• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CB7E0E63-697D-40FA-BC66-72D5D1E9AE80.jpeg
Köpte en M3 E46 competition nyligen. Trevlig bil
Vad gör knappen på ratten?:D

Ta det lugnt... På flera sätt har han rätt och allt är inte för alla. Skiten fick en professionell lackrekonditionering idag. Helt OK för en orenoverad 48 år gammal bil.
Första bilden skickade poleraren och den andra tog jag när jag kom hem.

47627663822_89793e8be8_b.jpg

47627630132_40632538ec_b.jpg
Fint skick, sällan man ser 350,450 i det skicket.

Hämtade hem nya leksaken i fredags.
En 1962 Austin A40 Futura.
En kollega som försökte sig på en renovering för 20 år sedan och egentligen lyckades enbart plocka isär den och inget mer.
Så nu är det ett riktigt pussel av att plocka ihop bilen igen, bara massa kartonger av delar och bult :D

Fick den gratis så.det tackar man aldrig nej till!

Så hela helgen gick åt att tvätta alla delar, inredning osv samt börja plocka ihop den lite.
Väldigt frisk bil med ytterst lite rost! Tanken var att dunka med en B20 i den men eftersom den är så fin så skall jag få igång den med originalmotorn.

IMG_20190429_090119.jpg
IMG_20190429_091543.jpg

Senast ändrad:
0-200 på hur många sekunder?
Allt som börjar ifrån 0 vill alla med

1: Med elbilar och dual motor setup köra(så roligt när det står en Tesla bredvid i ett rödljus och de skall minsann visa vad bilen för 1 miljon går för när de trycker iväg och låter som min cykel medan jag puttrar sakta iväg i min droska )
2: Elbilar köra
3: fyrhjulsdrift köra

:p

Mer intressant är 100-200/250 i sådant fall.

Får återkomma med 0-200, 0-160 går på under 9 (har sett folk och tidningar köra på 8.6-8.7). Har min Dragy hemma snart så vi får se.

Senast ändrad:
Allt som börjar ifrån 0 vill alla med

1: Med elbilar och dual motor setup köra(så roligt när det står en Tesla bredvid i ett rödljus och de skall minsann visa vad bilen för 1 miljon går för när de trycker iväg och låter som min cykel medan jag puttrar sakta iväg i min droska )
2: elbilar
3: fyrhjulsdrift

:p

Mer intressant är 100-200/250 i sådant fall.

Får återkomma med 0-200, 0-160 går på under 9 (har sett folk och tidningar köra på 8.6-8.7). Har min Dragy hemma snart så vi får se.

Ja, det där hugget i starten kanske är kul en stund.
Det riktigt roliga börjar dock en bit upp i hastighet. Man bör åtminstone ha något som händer mellan 50 och uppåt. Det är där det börjar kännas.
60-fots tider är nästan intressantare idag än 0-100. Förlegat mätintervall.

Tillbaka
Topp