• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor

Ropade nog hej för tidigt :p

Testade med en annan elektrisk pryl men nu när jag införskaffat motorvärmarkabel för att provtrycka blev det patrull :(

Går inte att trycka in, testat alla möjliga lägen. Är det någon special defa-kabel som måste inköpas?

3F56E88F-F155-4934-87AE-6B7A2BA2626E.jpeg
3B603A95-E173-4C22-8E41-D90BDBEB55DF.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Chuck, om du kör mycket så kanske komfortstolarna skulle kunna vara en bra grej med. Dom är så mycket bekvämare än sportstolarna. :)
Sen saknar du ju M-sport och 20 tummarna som hör till men det är ju en annan sak. ;)

...och en annan motor?


DAMN! 20” , HK ljud stor motor.... snart Köra20VarvRuntTorget approved :D
Jag måste bromsa nu förmånsvärdet är uppe och snurrar på 7K :bag:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det gör ont.
Har en Mitsubishi Outlander PHEV som hyrbil och den är... Fan riktigt trevlig.
Några saker jag inte gillar med den men väldigt mycket bra!
Jag är så sjukt förvånad över att jag faktiskt tycker om den...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
DAMN! 20” , HK ljud stor motor.... snart Köra20VarvRuntTorget approved :D
Jag måste bromsa nu förmånsvärdet är uppe och snurrar på 7K :bag:
Nu har jag förvisso bara 19” men kryddar också med 19” på vinter utöver både HK-ljud och M-sport. (Ska inte ens nämna att det är en sedan med tonade rutor:D) Sjukt nöjd med komfortstolarna dock! Night-vision är ett av få tillval som valdes bort...

Edit: Ligger också på 7350 kr i förmånsvärde. Helt orimligt egentligen!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag måste ovilligt erkänna att jag är bra sugen på model 3. Skall se vad som går att göra med Forden.

Det är trots att all 5-6k skillnad i netto per månad. Blir några kronor på 2 år(om det går hos Tesla)

Någon som har några tankar kring detta eller funderar på en 3a?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag måste ovilligt erkänna att jag är bra sugen på model 3. Skall se vad som går att göra med Forden.

Det är trots att all 5-6k skillnad i netto per månad. Blir några kronor på 2 år(om det går hos Tesla)

Någon som har några tankar kring detta eller funderar på en 3a?
Går ju inte att jämföra mot mustangen.
Tesla är en totalt könlös bil tycker jag. Visst dom är snabba men det är ju verkligen inte allt.
Att jämföra med Forden är ju inte rättvist?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Kopplat in korrekt DEFA-kabel i grillens front och satt på elen. Det är dock helt tyst från bilen. Ska det inte surra något? Kupévärmaren surrar inte den heller trots att jag flippat den på ON.
 

Tapiren

Cartier
Kopplat in korrekt DEFA-kabel i grillens front och satt på elen. Det är dock helt tyst från bilen. Ska det inte surra något? Kupévärmaren surrar inte den heller trots att jag flippat den på ON.
Jo, något är fel. Prova uttaget i bilen, det till kupevärmaren, med en lampa/laddare eller liknande för att se om det verkligen kommer fram ström.

Men först kanske du ska ta och testa detsamma med uttaget (motorvärmarstolpen?) för att se om det verkligen levereras någon ström till bilen.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jo, något är fel. Prova uttaget i bilen, det till kupevärmaren, med en lampa/laddare eller liknande för att se om det verkligen kommer fram ström.

