Till Porschefanatikerna: Vad kör jag?![]()
![]()
928 eller 924.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till Porschefanatikerna: Vad kör jag?![]()
![]()
928 eller 924.
Betyyydligt ovanligare/fetare än så.
968?Analysera instrumenteringen lite mer. Ledtråd: det är en -88.
Analysera instrumenteringen lite mer. Ledtråd: det är en -88.
Analysera instrumenteringen lite mer. Ledtråd: det är en -88.
Det mesta från Schaffenhausen på den där tiden ser rätt lika ut, men det ser onekligen ut som en 959.
Isf. grattis till en jäkla åktur.
Det mesta från Zuffenhausen på den där tiden ser rätt lika ut inuti, men det ser onekligen ut som en 959.
Isf. grattis till en jäkla åktur.
Edit: fel 'hausen'. IWC på hjärnan.
Edit 2: vette sjutton om inte 959 laddade mer än sådär, så den där laddtrycksmätaren kanske är lite klen. Nån 930 turbo isf. Äh, jag vet helt enkelt inte. Ställer mig i skamvrån.
Tänkte mer att 924/944/928 väl alla har varv till höger.
Bilen i fråga är en 911/930 Turbo Cab. Inte lika ovanlig som 959 men ändock väldigt ovanlig. Denna är enl utsago en av endast fem svensksålda -88. Aldrig kört 930 tidigare men det stämmer verkligen att turbolagget är extremt.![]()
Är bilen röd och håller du till Götet med omnejd? I så fall har du och jag troligtvis pratat med varandra på Götaplatsen. Grym bil hur som helst.
Tyvärr inte min.Är dock riktigt sugen på en 930 men det blir isf coupén. Bilen är förövrigt svart och rullar i Sthlm.
Härligt val tycker jag! Jag med flera (tyvärr) verkar ha fått upp ögonen för 930 Turbo på sistone. Har stött på den här på bana några ggr, steeeeenhård!
http://www.speedhunters.com/2013/09/street-racer-930-turbo-redefined/
Det enda jag är tveksam till är att lådan är 4-växlad, känns lite traktor, å andra sidan har jag aldrig kört någon.
Samt att whale tailen och 'dragspels' stötfångarna kanske inte är något under av design. Men, men...
Vet inte om det är någon merit, men jag har fått släpp, kinnekullering med 993tt, jag trodde jag skulle köra ikapp loaded... Gatdäck som överhettade, det gick sjukt fort att rumpan kom. Som tur var, blev det en spinn på asfalten o inget mer.Många vet och snackar men få har fått släpp med en miljonbil.
Vet inte om det är någon merit, men jag har fått släpp, kinnekullering med 993tt, jag trodde jag skulle köra ikapp loaded... Gatdäck som överhettade, det gick sjukt fort att rumpan kom. Som tur var, blev det en spinn på asfalten o inget mer.
Absolut en merit !
Jag förutsätter att du IOM denna erfarenhet kan le åt alla som vet att "det bara är att...".
Jag har avsiktligt spunnit runt med Boxstern på en jätteparkering, det är rätt respektingivande bara så men ett litet kast med en bakhjulsdriven 997a satt i benen ett par dagar.
Jag har faktiskt aldrig kört varken Cayman eller Boxster, hur är det egentligen uppsatta chassimässigt från fabrik? Jag misstänker att dom är ganska snälla, med initial understyrning, och att man måste provocera dom rätt mycket innan de börjar gå brett?
Mittmotorbilar rent generellt är ju kanske ännu mer lynniga än en svansmotorbil när det väl börjar släppa, själv kör jag turbomatat Elise/Exige-chassie i hobbysammanhang och jag har mixtrat lite med däcksbredder och inställningar för att få den lite mer responsiv eftersom den var på tok för snäll original. Men nu får man verkligen passa sig, har snurrat den några gånger, första sladden kan man med lite skicklighet och erfarenhet hämta hem, men returen måste man vara snabbare än en kobra för att klara av.
Oljesläpp från växellådan i 180-gradaren efter rakan på mittsverige-banan var t.ex. extremt intressant, det är spännande med i princip opposite lock och full gas i typ 150+...
Absolut en merit !
Jag förutsätter att du IOM denna erfarenhet kan le åt alla som vet att "det bara är att...".
Jag har avsiktligt spunnit runt med Boxstern på en jätteparkering, det är rätt respektingivande bara så men ett litet kast med en bakhjulsdriven 997a satt i benen ett par dagar.
Aston M Rapide.Så vad ska man ha som är manligt då?
En V12 brukar vara det.Ja den är gullig![]()
Ska köpa min första bil. Tänkte lägga dryga 100k fyfan vad tråkiga bilar man får för det. Köper nog hellre ett busskort och åker.taxi för 99 500
Nä, nog finns det massor av roliga bilar för de pengarna, exempelvis;Ska köpa min första bil. Tänkte lägga dryga 100k fyfan vad tråkiga bilar man får för det. Köper nog hellre ett busskort och åker.taxi för 99 500