• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nu kommer jag låta bitter och avundsjuk, (vilket jag inte är, det är roligt med människor som "lyckas"...), men jävlar vad Veneno är ful (4 miljoner dollar :(). Pagani gör inte heller speciellt snygga bilar, i min mening.
Venenon kommer ju knappast få ett pris för en vacker design, men fasen vad den är fräck. Så mycket detaljer, så många linjer som kommer från bl.a. Countach och Diablo. Att han sedan äger en av tre är ju inte fy skam :rolleyes:
också intressant att du inte gillar Paganis design. Jag tycker Huayran är den vackraste bilen byggd på år och dar. Speciellt med Pachetto Tempesta-paketet, med uppdaterad aerodynamik, fjädring, avgassystem och fälgar.
IMG_0967.JPG

:woot:
 
Förutom @Carlf är det någon som har erfarenhet av Passat GTS och 240 HK-spisen?
Generellt för Passat-modellerna, går det att leva med standardljudet dvs inte Dynaudio?
 
Jag vet inte hur DSG lådan är idag men jag tycker att den växlar konstigt, vid fel varvtal ibland och rycker vid lägre farter. Tex om man bromsar in när man är på väg in i en rondell och sedan släpper bromsen och gasar...
 
Jag vet inte hur DSG lådan är idag men jag tycker att den växlar konstigt, vid fel varvtal ibland och rycker vid lägre farter. Tex om man bromsar in när man är på väg in i en rondell och sedan släpper bromsen och gasar...
Är så i de caddy's vi har på jobbet också,senaste modellen med dsg6! Sjukt störigt..
 
Okej.. Ordning i klassen och jag undrar om någon har något matnyttigt att berätta om Passat GTS. T.ex vilken utrustning får man inte missa?
Kör 190hk alltrack modellen. LED High och active info display är två tillval som gör mycket tycker jag. Jag valde 190hk motorn för jag fick in så mycket mer utrustning än om jag skulle tagit 240.
 
Tack, själv är jag helt förälskad i Gaurds red, den enda andra färgen jag kan tänka mig är nog GT silver

Du valde rätt, gaurds red är helrätt. Själv sugen på det på nästa kärra. Silver är riktigt tråkigt på Porschar(och alla andra bilar också).

Jag håller med - det är snyggt - men det är inte 'min' färg. Den enda röda bilen jag vill haär en F40! :p

Silver och vitt är ju de klassiska Porsche-/Tyskland- racingfärgerna vilket alltid passar även om Silver som nämnts är en tråkig (men praktisk - har haft två silverfärgadebilar varav en banbil (väldigt mycket enklare att gömma bromsdammet)) färg. Tycker 991 R gör sig riktigt bra i GT Silver dock.

Porsches absolut roligaste färger förekommer ju dock i 'Paint to sample'-sortimentet. Är en sucker för de gamla racingfärgerna, gelbgrün, daphnegrün, karminrot osv.

...kanske inte helt bra ur andrahandsvärdes-perspektiv dock. :)

Hursom - din bil kommer bli amazing. Avundsjuk!
 
Jag håller med - det är snyggt - men det är inte 'min' färg. Den enda röda bilen jag vill haär en F40! :p

Silver och vitt är ju de klassiska Porsche-/Tyskland- racingfärgerna vilket alltid passar även om Silver som nämnts är en tråkig (men praktisk - har haft två silverfärgadebilar varav en banbil (väldigt mycket enklare att gömma bromsdammet)) färg. Tycker 991 R gör sig riktigt bra i GT Silver dock.

Porsches absolut roligaste färger förekommer ju dock i 'Paint to sample'-sortimentet. Är en sucker för de gamla racingfärgerna, gelbgrün, daphnegrün, karminrot osv.

...kanske inte helt bra ur andrahandsvärdes-perspektiv dock. :)

Hursom - din bil kommer bli amazing. Avundsjuk!
Håller med om grön, gillar dem. Tycker det är riktigt tråkigt inte Nick Murray beställde sin gröna han tänkte:)
 
Håller med om grön, gillar dem. Tycker det är riktigt tråkigt inte Nick Murray beställde sin gröna han tänkte:)

Såg något klipp när han pratade igenom specen (orkade inte kolla hela) då sa han att han bestämt sig för någon grön PTS (mossgrön/BRG typ - vilket är awsome också) men det blev alltså inte så.

Edit: Mexico är fasen också bra (även om det gått lite inflation i ljusblått senaste tiden hos Porsche). Såg den här igår och fick typ hjärtsnörp: https://racecarsdirect.com/Advert/Details/76306/1972-porsche-911-25-litre-st

Exitbilen.
 
Såg något klipp när han pratade igenom specen (orkade inte kolla hela) då sa han att han bestämt sig för någon grön PTS (mossgrön/BRG typ - vilket är awsome också) men det blev alltså inte så.

Edit: Mexico är fasen också bra (även om det gått lite inflation i ljusblått senaste tiden hos Porsche). Såg den här igår och fick typ hjärtsnörp: https://racecarsdirect.com/Advert/Details/76306/1972-porsche-911-25-litre-st

Exitbilen.
Han är riktigt skön! Han tog en mörkblå igen... Tror leveranstiderna kan sticka iväg om man väljer PTS.

Mexico är häftig, sen har Miami lite dödat den ljusblåa färgen på något sätt. Häftig färg men svår att leva med:)
 
Jag håller med - det är snyggt - men det är inte 'min' färg. Den enda röda bilen jag vill haär en F40! :p

Silver och vitt är ju de klassiska Porsche-/Tyskland- racingfärgerna vilket alltid passar även om Silver som nämnts är en tråkig (men praktisk - har haft två silverfärgadebilar varav en banbil (väldigt mycket enklare att gömma bromsdammet)) färg. Tycker 991 R gör sig riktigt bra i GT Silver dock.

Porsches absolut roligaste färger förekommer ju dock i 'Paint to sample'-sortimentet. Är en sucker för de gamla racingfärgerna, gelbgrün, daphnegrün, karminrot osv.

...kanske inte helt bra ur andrahandsvärdes-perspektiv dock. :)

Hursom - din bil kommer bli amazing. Avundsjuk!
Precis. Vitt är klassiskt Porsche men gör sig bäst på gamla 11or. På nya funkar det fint om det är en GT3a :)
 
Tillbaka
Topp