• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

IMG_0164.JPG
IMG_0166.JPG
IMG_0168.JPG
Trivs med Dodge. en till mej och en till frugan.

Nämen sedär hallå tjena!
Jag har alltid noterat din Seadweller på armen men man har inte riktigt vågat säga något utan att framstå som någon konstig människa.
Lägger upp en bild på min bil så vet du vem jag är ;) bilden är faktiskt tagen på vägen till Gislavedsträffen i våras :)
20171225_180341.jpg
Har noterat vad du har på armen också. Då kan vi snacka annat än bilar nästa gång.

Vad gäller BMW och vibrationer är det inget nytt.
Du bör alltid försöka förmå däckkillen att göra en 0-balansering, dvs, köra hjulet i maskinen, känna av vart högst vikt i däck gentemot fälg, släppa ut trycket ur däcket, break the bead och rotera det.
Därefter ny omgång på maskinen och förhoppningsvis väldigt lite vikter för att uppnå balans.

Som alltid förespråkar jag bra däck, helst från Michelin.

@BadkarsPiraten

Vad gäller BMW och vibrationer är det inget nytt.
Du bör alltid försöka förmå däckkillen att göra en 0-balansering, dvs, köra hjulet i maskinen, känna av vart högst vikt i däck gentemot fälg, släppa ut trycket ur däcket, break the bead och rotera det.
Därefter ny omgång på maskinen och förhoppningsvis väldigt lite vikter för att uppnå balans.

Som alltid förespråkar jag bra däck, helst från Michelin.

@BadkarsPiraten

Herregud, inte ska man behöva ge sin däck kille en hel eftermiddag av arbete enbart för att ens bil inte klarar av normalt balanserade hjul...

Tror det var 2001 kan varit 2000 med.

Nix, 2001 var det.
2000 var ett litet "övergångsår" där dom gjorde små förändringar som t.ex inte längre smidda kolvar och annan kam.
Vet inte om det var redan 2000 som de fick bland annat elspeglar och lite annat smått för att göra bilen lite trevligare att använda (på min 98a måste jag bokstavligen trycka på spegelglasen och justera de så).

Minns jag inte helt fel så är @hovis bil en ACR vilket är extra coolt. Dom fick bättre dämpare, 5 punkt bälten, BBS fälgar samt AC och radio blev borttaget (som sedan kunde väljas till som extra :D).

Tillbaka
Topp