• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tapiren

Cartier
Ja allt utom Audi.. Sämsta skit jag ägt och alla jag känner har eller har haft strul. .
Jag pratade med en bekant som är vagnsparksansvarig på ett större företag (1500 bilar i parken), han berättade att Audi/VW var de enda bilar de hade riktigt mycket strul med, nu har jag förvisso ganska begränsa erfarenhet då vi på företaget bara har 10 st personbilar men jag håller med, VW/Audi är för den som gillar att skruva och laga rost.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag pratade med en bekant som är vagnsparksansvarig på ett större företag (1500 bilar i parken), han berättade att Audi/VW var de enda bilar de hade riktigt mycket strul med, nu har jag förvisso ganska begränsa erfarenhet då vi på företaget bara har 10 st personbilar men jag håller med, VW/Audi är för den som gillar att skruva och laga rost.

Rätt fula också. Haha :D
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Mer relevant att uttala sig om något som man har en faktiskt erfarenhet av.
Fast han uttalar sig om det han faktiskt har erfarenhet av, Audi.
Sen tycker han en del också med det klargör han.
Personligen tycker jag precis som på Zatzy-tiden att man borde kunna se storheten i olika bilmärken utan att ha skygglappar på sig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fast han uttalar sig om det han faktiskt har erfarenhet av, Audi.
Sen tycker han en del också med det klargör han.
Personligen tycker jag precis som på Zatzy-tiden att man borde kunna se storheten i olika bilmärken utan att ha skygglappar på sig.

Man får tycka vad man vill. Mina åsikter utgår från bilar jag ägt. Några S, RS, M och AMG.
 

Fredde76

Omega
Hur många M- och AMG-bilar har du ägt?

Uttalar mig för att jag har bra erfarenheter av Audi som märke, vad har det med M och AMG att göra? Har haft andra märken också men känner att Audi är den jag är mest nöjd med, därför kände jag att jag ville försvara märket lite. Något annat du vill förmedla, förutom att du ägt några S, RS, M och AMG, vilket vi alla är väldigt imponerade över;)
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Uttalar mig för att jag har bra erfarenheter av Audi som märke, vad har det med M och AMG att göra? Har haft andra märken också men känner att Audi är den jag är mest nöjd med, därför kände jag att jag ville försvara märket lite. Något annat du vill förmedla, förutom att du ägt några S, RS, M och AMG, vilket vi alla är väldigt imponerade över.

Tror inte det var i form utav skryt han yttrade sig. Men gulligt med Jante.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Uttalar mig för att jag har bra erfarenheter av Audi som märke, vad har det med M och AMG att göra? Har haft andra märken också men känner att Audi är den jag är mest nöjd med, därför kände jag att jag ville försvara märket lite. Något annat du vill förmedla, förutom att du ägt några S, RS, M och AMG, vilket vi alla är väldigt imponerade över;)
Antagligen att han har erfarenhet av alla märken och kan då dra slutsatsen vilket eller vilka som är bättre.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Uttalar mig för att jag har bra erfarenheter av Audi som märke, vad har det med M och AMG att göra? Har haft andra märken också men känner att Audi är den jag är mest nöjd med, därför kände jag att jag ville försvara märket lite. Något annat du vill förmedla, förutom att du ägt några S, RS, M och AMG, vilket vi alla är väldigt imponerade över;)

Du har aldrig ägt en M- eller AMG-bil och ändå kan du säga att de är sämre än Audi S och RS? Blir ju bara konstigt. Men men. Sen att du försöker göra lustig över vad jag ägt är mest fånigt. Jag förmedlar bara vilka märken jag anser är bäst utifrån min erfarenhet.
 

Fredde76

Omega
Du har aldrig ägt en M- eller AMG-bil och ändå kan du säga att de är sämre än Audi S och RS? Blir ju bara konstigt. Men men. Sen att du försöker göra lustig över vad jag ägt är mest fånigt. Jag förmedlar bara vilka märken jag anser är bäst utifrån min erfarenhet.

Var har jag skrivit det? Det enda jag skrivit är att jag har erfarenhet av Audi och är nöjd med bilmärket. Tråkigt att du förstorar upp det bortom alla rimliga gränser, men vi släpper det. God Jul!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Var har jag skrivit det? Det enda jag skrivit är att jag har erfarenhet av Audi och är nöjd med bilmärket. Tråkigt att du förstorar upp det bortom alla rimliga gränser, men vi släpper det. God Jul!

Jag kommer posta ett dokument där du måste skriva under att BMW M och Mercedes AMG är bäst. Annars.......

Skämtar bara! :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Funderar faktiskt på en Audi S4 som nästa bil. Uppenbarligen fel person att fråga men ändå. Åsikter, erfarenheter?

Det är jävligt fina bilar det går inte att komma ifrån. Just nu bygger BMW så sjukt fula bilar så att Audi är att föredra. Men hade det inte varit för utseendet hade jag valt BMW. Merca är feta men mer åt muskelbilshållet. Kul men inte så mycket finlir. Själv är jag sugen på en A5 coupe fyrdörrars eller vad den nu heter.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Det är jävligt fina bilar det går inte att komma ifrån. Just nu bygger BMW så sjukt fula bilar så att Audi är att föredra. Men hade det inte varit för utseendet hade jag valt BMW. Merca är feta men mer åt muskelbilshållet. Kul men inte så mycket finlir. Själv är jag sugen på en A5 coupe fyrdörrars eller vad den nu heter.

A5 sportback heter den tydligen. Har aldrig suttit i den men antar att den är som en S60 inuti.

Om du kan tänka dig en A5'a Sportback men hellre vill ha en BMW så valet enkelt. Bara att plocka ut en 4-serie Gran Coupé. Samma typ av bil men fan så mycket snyggare med sina mjuka linjer jämfört med Audis kantiga. Att påstå att den skulle vara sjukt ful är som att svära i kyrkan. Ja, jag är part i målet ... :D

420 GC 2017-07-02.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Om du kan tänka dig en A5'a Sportback men hellre vill ha en BMW så valet enkelt. Bara att plocka ut en 4-serie Gran Coupé. Samma typ av bil men fan så mycket snyggare med sina mjuka linjer jämfört med Audis kantiga. Att påstå att den skulle vara sjukt ful är som att svära i kyrkan. Ja, jag är part i målet ... :D

420 GC 2017-07-02.jpg

Jag har sneglat sjukt mycket på den och gillar den verkligen. Nu börjar den dock få några år på nacken och det är först nu jag är kvitt barnvagnen. Dålig tajming får man väl säga.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag har sneglat sjukt mycket på den och gillar den verkligen. Nu börjar den dock få några år på nacken och det är först nu jag är kvitt barnvagnen. Dålig tajming får man väl säga.

Tja ..., 3-serien som den är baserad på har ju precis kommit i ny version, så det lär nog dröja minst ett år till innan 4-serien dyker upp och kanske ännu längre för GC'n.

Provade en A5'a Sportback innan jag köpte GC'n. Trevlig bil men ingen vidare automatlåda (dubbelkoppling) jämfört med BMW's 8-växlade. Mycket mindre bagage också (högre golv ger låg lasthöjd) jämfört med GC'n:
BMW bagage 2018-09-18.jpeg
 
Topp