• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Nytvättat denna härliga dag!
2014-07-12 12 04 54.jpg

2014-07-12 12 06 11.jpg

Kör lite tema ...:)
2014-07-12 10 18 01.jpg
 

sveol

Cartier
Min 136hk a4 rullar på fint. Men den är inte fn värd en bild på forumet. Ni skall se när jag nästa år kommer med en 106hk a3. Då jä**ar ;)

Jag skall bli bilansvarig på ett ftg i mitt nästa liv ;)
 

sveol

Cartier
Nån som testat motoroptimering? Hade vart kul med lite extra knuff :D


Yup. Körde in ett chip från itsfun.nu på en gammal skoda rs jag hade och nog gick den som ett skott efter det. Klart värt det.

Sen har jag mappat en Clio Sport utan turbo för några år sedan. Och det gjorde skillnad. Var kul att dra BMW vid rödingen. Men Elise fick jag ge mig emot ;)
 
Ja rackans vilka bilar klockägare verkar ha :)

Själv kör jag Volvo 460 2,0 S...kostar väl som en standard rolexservice ungefär :D

Omen: snacka om uppfart ala Beverly Hills! Grymma bilval!
 

Rookien

Panerai
Men i kort. Optimering har bara varit bra för mig. Mer krut för en billig penning. Om man är osäker kör tex bsr.se. De lämnar motorgaranti. Men visst fungerar det :)

Optimerade min förra XC60, gjorde en enorm skillnad!
Kommer optimera även min nya..
Hade dock aldrig optimerat på något annat sätt än mjukvara uppdatering, dvs boxar mm.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Optimerade min förra XC60, gjorde en enorm skillnad!
Kommer optimera även min nya..
Hade dock aldrig optimerat på något annat sätt än mjukvara uppdatering, dvs boxar mm.
vad innebär optimering vs mjukvara/boxar? Jag funderar på ifall man kan trimma min Mercedes E220Cdi 2014 årsmodell men vet ej hur. Cheers Chuck


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Rookien

Panerai
vad innebär optimering vs mjukvara/boxar? Jag funderar på ifall man kan trimma min Mercedes E220Cdi 2014 årsmodell men vet ej hur. Cheers Chuck


Skickat från min iPad med Tapatalk

BSR har till den modellen
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/2463

Optimering av mjukvara uppdaterar helt enkelt bilens "dator", en box är en fysisk del du monterar i bilen.
Flera bilmärken har egna optimeringar (tex polestar/volvo) då gäller även garantier mm, vilket inte gäller om man trixar med bilen.
Kan bli en dyr historia, där av valde jag polestar även om BSR krämar ut lite mer.
Känner dock flera som har BSR och det fungerar väldigt bra, och ger en ordentligt effektökning.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Sålde nyligen min BMW M3 pga det inte var ekonomiskt hållbart att pendla med den till jobbet..
Så idag rattar jag lillebror till M3an, en blå 335i! även om det inte är en M-bil och man saknar m3an så räcker denna gott och väl :)
 

Bilagor

  • IMG_0573.JPG
    IMG_0573.JPG
    388.2 KB · Visningar: 243
  • IMG_1188.JPG
    IMG_1188.JPG
    295.9 KB · Visningar: 1,131

Spindel

KS vulkanolog på Island
image.jpg


Dock ingen särskild modell, så det är en standardbil som är köpt mer för att vara praktisk och kunna förflytta personer och prylar från plats A till B. Så standard standard är det som gäller.
 
Topp