• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kom ner till garaget imorse och hittade bilen på skivorna :mad: Börjar ledsna lite nu. Fick även höra att dom försökte pistolråna grannen på hans R8 för några dagar sedan men han körde bara så dom fick ingen bil. Kanske blir att skaffa något mer low key. Jävligt tråkigt!
IMG_9325.JPG
Lider med dig, vet hur det känns :(

Edit: På tal om det så för er som minns att min 335a blev stulen i höstas, så tog skånepolisen en "liga" i förra veckan.
http://www.sydsvenskan.se/2017-04-29/bildelsligan-sprangd-fyra-personer-haktade

Hurvida de är inblandade i stölden av min bil låter jag vara osagt, men känns ändå skönt att sånt avskum åker dit!

Senast ändrad:
Sommarbilen framkörd! Efter en mindre mardröm där jag till slut fick göra inbrott i min egen bil är den nu ute på vägarna igen, känns riktigt bra! Batteriet, som var nytt i höstas, har stått på underhållsladdning hela vintern men lyckades ändå få någon slags kortslutning, så till slut fick jag gräva fram ett skrotbatteri som i vart fall inte hade kortis, så då gick den ju att kabla igång.

sommar.jpg

Sommarbilen framkörd! Efter en mindre mardröm där jag till slut fick göra inbrott i min egen bil är den nu ute på vägarna igen, känns riktigt bra! Batteriet, som var nytt i höstas, har stått på underhållsladdning hela vintern men lyckades ändå få någon slags kortslutning, så till slut fick jag gräva fram ett skrotbatteri som i vart fall inte hade kortis, så då gick den ju att kabla igång.

sommar.jpg
Ha en fin sommar med din vackra Jagga !! PS. Kan alltid vara lite strul efter vinterdvalan, men är som bortblåst när genuin läderdoft bla. möter upp. DS.

Se på fan, nu är jag stolt bilägare igen. Min senaste pärla såldes till @Vincent, eftersom att jag inte är ett fan av snabba bilar med mycket hästkrafter (Opel Astra 1,6, 104 hp).

Här är mitt senaste tillskott... - Sasha Grey 2.0 - Skoda Octavia, årsmodell 2001 med 74 starka kameler under huven. Nybesiktad med blanka papper, nytvättad och jungfruturen är tagen.

Prislapp? 0:-.

skoda.jpg
skoda2.jpg

Ingen erfarenhet av den, men däremot så är mitt tips att överväga automatlåda till en vridstark diesel. Blir ett väldigt harvande med spaken med 6 vxl manuell.
Kör en 163hk 400nm s60 nu med manuell låda och det går utmärkt ;). Skämt å sido, kanske ska köra automat ändå, funkar ju betydligt bättre med den adaptiva farthållare. Kör iof mest landsväg med lite växlande. Bodde jag kvar i sthlm eller körde mycket stadstrafik skulle automatlåda dock vara given.

Se på fan, nu är jag stolt bilägare igen. Min senaste pärla såldes till @Vincent, eftersom att jag inte är ett fan av snabba bilar med mycket hästkrafter (Opel Astra 1,6, 104 hp).

Här är mitt senaste tillskott... - Sasha Grey 2.0 - Skoda Octavia, årsmodell 2001 med 74 starka kameler under huven. Nybesiktad med blanka papper, nytvättad och jungfruturen är tagen.

Prislapp? 0:-

Grattis!
Hur lyckas man med att köpa något sådant för 0:- pickadoller? Skoda till trots... :)

Tycker den är jäkligt snygg, men om du inte testat än, testa. Mazda är ett av märkena som jag tycker känns plastiga invändigt. Men vacker bil, speciellt utan främre nummerskylt.
Redan gjort. Det var faktiskt kvalitén invändigt (åtminstone i topputrustat utförande) som fick mig att bli riktigt sugen. Blev förvånad faktiskt. Tycker att den princip är likvärdig med inredningen från förra generationens Volvo bilar, vilket ändå för priset får ses som ett gott betyg.
interior-mazda_6.jpg

Redan gjort. Det var faktiskt kvalitén invändigt (åtminstone i topputrustat utförande) som fick mig att bli riktigt sugen. Blev förvånad faktiskt. Tycker att den princip är likvärdig med inredningen från förra generationens Volvo bilar, vilket ändå för priset får ses som ett gott betyg.
interior-mazda_6.jpg
Fint, skärmen ser verkligen exakt ut som BMWs

Grattis!
Hur lyckas man med att köpa något sådant för 0:- pickadoller? Skoda till trots... :)
Tack vare min kära bror! Batteriet dog och den blev ståendes på parkeringen, trots att han hade ett nytt batteri i förrådet och att han betalade 250:-/månad för parkering.

Han blev bara glad att jag löste det... Först tänkte han till och med betala mig en slant för det.

Och jag hade inga som helst planer på att köpa en bil, men för 3-4000:- fick jag den servad och i helt okej skick (blanka papper). Förhoppningsvis rullar Sasha på ett tag framöver!

Det roliga är att jag har en bror till med en Audi A3 ståendes på precis samma sätt... Jävla tomtar.:rolleyes:

Tack vare min kära bror! Batteriet dog och den blev ståendes på parkeringen, trots att han hade ett nytt batteri i förrådet och att han betalade 250:-/månad för parkering.

Han blev bara glad att jag löste det... Först tänkte han till och med betala mig en slant för det.

Och jag hade inga som helst planer på att köpa en bil, men för 3-4000:- fick jag den servad och i helt okej skick (blanka papper). Förhoppningsvis rullar Sasha på ett tag framöver!

Det roliga är att jag har en bror till med en Audi A3 ståendes på precis samma sätt... Jävla tomtar.:rolleyes:

Haha!
Du får langa numret til bror din om han vill bli av med den. ;)

sommar.jpg

Fantastisk bil, en av mina storfavoriter genom tiderna!

Automat i en kass motor måste dock vara det värsta som finns.
Går ju knappt att accelerera lugnt från 90 till 100 utan att den ska kasta ner 1-2 växlar...
Verkligen! Jag sålde bilar runt millenieskiftet då Chrysler lanserade sin PT Cruiser och jag var i Italien på Europalanseringen. Att köra en rätt klen liten 4-cylindrig motor med en ännu sämre automatlåda i bergen runt Lago Maggiore var en riktig flopp!

Då va en ny bil beställd! Alltid lika roligt med ny bil även om man vet att den efter ett par veckor bara är "bilen".
BMW X5 40e blir det. Skönt med lite eldrift men framförallt lägre förmånsvärde ;). 2-4 veckors leverans.

Om nån är sugen på en Audi A7 så hojta till!

Tillbaka
Topp