hovis
Basic
Nu snackar vi. Grym körning BP.Hehe lite som min ViperMen troligtvis inte lila högt men ändå!
Kolla killen vid 0:45 (laddade upp videon enbart för detta)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu snackar vi. Grym körning BP.Hehe lite som min ViperMen troligtvis inte lila högt men ändå!
Kolla killen vid 0:45 (laddade upp videon enbart för detta)
Tack! Är riktigt nöjd med den komforten är världsklassRiktigt fin den senaste.
Har kört en del 7 serie o dom är ju helt underbara.
Ja den har kommit ikap s klassens komfort har jag läst.Tack! Är riktigt nöjd med den komforten är världsklass![]()
Ja de är x driveJa den har kommit ikap s klassens komfort har jag läst.
Sjukt stabil i alla väglag. Även med rwd. Har du x drive ?
Sjukt bra!997 gen2 S
Jag har väldigt bra insyn i DSG problem, betydligt bättre än allmänheten om vi uttrycker det så. Problemen har absolut minskat men jämfört med en planetväxelautomat är felfrekvensen mycket högre.
Kamrem? Det har vi inte pratat om
1 april är "standard" för mig. Skall vara extrema förhållande om man skall avvika från traditionen.När brukar ni ställa på era "sommarbilar"? Tänker ni att allt grus skall vara borta eller är det bara underlaget som styr?
Går nog att åka lite försiktigt redan i mars. Gatorna sopar dem i slutet på april jämt känns det som.När brukar ni ställa på era "sommarbilar"? Tänker ni att allt grus skall vara borta eller är det bara underlaget som styr?
Brukar plocka ut min i April men sen beror det ju lite på både väglag och om allt grus är borta eller ej... Men uppenbarligen tänker inte alla så för idag låg jag efter en McLaren som va ute o körde i GöteborgNär brukar ni ställa på era "sommarbilar"? Tänker ni att allt grus skall vara borta eller är det bara underlaget som styr?
På med PPF så kan du köra när du villNär brukar ni ställa på era "sommarbilar"? Tänker ni att allt grus skall vara borta eller är det bara underlaget som styr?
Den har jag sett hela vintern rulla runt i stan. Helt galetBrukar plocka ut min i April men sen beror det ju lite på både väglag och om allt grus är borta eller ej... Men uppenbarligen tänker inte alla så för idag låg jag efter en McLaren som va ute o körde i Göteborg![]()
Brukar plocka ut min i April men sen beror det ju lite på både väglag och om allt grus är borta eller ej... Men uppenbarligen tänker inte alla så för idag låg jag efter en McLaren som va ute o körde i Göteborg![]()
Snygg färgkombo!1 april är "standard" för mig. Skall vara extrema förhållande om man skall avvika från traditionen.
Fast en liten varmkörning utanför garaget får man göra då och då...
![]()
Om du inte kan köra bilen varm (= flera mil i ordentligt tempo) så är det sämre att starta bilen än att låta den stå. Att låta bilen stå på tomgång med kall olja i flera minuter är big no-no.1 april är "standard" för mig. Skall vara extrema förhållande om man skall avvika från traditionen.
![]()
Blev vita till slut ändå. Provkörde med gamla förstärkaren som ändå skötte det bra. Allmänt imponerad av ljudet men samtidigt helt okej finish för pengarna. Kanske inte i nivå med mina gamla Cremona men samtidigt är ju prislappen en annan.
Nu behövs tjockare matta och något att döda efterklang/eko från bakväggen... vi får väll se, var en strid bara att få in dessa hemma
Haha VafanSnyggt, men liiiiite fel tråd kanske ...![]()
Troligtvis världens bästa sportbil!1 april är "standard" för mig. Skall vara extrema förhållande om man skall avvika från traditionen.
![]()
Tycker jag med. Hade en svart tidigare men hade denna kombon på "vill ha listan" hela tidenSnygg färgkombo!
Du har nog rätt, inte optimalt att göra så. Tar ut den 2-3 gånger under vintern och låter den gå 30 min. Kylvattnet blir varmt men kanske inte oljan. Ändå svårt att låta bli. Saknar ljudet av boxersexan.Om du inte kan köra bilen varm (= flera mil i ordentligt tempo) så är det sämre att starta bilen än att låta den stå. Att låta bilen stå på tomgång med kall olja i flera minuter är big no-no.
I alla fall vansinnigt kul på småvägarna i SkåneTroligtvis världens bästa sportbil!
Om du inte kan köra bilen varm (= flera mil i ordentligt tempo) så är det sämre att starta bilen än att låta den stå. Att låta bilen stå på tomgång med kall olja i flera minuter är big no-no.
Problemet är att bilen värms upp mycket långsammare när den står still utan belastning = bilen går länge med kall olja. Kall olja smörjer dåligt. Dålig smörjning = internt slitage.Om man låter bilen stå tills oljan blir varm då? Jag tänker mig om man redan har den i garaget och rullar ut så är oljan 10+ eller mer i temperatur, det är ju som att man startar den efter stått utomhus en natt i maj månad?
(Jag kan inte speciellt mycket om sån här typ av mekanik och jag ställer frågan för att lära mig något nyttigt)
Utan tvekan den här.Vilken är den mest underhållande bil ni ägt, om ni måste välja EN?![]()
Vilken är den mest underhållande bil ni ägt, om ni måste välja EN?![]()
Problemet är att bilen värms upp mycket långsammare när den står still utan belastning = bilen går länge med kall olja. Kall olja smörjer dåligt. Dålig smörjning = internt slitage.
Ska man bara förvara bilen över vintern finns ingen anledning att starta den. Slangar, bromsar, AC osv klarar sig utmärkt ändå. Batteriet laddar man förstås kontinuerligt över vintern med lämplig CTEK laddare.