• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Richie

Audemars
2-Faktor
jag förstår vad du menar. Tankar dock för drygt 2000kr/månad, de 20% med mer inspirerad körning suger is bra med soppa :D. Snittet ligger på 12.6 nu över 1000 mil, vilket inte är helt blodigt. Men med 98 oktan vid varje tankning så drar det iväg.

Så länge det flyter på i trafiken så ligger förbrukningen lätt under 1l/mil, men blir det kökörning/rödljus så sticker det ordentligt.
Att du tankar 98 istället för 95 gör ju knappt någon märkbar skillnad i det stora hela..skiljer ju bara en 1kr/l typ så säg 60kr/tank.
2000kr är ca 3 tankningar dvs 180kr/mån, gör ju varken från eller till :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det är psykologiskt :D

För någon månad sedan så fick jag drygt 2 tankningar för 2000, 98 låg då på över 17kr/l ;)

Men men har inte bilen för att tänka på bränsleförbrukning, leker dock med tanken på el. Kul att testa.

Att du tankar 98 istället för 95 gör ju knappt någon märkbar skillnad i det stora hela..skiljer ju bara en 1kr/l typ så säg 60kr/tank.
2000kr är ca 3 tankningar dvs 180kr/mån, gör ju varken från eller till :)
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Royal Crimson är läcker.
Du får passa på, finns bara på 18-modellerna :)

Värdeminskningen är nog ok på Mustangen, time will tell

2000 kr i månaden är ju inte direkt mycket pengar om man jämför hur mycket man lägger på mat. säkert 10 000....
Värdeminskningen lär väl ändå vara ok på mustangen ?
Fyfan jag gillar verkligen mustanger, hade jag en villa hade jag nog haft en sådan som extrabil, gillar speciellt denna färgen,

https://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_5_0_V8_GT_A_Fastback_80273277.htm?ca=11&w=1
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
@Tapiren

Sladden går ju in mot huven och den salladen som är där säger mig inte mycket. När jag känner på motorblocket (?!) så ger den värme. Kan iofs vara från fruns 15 min färd för 2 timmar sedan :D
55287E00-41BF-45CB-A40D-EF5B5F9EC1E8.jpeg
30444EC5-EEB2-4CCC-AC74-60BE2084A4AE.jpeg
Det där är eluttaget i bilen. Ovanligt dold montering faktiskt. Stoppa in något annat där och se om ström kommer när sladden fram är i.
Inked30444EC5-EEB2-4CCC-AC74-60BE2084A4AE_LI.jpg
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
A3CDCA0A-2414-4FDB-B937-560CD5DDDDA5.jpeg

Det där är eluttaget i bilen. Ovanligt dold montering faktiskt. Stoppa in något annat där och se om ström kommer när sladden fram är i.
Inked30444EC5-EEB2-4CCC-AC74-60BE2084A4AE_LI.jpg
Tiltade och slet väck den skruvade sidopanelen. :mad:

Är ju inget uttag där. Ger upp nu och ringer Mekonomen så får de pilla dit krokar för bilbarnstolar och sätta lock på kontakten vid grillen samtidigt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
A3CDCA0A-2414-4FDB-B937-560CD5DDDDA5.jpeg


Tiltade och slet väck den skruvade sidopanelen. :mad:

Är ju inget uttag där. Ger upp nu och ringer Mekonomen så får de pilla dit krokar för bilbarnstolar och sätta lock på kontakten vid grillen samtidigt.
Men jävlar vad de krånglat till det. Normalt sett är det en helt vanlig 230v propp, du har nåt annat. Det finns fortfarande möjlighet att kolla upp själv men det du behöver göra är att dela på kontakten enligt bild och ta fram multimetern och mäta om ström kommer.
Inked30444EC5-EEB2-4CCC-AC74-60BE2084A4AE_LI.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag måste ovilligt erkänna att jag är bra sugen på model 3. Skall se vad som går att göra med Forden.

Det är trots att all 5-6k skillnad i netto per månad. Blir några kronor på 2 år(om det går hos Tesla)

Någon som har några tankar kring detta eller funderar på en 3a?
Enligt denna
är ljudnivån i Model 3 på amerikansk slät asfalt i nivå med en Toyota Prius. Det låter illavarslande ty Prius är helt vedervärdig i Sverige. Man tror man åker med fönstret öppet...
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Vankas ny bil Till sommar/nästa höst.. Hur är Panamera ? Vill ha något bra allround men lite sportigare. Tänker mig begaganat och tar gärna emot tips på andra bilar.. Har även sneglat på. CLS kombin 2015-2016
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Njae, tycker den är rätt ful. Behöver du alla dörrarna?
Panameran har väl bara 2sits baksäten dessutom? Inte så praktiskt kanske.

A7/S7/RS7 då?
Är själv sugen på en a7a

Tanken Är En sportigare/roligare allround bil som ska fu gera året runt. Har hund, tjej och golfklubbor, snowblard, skidor och resväska som ska transporteras. Kör mycket och med mycket packning så det xtra utrymmet är uppskattat.

Angående Audi, aldrig i livet. Fula och i mina ögon riktigt skräp :D nya wannabe/Svensson bilen. Haha Sry mkt. Hat men känner avsky för Audi, det står lika högt som skoda för mig :)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tanken Är En sportigare/roligare allround bil som ska fu gera året runt. Har hund, tjej och golfklubbor, snowblard, skidor och resväska som ska transporteras. Kör mycket och med mycket packning så det xtra utrymmet är uppskattat.

Angående Audi, aldrig i livet. Fula och i mina ögon riktigt skräp :D nya wannabe/Svensson bilen. Haha Sry mkt. Hat men känner avsky för Audi, det står lika högt som skoda för mig :)
Ok. BMW, Porsche eller Merca då;)
C63 hade jag stått ut med.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tanken Är En sportigare/roligare allround bil som ska fu gera året runt. Har hund, tjej och golfklubbor, snowblard, skidor och resväska som ska transporteras. Kör mycket och med mycket packning så det xtra utrymmet är uppskattat.

Angående Audi, aldrig i livet. Fula och i mina ögon riktigt skräp :D nya wannabe/Svensson bilen. Haha Sry mkt. Hat men känner avsky för Audi, det står lika högt som skoda för mig :)

Håller med angående Audi. Ändå haft tre Audi S och en RS. Går inte att jämför med Bemmer och Merca.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Ja allt utom Audi.. Sämsta skit jag ägt och alla jag känner har eller har haft strul. .

Jag hade inga större problem med bilen under mina tre år med Audi. Verkstäderna däremot... den ena verkade alltid försöka lura sina kunder, och den andra var klantig nog att göra misstag varje gång... Sen tröttnade jag på nya bilar och köpte mig nåt gammalt istället. Då kunde jag välja verkstad som var bra och skita i stämlpar i nån bok. ;)
 
Topp