• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

8F1D8970-038D-4201-9A7F-D8409B72B2F3.png

Ha!!

Nja... Volvo V70/XC60 med takbox... Där snackar vi hemska omkörningar!
 
Fråga inte mig, fråga Volvo förarna :D

Inspirerad av denna tråd så gjorde jag en omkörning som var lite på gränsen.
Skulle hem efter en IKEA-tur och hamnar bakom någon nyare Skoda i rondellen.
Kärringfan kör typ 12km/h i rondellen, innan dess körde hon vettigt.
Vi ska bägge vänster dessutom.
Det blir enkelfil efter rondellen med wire.
Fanns inte en möjlighet att jag skulle ligga bakom den kärringen utan omkörningsmöjligheter.

Så där filen går från 2-1 fil (en liten stump bara) så klämde jag mig emellan wiren och kärringen.
Hon höll något mellanspår dessutom så det blev trångt som satan.

Hade aldrig fungerat med V70 och takbox eftersom det inte var en flygraka
 
De som är de värsta bilförarna är de som har noll intresse av att köra bil och som bara ser det som ett nödvändigt ont. De vill inte lära sig köra på ett bra sätt och anser inte att det är problematiskt när de begår massa misstag i trafiken. De märks ofta av genom att de betalar alldeles för mkt pengar för en skitbil.. Tänk random ny fransk "SUV".
 
Farligaste förarna är de som tycker att de själva kör som gudar och att alla andra är sängrökare som bara är i vägen......som skall sättas på plats med en syrlig omkörning....

Kan man inte köra snabbare än gånghastighet i en stor rondell så ska man kraftigt överväga att åka kollektivt.
Det samma gäller dessa som fixar att hålla 110km/h på dubbelfilig väg med wireräcken, för att sedan panikbromsa ner till 80km/h då det blir enkelfil.
Är man så livrädd att framföra sitt fordon så bör man inte framföra sitt fordon.
 
Kan man inte köra snabbare än gånghastighet i en stor rondell så ska man kraftigt överväga att åka kollektivt.
Det samma gäller dessa som fixar att hålla 110km/h på dubbelfilig väg med wireräcken, för att sedan panikbromsa ner till 80km/h då det blir enkelfil.
Är man så livrädd att framföra sitt fordon så bör man inte framföra sitt fordon.
Kom nu ihåg vad du skrev när du är 75 bast :)
 
Farligaste förarna är de som tycker att de själva kör som gudar och att alla andra är sängrökare som bara är i vägen......som skall sättas på plats med en syrlig omkörning....
Jag utför syrliga omkörningar relativt ofta när jag anser att det behövs och jag har på mina 11 år (ca 2000 mil om året) aldrig ens varit nära på att ha en olycka.
Jag vågar däremot inte säga samma sak om alla idioter som blir utsatta för dessa omkörningar.. Ofta kör de sjukt vingligt, under hastighetsgränsen och i 9/10 fall med en mobil upptryckt i ansiktet. Hade varit kul att se deras skade/krockhistorik.
 
Jag utför syrliga omkörningar relativt ofta när jag anser att det behövs och jag har på mina 11 år (ca 2000 mil om året) aldrig ens varit nära på att ha en olycka.
Jag vågar däremot inte säga samma sak om alla idioter som blir utsatta för dessa omkörningar.. Ofta kör de sjukt vingligt, under hastighetsgränsen och i 9/10 fall med en mobil upptryckt i ansiktet. Hade varit kul att se deras skade/krockhistorik.

Då var jag ute på en liten runda med bilen igen.
100-väg wireräcken och folk kör 80.
Torrt väglag, ingen sol i ögonen och allt är frid och fröjd.
Man lyckas nästan bygga trafikstockning ála Bangkok i glesbygden (nåja, nästan).
Får dom tunnelseende om hastigheten passerar dessa 80km/h?
 
