Stämmer, Audis 4.2 FSI, positivt överraskad faktiskt när varvstoppet ligger på 8250/minGrattis till ett monster! V8 förmodar jag?
![Hungry :hungry: :hungry:](/styles/baisik/xenforo/smilies/hungry.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer, Audis 4.2 FSI, positivt överraskad faktiskt när varvstoppet ligger på 8250/minGrattis till ett monster! V8 förmodar jag?
Ny pärla inhandlad igår, RS5 2012.
Var påväg att inhandla en Hublot när jag ändå var i storstan, men hejdade mig i sista stund
![]()
Riktigt bra! Grattis!Ny pärla inhandlad igår, RS5 2012.
Var påväg att inhandla en Hublot när jag ändå var i storstan, men hejdade mig i sista stund
![]()
Passat GTS. 240 hk diesel och bättre utrustning än vad du har råd med till skrytbilarna.Jämförelse fråga, vilken väljer du? Kombi och automat 8 basbelopp
BMW 520D
Volvo V90 (inte ute än)
E klass (inte ute än)
C klass med Designo paket stora
Ny pärla inhandlad igår, RS5 2012.
Var påväg att inhandla en Hublot när jag ändå var i storstan, men hejdade mig i sista stund
![]()
Hur är denna jämfört med C63an?
Rs4 har slutat producerats. Skulle jag köpa en ny skulle jag invänta den nyaTråkigare, men förnuftigare. Prestandaskillnaden skulle nog enbart märkas på bana. Växellådan i C63 är akilleshälen tyvärr. Hade jag köpt sprillans ny bil idag så hade C63 varit ett lätt val framför M3/4 eller RS4/5.
Genomförbart ja. Men trångt. Du kan dessutom lika gärna köpa en A3 och slippa se ut som en wannabe. En SUV ska vara användbar och rymlig, inte bara upphissad i luften och stor utanpå men liten inuti.Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?
Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Genomförbart ja. Men trångt. Du kan dessutom lika gärna köpa en A3 och slippa se ut som en wannabe. En SUV ska vara användbar och rymlig, inte bara upphissad i luften och stor utanpå men liten inuti.
A4 allroad?Att välja en A3:a känns inte aktuellt, fyrhjulsdrift är ett måste samt att extra markfrigång är ett plus.
Jag hade gärna tagit en Q5:a men vår snäva budget beträffande tjänstebilar omöjliggör ett sådant val, samma sak med en hyfsat utrustad XC60.
Själva barnet och dess barnstolar kommer inte vara problemet utan faktumet att man ALLTID måste ha med sig en massa junk när man åker med småttingar. Q3 är en liten bil, XC60 är enorm i jämförelse. Dock så vill jag inte påstå att man måste ha den absolut största bilen, jag har två småbarn och har aldrig haft större bil än 3-serie, V60, Passat, Insignina osv.Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?
Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Hade en till låns tre - fyra dagar för ca 1,5år sedan! Den är verkligen liten och hade aldrig funkat för mig och min sambo om vi hade haft en knodd.Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?
Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Allt går ju men jag hade inte gett mig in på det, även Q5 kan jag tycka är alldeles för liten. Kollegan har en och med barnstol i baksätet måste framstolen justeras till ett läge i vilket ingen fullvuxen människa kan trivas.Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?
Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Jag har haft 3st V60. En t3, en d5 och en d3. Tycker de är en stålande kompromiss mellan pris, körglädje och komfort.Tack för alla tankar och åsikter.. Min initiala känsla att Q3:an är för liten verkar alltså överensstämma med verkligenheten.
Det verkar som det får bli en V60 D4 AWD istället. Det känns mer förnuftigt.
Att välja en A3:a känns inte aktuellt, fyrhjulsdrift är ett måste samt att extra markfrigång är ett plus.
Jag hade gärna tagit en Q5:a men vår snäva budget beträffande tjänstebilar omöjliggör ett sådant val, samma sak med en hyfsat utrustad XC60.
Japp men jag har dock inte tjänstebilNån mer som har 130g begränsningen på firman? Skitjobbigt
Måste du hålla på med sånna där basbelopp också eller?Nån mer som har 130g begränsningen på firman? Skitjobbigt
Varför inte A4 Allroad? Sjukt nöjd med vår, har prövat Q5, men den känns i samma storlek ungefär (vi är två vuxna som pendlar i den, och sedan en åttaåring och en femtonåring då vi åker "bort").Tack för alla tankar och åsikter.. Min initiala känsla att Q3:an är för liten verkar alltså överensstämma med verkligenheten.
Det verkar som det får bli en V60 D4 AWD istället. Det känns mer förnuftigt.
Ny pärla inhandlad igår, RS5 2012.
Var påväg att inhandla en Hublot när jag ändå var i storstan, men hejdade mig i sista stund
![]()
Jag kör en XC60 just nu, två vuxna = perfektÄr det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?
Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Var tvungen att prova RS5 när jag redan haft M3 E92 samt C63 tidigareGrym, grattis! Varför föll valet på en sådan och inte en av de konkurrerande modellerna?
Jag är helt övertygad om att A4:an och framförallt Allroad:en är en fantastisk bil!Varför inte A4 Allroad? Sjukt nöjd med vår, har prövat Q5, men den känns i samma storlek ungefär (vi är två vuxna som pendlar i den, och sedan en åttaåring och en femtonåring då vi åker "bort").