• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gissa bilen! :D
C19F38C8-649D-446D-BA6F-DE63439BE5C8.jpeg
 
Ska plocka ny tjänstebil, någon som kör Cupra Ateca? Med steg två-trim så kan man plocka 420HK från den :)

Motorn känner jag till då frugan redan kör en Golf R men hur funkar den i terräng och är den bullrig?

Jag köpte Cupra Ateca som tjänstebil, inte någon miljöbil precis men kul bil i klassen.
Den går ok i terräng inte för att jag kört så mkt riktigt utan bara lite grusväg och sjösättning mm. Jag likställer den mer med en 4WD kombi än en terrängbil, däremot klart duglig med offroadläget.

Något bullrig men det kan också tillskrivas till 19 tummare med lågprofilsdäck - bara att gasa lite så låter den trevligt istället.

Jag kan hittills rekommendera den, dock litet bagageutrymme.
 
Var ute och testade lite :)

än så länge de bästa resultaten :wideyed:, bra shit med tanke på vilken tungviktare bilen är.
För att ge lite perspektiv kring hur jäkla effektiv nya Porsche 911 Carrera 2s är, den bilen har 450 kontra 451 häst samt 530NM kontra 529NM jämfört med 2018-2019 Mustang. Nya 911 Carrera 2S gör 0-200 på 11.14s, 100-200 på 7.8s (Mussen gjorde det på 9.1) också uppmätt med en Dragy. För en vanlig gatbil så finns det ingen mening längre att gå upp på 911 turbomodellerna. Carrera 2S och 4S är så sjukt snabba numer.

Jag lovar att Mussen är snabb, men resultaten som Porschen presterar är helt bonkers bland annat 0-100 på 3.35 med bakhjulsdrift :D


Screenshot_20190731-230711_dragy.jpg


Screenshot_20190801-094835_dragy.jpg
 
Senast ändrad:
Var ute och testade lite :)

än så länge de bästa resultaten :wideyed:, bra shit med tanke på vilken tungviktare bilen är.
För att ge lite perspektiv kring hur jäkla effektiv nya Porsche 911 Carrera 2s är, den bilen har 450 kontra 451 häst samt 530NM kontra 529NM jämfört med 2018-2019 Mustang. Nya 911 Carrera 2S gör 0-200 på 11.14s, 100-200 på 7.8s (Mussen gjorde det på 9.1) också uppmätt med en Dragy. För en vanlig gatbil så finns det ingen mening längre att gå upp på 911 turbomodellerna. Carrera S och 2S är så sjukt snabba numer.

Jag lovar att Mussen är snabb, men resultaten som Porschen presterar är helt bonkers bland annat 0-100 på 3.35 med bakhjulsdrift :D


Screenshot_20190731-230711_dragy.jpg


Screenshot_20190801-094835_dragy.jpg

Ja, 992 Carrera S känns verkligen oerhört kompetent, mina ögonbryn stod rakt upp och jag hade verkligen svårt att begripa att jag _inte_ satt i en 911 Turbo..
 
Var ute och testade lite :)

än så länge de bästa resultaten :wideyed:, bra shit med tanke på vilken tungviktare bilen är.
För att ge lite perspektiv kring hur jäkla effektiv nya Porsche 911 Carrera 2s är, den bilen har 450 kontra 451 häst samt 530NM kontra 529NM jämfört med 2018-2019 Mustang. Nya 911 Carrera 2S gör 0-200 på 11.14s, 100-200 på 7.8s (Mussen gjorde det på 9.1) också uppmätt med en Dragy. För en vanlig gatbil så finns det ingen mening längre att gå upp på 911 turbomodellerna. Carrera S och 2S är så sjukt snabba numer.

Jag lovar att Mussen är snabb, men resultaten som Porschen presterar är helt bonkers bland annat 0-100 på 3.35 med bakhjulsdrift :D


Screenshot_20190731-230711_dragy.jpg


Screenshot_20190801-094835_dragy.jpg

Fast mussen gör inget dåligt jobb heller, för vad det är! :D
 
Den känslan hur nackhåren reser sig när en Lamborghini gasar i tunneln innan Monaco. Vilket ljud :) det hade man kunnat sälja på burk.
 
Tillbaka
Topp