• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Håller med. Tycker det är oftare elbilsförare vill ”frälsa” alla andra än att övriga försöker få elfrälsta att ångra sig.

Kanske är något som har med storstad/landsbygd att göra. Alla som kör el eller hybrid här gör det för att kostnaderna att köra fossilt är så sjukt höga numera både på skatt och bränsle, och när man pendlar 25-30 mil dagligen, vilket många gör så blir det snabbt slantar över i börsen när man kör eldrivet.
Jag har aldrig hört någon som kör elbil pga miljön!?
Det är typ världens sämsta anledning på så många plan.

Hur ska staten finansiera vägarna/ infrastruktur om folk slutar köpa bensin? Rätt mycket pengar staten får in på det.
Tankeställare ...

Hur ska staten finansiera vägarna/ infrastruktur om folk slutar köpa bensin? Rätt mycket pengar staten får in på det.
Tankeställare ...

Genom skatt i någon form. Det enda jag vet är att jag alltid kommer att rida med i det alternativ som den sittande regeringen för stunden anser vara en miljöbil. Jag gjorde det 2008 när diesel var skattebefriat, jag gör det 2019 när el är skattebefriat. Jag kommer att göra det 2030 när [insert random drivmedel] är skattebefriat.

KM-skatt i någon form. Mest förvånad att det inte redan finns, folk kör så jäkla mycket i onödan. Ullared är det ultimata beviset.
Antar att Ullaredsbesöket ses som någon form av upplevelse, lär ju knappast löna sig att åka långt för att handla där.
Vem kör för övrigt i onödan och vart?

Antar att Ullaredsbesöket ses som någon form av upplevelse, lär ju knappast löna sig att åka långt för att handla där.
Vem kör för övrigt i onödan och vart?

Ja, det räknestycket vore intressant att se :)

För inte direkt körjournal över andras resor, men det räcker med att kolla runt lite snabbt i bekantskapskretsen för att konstatera att bränsle är på tok för billigt. Jag själv hör dit när jag tar bilen till gymmet och skyller på vädret.

Alltså, jag är för en KM-skatt på lastbilar också, trots att jag driver åkeri.

För inte direkt körjournal över andras resor, men det räcker med att kolla runt lite snabbt i bekantskapskretsen för att konstatera att bränsle är på tok för billigt. Jag själv hör dit när jag tar bilen till gymmet och skyller på vädret.

Hur kan man vara för att införa ytterligare skatter?

Går själv alltid till gymmet oavsett väder, men det är för att det tar mig 4min att gå. Hade jag haft 10min så hade jag nog tagit bilen och hade inte sett det som onödigt bilkörande.

Kan det inte vara så att bränslet är ”på tok för billigt” för att du/dina vänner har höga inkomster? Jag kan aldrig tycka att bränslet är på tok för billigt när halva kostnaden beror på massor av skatt...
”Ferrari är fan på tok för billiga” hälsningar Bill gates.

Kan det inte vara så att bränslet är ”på tok för billigt” för att du/dina vänner har höga inkomster? Jag kan aldrig tycka att bränslet är på tok för billigt när halva kostnaden beror på massor av skatt...
”Ferrari är fan på tok för billiga” hälsningar Bill gates.

Kan inte påstå att jag sett något sådant samband, snarare tvärt om isåfall.

Tjänar helt okej, men skulle inte kalla mig höginkomsttagare.. och inte i samma liga som Gates :p

Och jo, inser att jag sticker ut hakan.

Bara att slå till. Komplettera bilen med nyckelring i guld!

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3530/vara/1527145
8737E53E-03CC-4988-8D3F-08D4159E0995.jpeg

Varför är det ett problem om man åker bil till gymmet?

Tillbaka
Topp