Men först kanske du ska ta och testa detsamma med uttaget (motorvärmarstolpen?) för att se om det verkligen levereras någon ström till bilen.
Körde en lampa till motorvärmarstolpen och den lyste fint. Ska se om jag hittar något uttag i bilen :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
@Tapiren

Sladden går ju in mot huven och den salladen som är där säger mig inte mycket. När jag känner på motorblocket (?!) så ger den värme. Kan iofs vara från fruns 15 min färd för 2 timmar sedan :D

55287E00-41BF-45CB-A40D-EF5B5F9EC1E8.jpeg
30444EC5-EEB2-4CCC-AC74-60BE2084A4AE.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Håller med att Teslan lär kännas ganska själlös.
Samtidigt inte lika vräkig och tillräckligt snabb för vardagskörning. Mustangen hinner knappt bli varm, har drygt 2.5mil till nuvarande arbetsplats = jag kan inte tröck på något. 80% av tiden används den fram och tillbaka till jobbet ...

Ur ett ekonomiskt perspektiv så är det pengar i skön med forden för tillfället men känslomässigt så är det något helt annat.

Kvallen på båda bilar lär vara densamma :D

Går ju inte att jämföra mot mustangen.
Tesla är en totalt könlös bil tycker jag. Visst dom är snabba men det är ju verkligen inte allt.
Att jämföra med Forden är ju inte rättvist?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Håller med att Teslan lär kännas ganska själlös.
Samtidigt inte lika vräkig och tillräckligt snabb för vardagskörning. Mustangen hinner knappt bli varm, har drygt 2.5mil till nuvarande arbetsplats = jag kan inte tröck på något. 80% av tiden används den fram och tillbaka till jobbet ...

Ur ett ekonomiskt perspektiv så är det pengar i skön med forden för tillfället men känslomässigt så är det något helt annat.

Kvallen på båda bilar lär vara densamma :D
Det är väl just när du har kort sträcka till jobbet det inte spelar någon roll vad bilen drar ? :)
Teslorna ser ut som tvålar, jag tror inte dom kommer åldras väl.

Mustang har ju åldrats bra :) om man bortser från 80 talet samt den på 2000 talet
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det är väl just när du har kort sträcka till jobbet det inte spelar någon roll vad bilen drar ? :)
Teslorna ser ut som tvålar, jag tror inte dom kommer åldras väl.

Mustang har ju åldrats bra :) om man bortser från 80 talet samt den på 2000 talet
jag förstår vad du menar. Tankar dock för drygt 2000kr/månad, de 20% med mer inspirerad körning suger is bra med soppa :D. Snittet ligger på 12.6 nu över 1000 mil, vilket inte är helt blodigt. Men med 98 oktan vid varje tankning så drar det iväg.

Så länge det flyter på i trafiken så ligger förbrukningen lätt under 1l/mil, men blir det kökörning/rödljus så sticker det ordentligt.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
jag förstår vad du menar. Tankar dock för drygt 2000kr/månad, de 20% med mer inspirerad körning suger is bra med soppa :D. Snittet ligger på 12.6 nu över 1000 mil, vilket inte är helt blodigt. Men med 98 oktan vid varje tankning så drar det iväg.

Så länge det flyter på i trafiken så ligger förbrukningen lätt under 1l/mil, men blir det kökörning/rödljus så sticker det ordentligt.
Vilken plug-in hybrid som helst lämpar sig väl för dig?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
jag förstår vad du menar. Tankar dock för drygt 2000kr/månad, de 20% med mer inspirerad körning suger is bra med soppa :D. Snittet ligger på 12.6 nu över 1000 mil, vilket inte är helt blodigt. Men med 98 oktan vid varje tankning så drar det iväg.

Så länge det flyter på i trafiken så ligger förbrukningen lätt under 1l/mil, men blir det kökörning/rödljus så sticker det ordentligt.
2000 kr i månaden är ju inte direkt mycket pengar om man jämför hur mycket man lägger på mat. säkert 10 000....
Värdeminskningen lär väl ändå vara ok på mustangen ?
Fyfan jag gillar verkligen mustanger, hade jag en villa hade jag nog haft en sådan som extrabil, gillar speciellt denna färgen,

https://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_5_0_V8_GT_A_Fastback_80273277.htm?ca=11&w=1
 
Topp