AMG C63S är skitrolig, roligare än min kommande tesla ^^Njaa, framhjulsdriven!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AMG C63S är skitrolig, roligare än min kommande tesla ^^Njaa, framhjulsdriven!
Nya Leon cupra har 4-hjulsdrift ?Njaa, framhjulsdriven!
Nya Leon cupra har 4-hjulsdrift ?
Sjukt underskattad bil
Låter ganska klokt ioförsig... Hur ofta kör du snabbare än 180 ändå?Detta känns lite vågat om det är sant.
De motorvägar (autobahns) som ligger där jag bor har samtliga fri fart och kör du bil kvällstid med mindre trafik skulle jag säga att medelfarten i innerfilen är ~160km/h och man blir ständigt omkörd av bilar i 200km/h+Låter ganska klokt ioförsig... Hur ofta kör du snabbare än 180 ändå?
Rätt ofta om man bor i TysklandLåter ganska klokt ioförsig... Hur ofta kör du snabbare än 180 ändå?
Tyskland är ju ändå inte Volvos kärnmarknad, men om snitthastigheten är 160 så klarar man ju sig ändåRätt ofta om man bor i Tyskland
Tyskland är ju ändå inte Volvos kärnmarknad, men om snitthastigheten är 160 så klarar man ju sig ändå
Kan ju vara ett option för ett låsa upp, likt AMG Track-pack och M-pack
Vafan.
Lite dyra i Finland bara!
Du får å andra sidan typ 10.000kr om året i skatt härVafan.
Du får nästan 2st i sverige för det där priset!
Med tanke på nya reglerna så åker man på ordentlig skatt första 3åren tyvärrDu får å andra sidan typ 10.000kr om året i skatt här
Du får å andra sidan typ 10.000kr om året i skatt här
Ja, känns helt vansinnigt!Detta känns lite vågat om det är sant.
Många bilar är väl fartspärrade för 250km/h, lite snålt från volvo om man tänker på den tyska marknaden - men de säljer endast 10% av sina bilar till Tyskland. I Sverige finns det ingen anledning att fara fram mer än 180km/h, folk som säger annat saknar vett i huvudet, ens egna bil och trafikunderlag kanske gör att man klarar betydligt mer men alla övriga trafikanter inte är vana att det kommer snabba bilar och agerar ofta riskfyllt. Jag upplever det som extremt ryckigt om man försöker köra 150km/h+ på en svensk motorväg under normala trafikförhållanden, man får hela tiden tvärnita för människor som byter filer utan anledning, slänger sig ut utan att kolla i backspegeln, osv.Detta känns lite vågat om det är sant.
Efter massa tjat så får frugan som hon vill.... vi tänkte byta kombin mot en suv denna sommar.
Har snöat in mig på nya Cupra Ateca...
Någon här som äger en eller testat bilen och vill dela med sig ?..
De flesta Seat handlarna jag kollat med har/kommer ha bilen som visnings ex och får ej provköras?!...
Många bilar är väl fartspärrade för 250km/h, lite snålt från volvo om man tänker på den tyska marknaden - men de säljer endast 10% av sina bilar till Tyskland. I Sverige finns det ingen anledning att fara fram mer än 180km/h, folk som säger annat saknar vett i huvudet, ens egna bil och trafikunderlag kanske gör att man klarar betydligt mer men alla övriga trafikanter inte är vana att det kommer snabba bilar och agerar ofta riskfyllt. Jag upplever det som extremt ryckigt om man försöker köra 150km/h+ på en svensk motorväg under normala trafikförhållanden, man får hela tiden tvärnita för människor som byter filer utan anledning, slänger sig ut utan att kolla i backspegeln, osv.
Tycker jag med, riktigt aggresiv design.Ingen aning om den bilen alls, men snygg tycker jag!
Vi väntar på en E-Pace nu, bör komma om en månad. ALDRIG haft en bil med kombi eller med mer än två dörrar (inte illa pinkat på 45 år!). Känns skönt att få en vanlig bil, skönt med lite bättre lastutrymme.
Märkligt. Här i Kristianstad finns det två får provkörningEfter massa tjat så får frugan som hon vill.... vi tänkte byta kombin mot en suv denna sommar.
Har snöat in mig på nya Cupra Ateca...
Någon här som äger en eller testat bilen och vill dela med sig ?..
De flesta Seat handlarna jag kollat med har/kommer ha bilen som visnings ex och får ej provköras?!...
Bra beslut, klart man ska ha SUV.Efter massa tjat så får frugan som hon vill.... vi tänkte byta kombin mot en suv denna sommar.
Har snöat in mig på nya Cupra Ateca...
Någon här som äger en eller testat bilen och vill dela med sig ?..
De flesta Seat handlarna jag kollat med har/kommer ha bilen som visnings ex och får ej provköras?!...
Hur blev specen? Är väldigt sugen på en själv istället för en ganska vanlig XC40. Gjorde dock misstaget att provköra en Evoque i helgen.Ingen aning om den bilen alls, men snygg tycker jag!
Vi väntar på en E-Pace nu, bör komma om en månad. ALDRIG haft en bil med kombi eller med mer än två dörrar (inte illa pinkat på 45 år!). Känns skönt att få en vanlig bil, skönt med lite bättre lastutrymme.
Jättekonstigt... dem enda i hela sthlm verkar vara Täby som tillåter provkörning, det tar mig 2-3 timmar restid för att provköra bilen liksom. känns inte jätteupphetsandeMärkligt. Här i Kristianstad finns det två får provkörning
jag gillar sedan modeller ... medans frugan föredrar suv, just nu har vi en kombi inte lätt med 2 barn...Bra beslut, klart man ska ha SUV.
Håller med om att de lyckats med designen. Har dock inte provkört själv.
Fast samtidigt lite kul att ta sig tiden till något man ser fram emotJättekonstigt... dem enda i hela sthlm verkar vara Täby som tillåter provkörning, det tar mig 2-3 timmar restid för att provköra bilen liksom. känns inte jätteupphetsande
Jo, det är sant.Fast samtidigt lite kul att ta sig tiden till något man ser fram emot
Hur blev specen? Är väldigt sugen på en själv istället för en ganska vanlig XC40. Gjorde dock misstaget att provköra en Evoque i helgen.
Känns spontant rätt tänkt med tanke på att snikbensinaren jag specat landar på 470k. Med 20" från ÅFTog 150-hästars dieseln, men grundutrustning (som är rätt ok). Snikvariant med andra ord!
Beställde 20 tums originalfälgar från England, körda 100 mil, till under en tredjedel av priset i Sverige.