• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Björklund

Panerai
Ny pärla inhandlad igår, RS5 2012.
Var påväg att inhandla en Hublot när jag ändå var i storstan, men hejdade mig i sista stund :rolleyes:
image.jpg

Stort grattis! Riktig drömbil!
 

par

Patek
2-Faktor
Tråkigare, men förnuftigare. Prestandaskillnaden skulle nog enbart märkas på bana. Växellådan i C63 är akilleshälen tyvärr. Hade jag köpt sprillans ny bil idag så hade C63 varit ett lätt val framför M3/4 eller RS4/5.
Rs4 har slutat producerats. Skulle jag köpa en ny skulle jag invänta den nya:)
 

WiktorK

Omega
Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?

Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?

Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Genomförbart ja. Men trångt. Du kan dessutom lika gärna köpa en A3 och slippa se ut som en wannabe. En SUV ska vara användbar och rymlig, inte bara upphissad i luften och stor utanpå men liten inuti.
 

WiktorK

Omega
Genomförbart ja. Men trångt. Du kan dessutom lika gärna köpa en A3 och slippa se ut som en wannabe. En SUV ska vara användbar och rymlig, inte bara upphissad i luften och stor utanpå men liten inuti.

Att välja en A3:a känns inte aktuellt, fyrhjulsdrift är ett måste samt att extra markfrigång är ett plus.
Jag hade gärna tagit en Q5:a men vår snäva budget beträffande tjänstebilar omöjliggör ett sådant val, samma sak med en hyfsat utrustad XC60.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?

Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Själva barnet och dess barnstolar kommer inte vara problemet utan faktumet att man ALLTID måste ha med sig en massa junk när man åker med småttingar. Q3 är en liten bil, XC60 är enorm i jämförelse. Dock så vill jag inte påstå att man måste ha den absolut största bilen, jag har två småbarn och har aldrig haft större bil än 3-serie, V60, Passat, Insignina osv.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?

Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Hade en till låns tre - fyra dagar för ca 1,5år sedan! Den är verkligen liten och hade aldrig funkat för mig och min sambo om vi hade haft en knodd.
Kika på en kombi om du vill säkra upp lite funktionalitet inför framtiden.
 

Tapiren

Cartier
Är det någon som har erfarenhet av att leva ihop med en Q3:a?

Jag undrar om det är genomförbart att tro att den funkar för två vuxna, plus ett eventuellt småbarn i framtiden?
Allt går ju men jag hade inte gett mig in på det, även Q5 kan jag tycka är alldeles för liten. Kollegan har en och med barnstol i baksätet måste framstolen justeras till ett läge i vilket ingen fullvuxen människa kan trivas.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag som dagligen lobbar för nya mustangen eller nya camaron, vi har en treåring och en 8 månaders :D

Det ultimata hade varit en Dodge charger hellcat men alldeles för dyra i Sverige.
 

Tapiren

Cartier
Vad kostar Q3 med lite utrustning?

Land Rover Discovery 4 är ju redigt stor, i vart fall tidigare fanns den med lite enklare utrustning och bra pris.
 

Edin

Panerai
Att välja en A3:a känns inte aktuellt, fyrhjulsdrift är ett måste samt att extra markfrigång är ett plus.
Jag hade gärna tagit en Q5:a men vår snäva budget beträffande tjänstebilar omöjliggör ett sådant val, samma sak med en hyfsat utrustad XC60.

Jag har inte koll på priserna men en Tiguan kanske kan vara vettig då?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tack för alla tankar och åsikter.. Min initiala känsla att Q3:an är för liten verkar alltså överensstämma med verkligenheten.
Det verkar som det får bli en V60 D4 AWD istället. Det känns mer förnuftigt.
Varför inte A4 Allroad? Sjukt nöjd med vår, har prövat Q5, men den känns i samma storlek ungefär (vi är två vuxna som pendlar i den, och sedan en åttaåring och en femtonåring då vi åker "bort").
 

Tre333

Cartier
Bytte nyligen till en ny bil och då "bjöd" säljaren på full tank, är detta standard eller ej? De hade iof missat att jag önskade dubbade vinterdäck så blir en tur till bilhandlaren och hämta dem när de kommit. Gäller en ny WV Golf :)
 

WiktorK

Omega
Varför inte A4 Allroad? Sjukt nöjd med vår, har prövat Q5, men den känns i samma storlek ungefär (vi är två vuxna som pendlar i den, och sedan en åttaåring och en femtonåring då vi åker "bort").
Jag är helt övertygad om att A4:an och framförallt Allroad:en är en fantastisk bil!
Dock så kommer ju nya A4:an under hösten,vilket innebär att en ny allroad borde vara på G inom snar framtid.

Alltså känns det lite "tråkigt" att välja en gammal modell som ny tjänstebil, i tre år framöver. Jag är givetvis medveten om att man säger att sista årsmodellen av en modell, alltid är det bästa köpet ;)
 
Topp