• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ok nu är jag nära behöver lite hjälp, grymma i-landsproblem. Vilken gillar ni mest

Screenshot_20180114-195905.jpg
Screenshot_20180114-195949.jpg
Screenshot_20180114-200239.jpg
Screenshot_20180114-200439.jpg
Screenshot_20180114-200515.jpg
Screenshot_20180114-200337.jpg
Screenshot_20180114-200601.jpg
Screenshot_20180114-200954.jpg
Screenshot_20180114-200858.jpg
Screenshot_20180114-201127.jpg
Screenshot_20180114-201247.jpg
Screenshot_20180114-201636.jpg
Fälg #2 V.2 :)

Är största kombin en e-klass? Nån som vet?

Typ så, eller Skoda superb?
E-klass är väsentlig större än Superb vad gäller bredd och bagageutrymme. Superb är egentligen bara stor på ett enda ställe, längsled i baksätet. Alla andra mått är normala mellanklassmått, alltså lika stor som Passat, Mondeo mfl. Så kör man tonåringar i baksätet är Superb bättre än konkurrenterna, annars inte.

E-klass är väsentlig större än Superb vad gäller bredd och bagageutrymme. Superb är egentligen bara stor på ett enda ställe, längsled i baksätet. Alla andra mått är normala mellanklassmått, alltså lika stor som Passat, Mondeo mfl. Så kör man tonåringar i baksätet är Superb bättre än konkurrenterna, annars inte.

Nåja inte jättestor skillnad i liter mätt. Bagageutrymmet sväljer 660 liter med baksätet uppfällt 10 liter mindre än E-klass

Nåja inte jättestor skillnad i liter mätt. Bagageutrymmet sväljer 660 liter med baksätet uppfällt 10 liter mindre än E-klass
Så länge du inte tänkt hälla vatten i bagaget så är skillnaden stor ändå. ;) Kolla måtten, framförallt från insynsskyddet och uppåt. Likaså öppningens bredd och mellan hjulhusen.

Skaffa takbox om ni ska packa så jäkla fullt hela tiden. Har sjäkv barn o visst E klass var grym men klarar mig bra med mindre också.
Folk ska ha med sig så önödigt mycket saker.

Ska inte sticka under stol med att det låter bra - men visst finns det motorljud som är vassare än detta...
Det överlägset sjukaste jag hört var FXX-K på bana. Tills den kom ut lät alla andra Maranello-bestar bra. Efter... Not so much.

Också hört FXX-K på bana (Ringen) och det är bland det sjukaste jag hört jag med. Vi hörde plötsligt ett vrålande yl genom skogen och ner kommer den i minst 200 km/h, inbromsandes, tre snabba nedväxlingar, in i kurvan och hårt ut, lika snabbt som den kom. Personligen tycker jag dock att dessa boxersexor låter precis lika bra och jag går oftast igång mer på dem. De låter hårdare och råare och tenderar att låta lite mer "mekaniskt", hur man nu ska uttrycka det, men en skrikande Ferraritolva har ju sin charm med. De andra som ligger right up there för mig är nog gamla Ferrari F1 V12or och högvarviga raka sexor. Och den där FXXen lät ju faktiskt inte mycket annorlunda än en gammal F1a... :wideyed:

Jag kan lova att en FXX-K låter nästan lika bra inifrån också! Inte för att man har värst mycket tid att tänka på det på grund av den misshandel ens kropp får utstå av alla G-krafter ;):D

Jag åkte V60 och E91 när jag hade småbarn. Går utmärkt med rätt vagn.

Har varken barn eller kombi så är ingen expert men om man är lång (190+) så tror jag det blir knepigt om man har två barn och en fru som inte är benlös. Kanske bara jag som sitter så långt bak att det är närmast omöjligt att sitta bakom när jag kör i dessa bilar men ska du ha in en bakåtvänd barnstol sitter i alla fall jag i ratten om den sitter bakom föraren. Men som sagt, är långt ifrån barnstols/barnfamiljsexpert men är trots detta en hejare på att montera barnstolar!

körde en lite ordenkligare tvätt av lilla mammas lortgris igår.
Före
1.JPG

3.JPG

Efter
2.JPG

Rätt bra färg för att hålla emot skiten. Körde med Tershine SiO2 shampo och Refract efter det. Gillar den combon skarpt. Här är min Polow efter två tvättar/behandlingar.
4.JPG

Torkar man ändå bilen kan man lika gärna spraya på det så det är ju inte svårt att göra en behandling heller.

Bra :D
Men en 2.3L Whipple på den så slipper du bry dig om bilens vikt... ;)

NOS!
MaziK måste ju såklart installera NOS med. Är väll krav på alla jänkejärn av rang? :D

Bra :D
Men en 2.3L Whipple på den så slipper du bry dig om bilens vikt... ;)

Finns faktiskt 3L Whipple nu :D

körde en lite ordenkligare tvätt av lilla mammas lortgris igår.
Före
1.JPG

3.JPG

Efter
2.JPG

Rätt bra färg för att hålla emot skiten. Körde med Tershine SiO2 shampo och Refract efter det. Gillar den combon skarpt. Här är min Polow efter två tvättar/behandlingar.
4.JPG

Torkar man ändå bilen kan man lika gärna spraya på det så det är ju inte svårt att göra en behandling heller.

NOS!
MaziK måste ju såklart installera NOS med. Är väll krav på alla jänkejärn av rang? :D

Ser bra ut
972d8d6483190b9ef1968f49fe139889c647bf883dbdfc7e29da8d7058318465.jpg

KBK!
Eller var med i mitt Procharger gäng.
Har inte tillräckligt med hår på kulorna för kompressor :D. Skämt och sido

Hade jag kunnat få garanti och inga problem med besiktning så hade jag tagit en stark funderare.

https://www.ford-tillbehoer.se/ford...ibreringssats/2216663?model=mustang&year=2015

https://www.ford-tillbehoer.se/ford...lluftsintaget/2216661?model=mustang&year=2015

https://www.ford-tillbehoer.se/ford...ibreringssats/2216659?model=mustang&year=2015

Bäst av allt
https://www.ford-tillbehoer.se/ford...rcharger-sats/2216665?model=mustang&year=2015

Undrar vad det betyder att det finns garanti....

:D
nos.jpg

Intressant det där med att e skriver ut att det är garanti. Satt och kollade vad som fanns för Ficus RS då Mountune fungerar i USA och England med fullt bibehållna garantier. Tycker de borde gälla i Sverige med då men de verkar inte finnas här alls. Nu verkar de även ha hittat anledningen till varför dom har problem med toplockspackningen med..

Beror nog på vad för typ av bil. Är det en profilbil som kriminellt slödder kör.

tex cayenne av äldre slag. q7 . merca amg c klass är en riktig lågoddsare. diverse fultonade a6 or mm.
Då ska man ta sig en funderare.

Vart bor du? Den typen av bil är helt värdelös om det är mycket trafik. Har kört en del Megane RS-nånting i Stockholm och det är skitkul i 20 sekunder och värdelöst 98% av resterande tid. Bilen spårar, bullrar, skakar. Allt som är kul på bana är hemskt i vanlig trafik.
Vad jag har läst mig till är den en av de bästa allround hatchbackarna. Lite där det klämmer dvs är detta en bil frugan kommer hata!?

Tillbaka
Topp