafiken. En nära vän miste sin pappa i trafiken pga någon som gjorde en slarvig vänstersväng för något år sedan, sådant får en verkligen att tänka till. Dock upplever jag att jag inte utgör någon fara om jag håller mig till trafikrytmen och håller ett ordentligt avstånd, även om det går 10 km/h över vad lagen tillåter.
 
Ja, alla andra är dumma och ingen kör för fort där det är "farligt", bara där de bedömer att de är smartare än Trafikverket på att avgöra lämplig hastighet.
Jag hade en närstående som blev förlamad pga en felbedömning av en amatörräserförare i pappas BMW. Lite stingslig efter det.

Du själv kör ju knappa 140 på motorväg och tar bild samtidigt.
IMG_8949.PNG
 
Senast ändrad:
Det där ser ut som Autobahn om jag inte ser helt galet, men att fota kanske är lite tveksamt agerat om man klagar på andra fartsyndare.
Östra Karup står det på den högupplösta bilden. Själv bryr jag mig inte om någon kör lite för fort, kör själv för fort ibland, men jag tycker det är skojigt att @Carlf är snabb att hugga på andra när han själv begår samma brott...och tar bild samtidigt.
 
Mycket moraltanter här. Konstigt med tanke på att närmare 100% än 0% av trafikanterna i Stockholm (och med stor sannolikhet resten av Sverige) bryter mot trafikreglerna på daglig basis. Är det inte hastighet är det vanligen filval eller mobil fibblande...
 
I detta fallet är det nog snarare hyckleri alternativt lögner som sticker folk i ögonen.

Det enda som är värre än en moralist är en hycklande moralist.

Är trött och vet varken om ni är ironiska eller seriösa. Står dock för vad jag skrev och om nu en förklaring behövs så var meningen mellan raderna att alla kan står för vad de själva gör och så låter vi det vara där.
 
Är trött och vet varken om ni är ironiska eller seriösa. Står dock för vad jag skrev och om nu en förklaring behövs så var meningen mellan raderna att alla kan står för vad de själva gör och så låter vi det vara där.

Om man kör i 140 på 110-väg bryr jag mig inte ett skit om, gör det själv ibland. Men plåtar man sig själv i samma hastighet och samtidigt klagar på att andra överskrider fartgränsen är väl det definitionen av hyckleri. Stå för vad du gör bara, inte svårare än så.
 
Kände att jag var tvungen att posta detta

Han fick sin Aventador Miura och Mclaren p1 för några veckor sedan med :D

IMG_3793.PNG
Jag står inte ut med Manny Koshbin. Så mycket propaganda om att "du klarar allt bara du vill" och "sikta mot stjärnorna" gör mig spyfärdig.

Föredrar Kris Singh (lamborghiniks), med bl.a. en Veneno och en Huayra. Mindre skrytig, mer humor.
 
Jag står inte ut med Manny Koshbin. Så mycket propaganda om att "du klarar allt bara du vill" och "sikta mot stjärnorna" gör mig spyfärdig.

Föredrar Kris Singh (lamborghiniks), med bl.a. en Veneno och en Huayra. Mindre skrytig, mer humor.
Nu kommer jag låta bitter och avundsjuk, (vilket jag inte är, det är roligt med människor som "lyckas"...), men jävlar vad Veneno är ful (4 miljoner dollar :(). Pagani gör inte heller speciellt snygga bilar, i min mening.
 
Tillbaka
Topp