• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Veratio

Cartier
Känns spontant rätt tänkt med tanke på att snikbensinaren jag specat landar på 470k. Med 20" från ÅF :p

Om du kan tänka dig att leasa har de ju erbjudande på 3 995 kr för 200 hk bensin med bra utrustning, dock är det på 18-tummare, men de kan man ju sätta vinterdäcken på och beställa från England som jag gjorde. Finns enormt utbud där på "nya" fälgar. 5 000 mil på tre år.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
För er som är intresserade av Tesla, kolla in www.teslakalkylen.com som en vän har programmerat. Finns massor med andra bilar (Volvo osv) som jämförelse, och man kan skapa egna kalkyler oavsett bil för att se totalkostnad :)

Vill man beställa en Tesla och ha gratis laddning så använd denna länk: https://ts.la/emil18556
 
Senast ändrad:

-SC-

Omega
Om du kan tänka dig att leasa har de ju erbjudande på 3 995 kr för 200 hk bensin med bra utrustning, dock är det på 18-tummare, men de kan man ju sätta vinterdäcken på och beställa från England som jag gjorde. Finns enormt utbud där på "nya" fälgar. 5 000 mil på tre år.

Jaguar verkar faktiskt ha ganska bra leasingerbjudanden har jag sett. Att man dessutom får fler mil än normalt redan i grundpriset är också ett plus.

Man kan t.ex få F-pace signature 180hk AWD för under 5k/mån.

En fråga, tycker ni att Range Rover Velar för 7k/mån är bra? Var på något lanseringsevent för den bilen när den kom och den verkar rätt schysst.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Om du kan tänka dig att leasa har de ju erbjudande på 3 995 kr för 200 hk bensin med bra utrustning, dock är det på 18-tummare, men de kan man ju sätta vinterdäcken på och beställa från England som jag gjorde. Finns enormt utbud där på "nya" fälgar. 5 000 mil på tre år.
Jaguar verkar faktiskt ha ganska bra leasingerbjudanden har jag sett. Att man dessutom får fler mil än normalt redan i grundpriset är också ett plus.

Man kan t.ex få F-pace signature 180hk AWD för under 5k/mån.

En fråga, tycker ni att Range Rover Velar för 7k/mån är bra? Var på något lanseringsevent för den bilen när den kom och den verkar rätt schysst.

Blir tjänstebil så ja. Kanske får kika närmre på de erbjudande, gick bara in och specade själv.
 

Norda

Panerai
Genéve mässan i full fart och ingenting nämns här?? Whaaat...
Koenigsegg nya Jesko en av många som avtäckts idag, sjuk bil!
E3F087A1-D8DF-4BDC-B6AB-B4CBC49E856B.jpeg
0C8CC8A0-1642-4342-933F-B17FA9FB9927.jpeg
 
Hur kan det komma sig att man inte kan köra elbil utan att per automatik bli påtvingad talesperson för miljörörelsen, kärnkraftens avveckling, batteriers negativa aspekter vid produktionen, tekniska problem osv.

Jag kör (snart igen) endast elbil för att utnyttja de skattemässiga fördelar detta har i jämförelse med övriga alternativ.
Jag bryr mig inte någonstans om vad som kommer att hända med elnätet, laddplatsernas utbyggnad eller hur dålig värme dom har. Jag vill bara köra billigt men ändå relativt respektabelt till och från jobbet.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hur kan det komma sig att man inte kan köra elbil utan att per automatik bli påtvingad talesperson för miljörörelsen, kärnkraftens avveckling, batteriers negativa aspekter vid produktionen, tekniska problem osv.

Jag kör (snart igen) endast elbil för att utnyttja de skattemässiga fördelar detta har i jämförelse med övriga alternativ.
Jag bryr mig inte någonstans om vad som kommer att hända med elnätet, laddplatsernas utbyggnad eller hur dålig värme dom har. Jag vill bara köra billigt men ändå relativt respektabelt till och från jobbet.
Att inte bry sig i Sverige är farligt.....utmanande, janteframkallande och kränkande......en ställning tyckarna inte kan acceptera.......alla måste ha en åsikt......alla måste bidra......alla ska med.....
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hur kan det komma sig att man inte kan köra elbil utan att per automatik bli påtvingad talesperson för miljörörelsen, kärnkraftens avveckling, batteriers negativa aspekter vid produktionen, tekniska problem osv.

Jag kör (snart igen) endast elbil för att utnyttja de skattemässiga fördelar detta har i jämförelse med övriga alternativ.
Jag bryr mig inte någonstans om vad som kommer att hända med elnätet, laddplatsernas utbyggnad eller hur dålig värme dom har. Jag vill bara köra billigt men ändå relativt respektabelt till och från jobbet.
När är du lovad leverans?
Blev själv rätt sugen på att signa en.
 

SenorE

Omega
Hur kan det komma sig att man inte kan köra elbil utan att per automatik bli påtvingad talesperson för miljörörelsen, kärnkraftens avveckling, batteriers negativa aspekter vid produktionen, tekniska problem osv.

Jag kör (snart igen) endast elbil för att utnyttja de skattemässiga fördelar detta har i jämförelse med övriga alternativ.
Jag bryr mig inte någonstans om vad som kommer att hända med elnätet, laddplatsernas utbyggnad eller hur dålig värme dom har. Jag vill bara köra billigt men ändå relativt respektabelt till och från jobbet.

Vissa har svårt för förändring, tex den oundvikliga omställningen från fossilbilar till elbilar. När de ser någon som legitimerar denna omställning genom att köra elbil känner de sig personligen påhoppade och går i försvarsställning.
 

Tapiren

Cartier
Hur kan det komma sig att man inte kan köra elbil utan att per automatik bli påtvingad talesperson för miljörörelsen, kärnkraftens avveckling, batteriers negativa aspekter vid produktionen, tekniska problem osv.

Jag kör (snart igen) endast elbil för att utnyttja de skattemässiga fördelar detta har i jämförelse med övriga alternativ.
Jag bryr mig inte någonstans om vad som kommer att hända med elnätet, laddplatsernas utbyggnad eller hur dålig värme dom har. Jag vill bara köra billigt men ändå relativt respektabelt till och från jobbet.
Generellt är dock elbilsförare sällan sena att påpeka hur bra de är som är med och räddar världen, och hur fantastisk deras Nissan Neo är, att den nästan är som Tesla trots att den gör 0-100 på 19 sekunder och måste laddas efter sju mil.

Men jag tycker alltid att det är lika roligt när frågor om räckvidd, förbrukning osv dyker upp kring vår hybrid; ”Va, räckvidd? Jo men typ 70 mil kanske? Jasså på el, nej då vet jag inte, har aldrig laddat den”.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Generellt är dock elbilsförare sällan sena att påpeka hur bra de är som är med och räddar världen, och hur fantastisk deras Nissan Neo är, att den nästan är som Tesla trots att den gör 0-100 på 19 sekunder och måste laddas efter sju mil.

Men jag tycker alltid att det är lika roligt när frågor om räckvidd, förbrukning osv dyker upp kring vår hybrid; ”Va, räckvidd? Jo men typ 70 mil kanske? Jasså på el, nej då vet jag inte, har aldrig laddat den”.
Håller med. Tycker det är oftare elbilsförare vill ”frälsa” alla andra än att övriga försöker få elfrälsta att ångra sig.
 
Topp