• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Husse

Patek
Mod och skickligt orgeltramp. Det gick ju fortare än många tror.... kostade ändå många oerhört skickliga förare sitt liv i dödsolyckor. Mkt. glädjande att det gått framåt med säkerheten.
Minns vad , tror det var Fangio, sa.
Det är inte farten som dödar, det är tvärstoppet! :confused:
Bara att titta på Historic Racing, jäklar vad dom får jobba för att stanna på banan!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Grävde lite bland gamla bilder och hittade några från tiden då IFS (mitt gamla jobb) sponsrade Marcus Ericsson och Sauber i F1. Ett besök på jobbet 2016:
Marcus Ericsson 2016-05-31.jpg


Lite senare samma år var han och hans bil med på en användarkonferens som IFS höll i Göteborg:
Marcus Ericssons bil 2 2016-10-27.jpg

Marcus Ericssons bil 1 2016-10-27.jpg

Marcus Ericssons bil 3 2016-10-27.jpg

Marcus Ericssons bil 4 2016-10-27.jpg
 

Molgan

Cartier

Jag är BMW anhängare sedan länge, ägt och/eller kört en antal trevliga modeller genom åren, vissa har planterat sig som klassiker, eller framtida, och oslagbara på sin grej.
Vid några modellsläpp har jag varit skeptisk, men efterhand kunnat se helheten och uppskattat den.
Men nu har jag problem som jag aldrig tidigare haft, Njurarna alltså, kände när G30 kom att dom gick lite långt i strålkastar-designen men efter en tid köpt den, och uppskattat den idag, men nya 7`an alltså med sina gigantiska njurar, Bayrarna kan ha gått över gränsen?? Vi får se om ett år eller två.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
(BMW) X7:ans grill känns ännu maffigare/gigantiskare/överdimensionerad i sina njurar i grillen. Ser på någotvis grotesk ut men det är ju inte som alla andra iallafall, sticker ju ut i mängden bland konkurenterna där alla liknar alla mer och mer. Sen kanske man vänjer sig och det känns rätt/ok.

Edit inlagd bild stulen från det där internetet. Riktigt skön färg, ser ju riktigt go ut inuti både på bilder och på riktigt.
bmw-x7-inform-lines-03-02.jpg.asset.1538128538103.jpg
 
Senast ändrad:

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
(BMW) X7:ans grill känns ännu maffigare/gigantiskare/överdimensionerad i sina njurar i grillen. Ser på någotvis grotesk ut men det är ju inte som alla andra iallafall, sticker ju ut i mängden bland konkurenterna där alla liknar alla mer och mer. Sen kanske man vänjer sig och det känns rätt/ok.
Dom stora njurarna funkar bättre på X7an, än vanliga 7-serien.
 

Ruben

Rolex
Tackar! Tror det kommer bli bra när det är färdigt. Det där är ju direkt från fabrik, står hos påbyggaren nu.



Reservhjul :D Det där ekipaget har nio axlar totalt, när man kör olastad är fem av dom i luften. Runt 20 ton tom, upp till 70-74 ton lastat. När man är tom lyfter man det som inte behövs för att få ner rullmotstånd och slitage.
Nvm, fattade inte att du räknade med släpet
 

Norda

Panerai
Jag är BMW anhängare sedan länge, ägt och/eller kört en antal trevliga modeller genom åren, vissa har planterat sig som klassiker, eller framtida, och oslagbara på sin grej.
Vid några modellsläpp har jag varit skeptisk, men efterhand kunnat se helheten och uppskattat den.
Men nu har jag problem som jag aldrig tidigare haft, Njurarna alltså, kände när G30 kom att dom gick lite långt i strålkastar-designen men efter en tid köpt den, och uppskattat den idag, men nya 7`an alltså med sina gigantiska njurar, Bayrarna kan ha gått över gränsen?? Vi får se om ett år eller två.

Nu är ju jag rätt jävig i det hela.
Njurarna är stora, som fan. Men om man inte helt har ställt in sig på att det ska se ut som skit så är både sjuan och kryssjuan flaggskepp, maffiga, riktigt ”feta” bilar. Man tänker inte på det. Det klär liksom bilen. Framförallt kanske med en individualfärg och stora kromade fälgar, sånt som alltid retar någon ;)

Smaken är som baken, alla gillar olika osv...
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Nu är ju jag rätt jävig i det hela.
Njurarna är stora, som fan. Men om man inte helt har ställt in sig på att det ska se ut som skit så är både sjuan och kryssjuan flaggskepp, maffiga, riktigt ”feta” bilar. Man tänker inte på det. Det klär liksom bilen. Framförallt kanske med en individualfärg och stora kromade fälgar, sånt som alltid retar någon ;)

Smaken är som baken, alla gillar olika osv...

Blir lite som med i3:an, kanske inte så snygg men skön och köra och luftig och trevlig inuti. Kan man leva med att man sitter i vad andra uppfattar som en ful/egen/udda bil, som chaufför/ägare lider man ju inte av att den är egen på utsidan du sitter ju inuti.

Hade iallafall inte tackat nej till nya sjuan, fast blir nog inte riktig lika klassisk som Tjocka Berta (E32 750 med 12:a! -sena 80talarna)
 
Topp