Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med! Den enda svenska biltidningen jag läser är TeknikensVärld, men ärligt är den inte jättebra heller. Deras provkörningar brukar i princip aldrig vara kompletta, Mattias Rabe är allt för ofta onödigt dryg och så vidare. Tur att de har PeO iaf.
Kanske lite OT men Haldex AB är alltså INTE tillverkare av Haldex (fyrhjulsdrivning)?
Tänkte om det var så att företaget Haldex AB bara råkade ha samma namn som BornWarners produkt, men nu förstår jag, tackBorgWarner köpte upp 'Haldex Traction AB' typ 2010-2011 som var delen av Haldex som tillverkade 'fyrhjulsdriftssystemen' - eller hur menar du?
Sjukt snabb på bana dock520k för en framhjulsdriven golf!?![]()
Det är användbart i vardagenSjukt snabb på bana dock
Det är ingen vardagbilDet är användbart i vardagen500 k för en golf är galet.
Clubsport s kör ringen på 7.47 jämför t ex med bmw m2 som kör 7.58 eller m3 csl 7.50. Sen har clubsport s blivit utsedd av chris harris som nr 2 roligaste bil på bana, nr ett blev trumvirvel 991 r. M2 som exempel kom inte ens topp 10. Jättesvårt säga vad bilen är värd, det är en trackday bil vi pratar om 450 kanske kan vara värt men tror de försöker maxa ockra lite köp på spekulation. Jag avstod bilköp av denna för 400 till förmån för ngt snabbare!
Kollade lite på det där men det blev för dyrt... Om man nu inte vill köra runt i en snik-Macan. Men den är ju långsammare än PassatenNågon som kör Porsche som tjänstebil? Sugen på en Macan. Men det verkar ju jävligt dyrt i förhållande till min nuvarande xc60.
Jag förstår att det är en prisvärd snabb bilDet är ingen vardagbil
Samt anledningen till att jag la upp den var för att nypris var 40000 euro, om man hade fått tag på en. Har för mig att @80s kunde få tag på en.
Håller dock med att 500k är mycket för en Golf, den skiljer sig iofs väldigt mycket ifrån en vanlig Golf, en Golf R med för den delen.
Vad spelar tillverka för roll, det är väl bilen i sig som är relevant vid pris. Att det inte är lika "flashigt" som att skryta om sin Porsche eller Rs/M bil må väl vara problemet vissa kan ha antar jag.Jag förstår att det är en prisvärd snabb bil
Har svårt att komma ifrån att det är en golf. Samma sak med Golf R osv.
Vad spelar tillverka för roll, det är väl bilen i sig som är relevant vid pris. Att det inte är lika "flashigt" som att skryta om sin Porsche eller Rs/M bil må väl vara problemet vissa kan ha antar jag.
Det är ju det som är så läckert, senast bilvärlden såg en sådan sleeper var kanske bmw m5 e28. Jag känner ingen som flashar eller skryter med vad de kör.Vad spelar tillverka för roll, det är väl bilen i sig som är relevant vid pris. Att det inte är lika "flashigt" som att skryta om sin Porsche eller Rs/M bil må väl vara problemet vissa kan ha antar jag.
Sa inte att det var pga tillverkaren utan pga just golf, dvs modellen.Vad spelar tillverka för roll, det är väl bilen i sig som är relevant vid pris. Att det inte är lika "flashigt" som att skryta om sin Porsche eller Rs/M bil må väl vara problemet vissa kan ha antar jag.
Jag har en Macan S Diesel som leasingbil.Någon som kör Porsche som tjänstebil? Sugen på en Macan. Men det verkar ju jävligt dyrt i förhållande till min nuvarande xc60.
Jag har en Macan S Diesel som leasingbil.
Är det försvarbart ekonomiskt på något sätt? Vad ligger avgiften på? (Fattar att du kanske inte vill säga exakt men typ) förmånsvärde? Kör de med serviceavtal eller pröjsar man själv? Svindyrt?
Många frågor.. vill ha lite kött på benen innan jag slår återförsäljaren en signal.
Haha det beror på vem man frågar, jag har aldrig räknat ut exakt hur mycket jag betalar för bilen varje månad (kanske lika bra), men jag kör väldigt mycket och gillar roliga bilar. Tror nypriset landade runt 700.000 med ungefär 100.000 i extra utrustning, la in 20% i en första förhöjd avgift. I avgiften ingår Porsches egna försäkring. Sen har jag serviceavtal med dom, efter 1500 mil är det en liten service, därefter en större vid 4500 mil eller liknande, osäker på det dock.
Så, min månadskostnad ser ungefär ut såhär:
Avgift för bilen: 7356:-
Förmånsvärde: 10291:-
Fordonsskatt/månad: 429:-
Bensin/månad: 1200-1500:-
Garage: 3000:-
Nyttoparkeringstillstånd: 1500:-
Priserna är inkl moms.
Det är ju det som är så läckert, senast bilvärlden såg en sådan sleeper var kanske bmw m5 e28. Jag känner ingen som flashar eller skryter med vad de kör.
Om den inte ska användas i vardagen, varför inte köpa en riktig sportbil?Det är ingen vardagbil
Samt anledningen till att jag la upp den var för att nypris var 40000 euro, om man hade fått tag på en. Har för mig att @80s kunde få tag på en.
Håller dock med att 500k är mycket för en Golf, den skiljer sig iofs väldigt mycket ifrån en vanlig Golf, en Golf R med för den delen.
Och den levereras dessutom med 2-zons klimat, röststyrning osv..Om den inte ska användas i vardagen, varför inte köpa en riktig sportbil?![]()
Tack för ditt utförliga svar. Tror egentligen man gör bäst i att inte räkna allsBilavgiften är ju fan samma för min Volvo jag har idag. Ska ringa och be om offert imorgon, var ska man handla någonstans? Smitta?
Och den levereras dessutom med 2-zons klimat, röststyrning osv..
Och om man nu ska leverera en clubsport som är gjord för bana, varför inte leverera med en halvbur åtminstone?
Njaaaaaaa...
Om den inte ska användas i vardagen, varför inte köpa en riktig sportbil?![]()
Jag blev erbjuden köpa en för ca 400 men avstod.Har du själv köpt en Clubsport? I så fall ska du ha ett stort grattis!
Det jag lyfte ögonbrynen för var priset norr om 520k vilket jag fattat det är en bra bit över sagda listpris runt 40.000€. Att sen säga att CS är en sleeper är inte riktigt tycker jag då den närmare ser ut som Ficus RS eller CIvic Type R med vinge och Canards fram. Fortfarande en Golf så den är ju relativt modest mot Ficusen och Civicen.
Cool bil, absolut! Men inte för 520k då sparar jag hellre ett tag till och köper en begagnad 991 med manuell låda..