AE41500
Silver
Härlig BMW det där! En essens av BMW.s klassiska linjer samlade på ett ställe/modell. På min andra samlarlista står den högst upp. Får nöja mig med två fina E30.s så längeFick bli en sväng idag bland sol och snö
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härlig BMW det där! En essens av BMW.s klassiska linjer samlade på ett ställe/modell. På min andra samlarlista står den högst upp. Får nöja mig med två fina E30.s så längeFick bli en sväng idag bland sol och snö
![]()
Hah!
Tror du Vipern ens har ABS?![]()
Härlig BMW det där! En essens av BMW.s klassiska linjer samlade på ett ställe/modell. På min andra samlarlista står den högst upp. Får nöja mig med två fina E30.s så länge![]()
Ah, var det airbag-lampan. Läst tidigt på morgonen...
Men, amerikanska bilar med knasig el -> fullösningar.
Jag har kört mycket amerikanska bilar (enbart..) och jag tycker elektroniken fungerar riktigt bra!
Förstår inte varför folk klagar på det så mycket...
En M3 och en 325 cab.E30 är ingen dålig kaross, skulle gärna lägga beslag på en riktigt fin men som det ser ut just nu får det vänta lite. Vad är det för E30 du har?
Jag har bara haft (och skruvat andras) halvgamla pickuper, och tycker nog att då el börjar krångla så är det ett elände att få det att fungera igen. En fördel är ju däremot det mekaniska, i stort sett allt går att laga.Jag har kört mycket amerikanska bilar (enbart..) och jag tycker elektroniken fungerar riktigt bra!
Förstår inte varför folk klagar på det så mycket...
Jätte jobbiga E30s du hadeEn M3 och en 325 cab.
Började alvarligt fundera på om Viper har ABS då jag fått för mig att inte ens andra generationen hade det eller Antisladd. Första hade inget av det vet jag men är långt ifrån en expert så jag tar inget gift på det. Kan sträcka mig till att piskas genom att bära en MK en dag..
Ända jag vet folk klagar på i Amerikanska bilar är att de många gånger känns "gamla" redan när de är nya vilket jag tror stämmde rätt bra på bilarna mellan 1990 och 2010. Sen är de ju många gånger rätt smäckiga och skramliga men det har ju inte någt med kvaliteten att göra.![]()
Sant.Något som bidrar till den känslan är priserna, USA-bilar är på sin hemmamarknad betydligt billigare än de är i Europa så vi tenderar att jämföra dem med bilar som "egentligen" är lite för dyra, exempelvis är BMW X5 bara marginellt dyrare än Jeep Grand Cherokee här hemma, men i USA får man slanta nästa dubbla pengarna för en X5:a.
Sant.
En annan och icke obetydligt förklaring är också skitprat från folk som aldrig ägt någon men "minsann kan det här med bilar". Gärna ägandes äldre Volvobilar för de är ju "de sista riktiga bilarna".
Började alvarligt fundera på om Viper har ABS då jag fått för mig att inte ens andra generationen hade det eller Antisladd. Första hade inget av det vet jag men är långt ifrån en expert så jag tar inget gift på det. Kan sträcka mig till att piskas genom att bära en MK en dag..
Ända jag vet folk klagar på i Amerikanska bilar är att de många gånger känns "gamla" redan när de är nya vilket jag tror stämmde rätt bra på bilarna mellan 1990 och 2010. Sen är de ju många gånger rätt smäckiga och skramliga men det har ju inte någt med kvaliteten att göra.![]()
Jag har bara haft (och skruvat andras) halvgamla pickuper, och tycker nog att då el börjar krångla så är det ett elände att få det att fungera igen. En fördel är ju däremot det mekaniska, i stort sett allt går att laga.
Skönt att det fungerat bra för dig!
Du har både rätt och fel!
ABS kom år 2000, mitt under "Generation 2" (1996-2002), samma år fick motorn inte längre smidda interna delar samt en mesigare kamaxel (buuu!)
Jag har 1998, den utan ABS, med smidd motor och en riktigt vass kam (YEAH!).
Inga Vipers före hade ABS och alla efter har ABS.
Haha ja det är tur det!Sedär!
Då har man lärt sig lite mer och tur utgav man sig inte för att kunna allt (i linje med tråden om vett och etikett på KS) så nu slapp ajg bli lynchad.
Synd att inte slutade med de smidda godbitarna...![]()
Haha ja det är tur det!
Smidda delarna kom tillbaka sen, exakt när vet jag inte.
Folk kör ju extremt mycket hästar på original motorer. Calvo motorsport har en bil med 1800hk på bakhjulen med dubbelturbo och i övrigt original motor.
Bara att gratulera till en riktigt tuff bil! Är helt övertygad att du kommer bli nöjd!![]()
Nytillskott lagom till våren![]()
Tack!Bara att gratulera till en riktigt tuff bil! Är helt övertygad att du kommer bli nöjd!
Gratulerar. Trevlig och kul bil det där. Jag var själv EXTREMT nära att köpa en Boxter för 10-11 år sedan. Det blev inte så den gången, men den ligger kvar på min to do-lista.![]()
Drömt om en Porsche sen jag var grabb. Knep en boxster s förra helgen! Löjligt rolig bil för pengen.
Härlig kärraSnart dax att ta ut E24an,en bil som fortfarande känns modern och med rätt grejor under locket hänger med och överraskar ......![]()
Grymt vacker! Riktigt avundsjuk!Snart dax att ta ut E24an,en bil som fortfarande känns modern och med rätt grejor under locket hänger med och överraskar ......![]()