Tja, jag kan bara svara för XJR:en eftersom jag haft tre sådana (och 20st andra modeller av samma märke) och det har aldrig varit tal om några ras, eller knappt ens några småfel. Försäkringen är också väldigt överkomlig, Jaguar är inte så populära bland skadedrabbade gruppet (främst yngre än) så bolagens kostnad för märket är ganska låg. Men min poäng var inte att Jaguar är bättre än alla andra bilar, utan bara att det finns roliga bilar för under 100´.
Sen beror det ju på vad som är "roligt", jag tyckte min Bentley Turbo var "rolig" att äga även om körupplevelsen var ungefär densamma som i en gammal Chevrolet Caprice, i den bilen låg det roliga mer i design, inredning osv. I andra änden hittar vi exempelvis Alfa Romeo, väldigt underhållande motor/styrning så den var ju "rolig" på ett annat sätt.
Jag har faktiskt svårt att se vilken ny bil som är så mycket roligare än exempelvis RX8, S2000, BMW 330 utan att för den sakens skull också bära med sig lite tyngre kostnader för drift / underhåll.