Jag utför syrliga omkörningar relativt ofta när jag anser att det behövs och jag har på mina 11 år (ca 2000 mil om året) aldrig ens varit nära på att ha en olycka.
Jag vågar däremot inte säga samma sak om alla idioter som blir utsatta för dessa omkörningar.. Ofta kör de sjukt vingligt, under hastighetsgränsen och i 9/10 fall med en mobil upptryckt i ansiktet. Hade varit kul att se deras skade/krockhistorik.
Vad duktig du är...lite som jag beskrev tidigare mao..........men 11 år ju som en trumpinne i en jumpasal.....
 
Då var jag ute på en liten runda med bilen igen.
100-väg wireräcken och folk kör 80.
Torrt väglag, ingen sol i ögonen och allt är frid och fröjd.
Man lyckas nästan bygga trafikstockning ála Bangkok i glesbygden (nåja, nästan).
Får dom tunnelseende om hastigheten passerar dessa 80km/h?
I småland kör man inte mer än 70-80 för då drar bilen för mycket bränsle. Detta innebära att de även kör 70-80 när det är 50.
 
Jag utför syrliga omkörningar relativt ofta när jag anser att det behövs och jag har på mina 11 år (ca 2000 mil om året) aldrig ens varit nära på att ha en olycka.
Jag vågar däremot inte säga samma sak om alla idioter som blir utsatta för dessa omkörningar.. Ofta kör de sjukt vingligt, under hastighetsgränsen och i 9/10 fall med en mobil upptryckt i ansiktet. Hade varit kul att se deras skade/krockhistorik.

Aldrig nära olycka?

Jag kan säga åtminstånde 5 gånger där jag själv fuckat upp rejält och inte smällt av andra orsaker än skicklighet.

Och köra bil i Syd Korea, där var nära krock vardagsmat :D
 
Aldrig nära olycka?

Jag kan säga åtminstånde 5 gånger där jag själv fuckat upp rejält och inte smällt av andra orsaker än skicklighet.

Och köra bil i Syd Korea, där var nära krock vardagsmat :D
Klarat mig med bil, däremot har jag varit nära en rätt rejäl olycka på motorcykel. Då var det såklart en bil som körde rakt in i en rondell och var nära att köra på mig. Ett mirakel att jag lyckades väja undan och klara mig.. Äldre kvinna som inte ens såg mig, men alltså, hon höll ju iaf hastigheten. Det kan vi alla och inte minst Davvan glädjas åt...
Vad duktig du är...lite som jag beskrev tidigare mao..........men 11 år ju som en trumpinne i en jumpasal.....
11 år och ca 22000 mil är tillräckligt för att konstatera att jag inte är någon trafikfara. Detsamma kan inte sägas om gemene bilförare i Sverige som spenderar halva bilfärden med att knappa på mobilen eller fundera på helt andra saker istället för att koncentrera sig på vägen.
 
Det jobbigaste/roligaste med ny bil på gång måste ju vara att hitta fälgar :) Men varför är alla intressanta fälgar alltid svindyra?

FADE56EA-13CB-4C71-8131-7C070E523700.jpeg
1FB37A07-E169-4747-B344-8D414BB584B9.jpeg
055F7324-442C-4DA4-A68E-DC06BE0B1B4B.jpeg
98C7D240-C972-4140-85F4-39981C259E61.jpeg
878121AD-8AD9-4A30-930D-7FD32CF9577D.jpeg
Det är ju där man hämtar hem marginalen...klassisk up-sale :)
Alltid varit svag för turbinfälgar...........men centrumbult iofs koolt!
 
Aerodisc var tuffa, dock lite väl mycket metall om de ska vara svarta. De andra ser för snabba ut för den minivankarossen.

Den ser ju (gudskelov) långt mindre minivanig ut i verkligheten, men skaffar verkligen inte Tesla för att jag gillar utseendet :D

Aerodisken är ju en navkapsel som passar på båda dom Rotiformfälgarna. Finns i solidvitt också, men borde ju rimligtvis gå att lacka. Är själv inget jättefan av mörka fälgar. Tror det kan skära sig rätt bra mot kromlisten runt rutorna på Model 3 dessutom, och inga planer på att köra de-chrome på en leasingbil.

Typ 4,5 sekunder till 100 är ju rätt snabbt ändå, kräver snabba fälgar ;)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp