Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så mycket cool i den där bilden att jag inte vet vad jag skall börja. Kör hårt!Ute på en tur.
![]()
Helt rätt. De som roddade provningen sade att det var ca 200 kusar till i tävlingsmaskinerna. Förstår det m.h.t service som annars måste göras när klåpare som jag är ute med dessa fullblod. Precis som @Greven skriver krävs en körstil med höga varv för att få ut mer ur bilarna. Det är mycket svårt att acceptera att en bil kan varva upp till 14-16.000 varv, utan att sprängas. Det är först vid 8.000 det börjar hända saker, men tyvärr hade man redan växlat då.Motorerna i tidigare F1 bilar som brukar vara tillgängliga för provkörning för allmänheten är väl inte samma motorer som användes under race-säsongerna. Det torde vara likadant för de som är ute till försäljning?
Usch fy fan...så jäkla grymt, de där dojjorna är verkligen i härlig symbios med pedalerna/bilen.Ute på en tur.
![]()
Gör Karlskrona bilar också?Ute på en tur.
![]()
Tänkte säga att det inte direkt är hel-toeskor men sen kom jag på att det inte är nödvändigt i den bilenUte på en tur.
![]()
Intressant, har väntat på att den ska dyka upp. Men dock kombinBREAKING NEWS
Nya e klass (sedan) går att beställa fr.o.m. november i år för leverans i Mars 2016. Tekniken ska vara värre än någonsin tex hanterar ILS flera bilar vid möten/ifattkörning.
Man ska kunna fjärrstyra bilen med en app utanför bilen vid tex parkering i P-hus.
Dessutom finns det något som heter MB-Cloud där andra MB ägares bilar berättar för din bil att det regnar längre fram, snöar eller har skett en krock.
Så jälla coolt! Dessutom ökar axel avstånden så ännu mer plats att tillgå, fan vad jag längtar.
Nån som har mer info??
BREAKING NEWS
Nya e klass (sedan) går att beställa fr.o.m. november i år för leverans i Mars 2016. Tekniken ska vara värre än någonsin tex hanterar ILS flera bilar vid möten/ifattkörning.
Man ska kunna fjärrstyra bilen med en app utanför bilen vid tex parkering i P-hus.
Dessutom finns det något som heter MB-Cloud där andra MB ägares bilar berättar för din bil att det regnar längre fram, snöar eller har skett en krock.
Så jälla coolt! Dessutom ökar axel avstånden så ännu mer plats att tillgå, fan vad jag längtar.
Nån som har mer info??
Fälgarna!!987s -05Köpte i April i år och avverkat 1000mil![]()
![]()
Smuts från 400mils europarunda
Spontant skulle jag säga att du ska satsa på märken som har hög tillförlitlighet och lite "fel". Svårt kanske men jag tycker ALLTID man hör om VW, Audi, Mercedes och liknande märken som strular och är dyra att serva där det mer som regel än undantag dycker upp "oväntade" kostnader vis service. Jag har alltid hålt Honda, Subaru och Toyota högt där men kan samtidigt tycka att de är långt ifrån de roligare bilarna, speciellt Toyota. Annars tror jag du gör klokt i att välja en bil som många uppskattar likt en V70 men välj då för guds skull en som är rikligt utrustad då det alltid är ett plus när man ska sälja den mot alla andra V70 som då har mindre utrustning. Speciellt då det finns en helt sjuk mängd V70 till salu mest hela tiden...
HAHA dagensKör så här.![]()
T6 är det sämsta valet i den modellserien (det finns en anledning till att de är billigast) eftersom den har en gammal uråldrig fyrstegad automatlåda från GM. Det gör att den inte är snabbare än 2.5t (som har annan låda) men drar flera deciliter bensin per mil mer. Räkna med en snittförbrukning väl över 1.5 liter milen. Tyvärr har lådan också dålig hållbarhet och ras är inte ovanligt när mätarställningen närmar sig 20.000 mil. Måste du ha en XC90 så köp 2.5t eller D5.Vet inte om den här tråden även kan fungera som en konsumentupplysningstråd men i annat fall får väl admin radera.
Jag har en fråga om någon här inne har ägt förra generationens Volvo XC90? Skulle det dessutom finns erfarenheter av T6:an skulle det vara fantastiskt.
Kvalitetsintryck, körglädje/sorg, förbrukning, servicekostnader m.m., m.m....fire away.
Jag ska köpa hund och behöver en stor baklucka och har första tjing på ett praktexemplar för vad jag tycker är ett bra pris, men måste lämna besked 09.00 i morgon så därav skulle det vara uppskattat med personliga erfarenheter och inte bara sådant som man kan läsa sig till på nätet.
Haha.. Inte ens bilden är minHAHA dagens![]()
Haha så ball bild! Har för mig jag såg den på watchanish sida för ett tag sedanKör så här.
![]()
T6 är det sämsta valet i den modellserien (det finns en anledning till att de är billigast) eftersom den har en gammal uråldrig fyrstegad automatlåda från GM. Det gör att den inte är snabbare än 2.5t (som har annan låda) men drar flera deciliter bensin per mil mer. Räkna med en snittförbrukning väl över 1.5 liter milen. Tyvärr har lådan också dålig hållbarhet och ras är inte ovanligt när mätarställningen närmar sig 20.000 mil. Måste du ha en XC90 så köp 2.5t eller D5.
Själva bilen i sig är trevlig och komfortabel med bra utrymmen men rent tekniskt är det en V70 på styltor. Inget fel i det men framvagn är egentligen inte dimensionerat för att hålla upp den ökade vikten vilket gör att bilen sliter bussningar och leder i ganska snabb takt. Inte jättedyrt men det gör att bilen har en förmåga att gnissla och knaka i framvagnen. I övrigt är det bara att räkna med normalt underhåll.
Låter som bra förutsättningar i alla fall.Tack för ett mycket informativt svar. Anledningen att jag ändå är sugen är skicket...bilen är från 2004 men ser ny ut.
- En ägare
- Den har "bara" gått 10.000 mil
- Fullstämplad servicebok på Volvo
- Kamremsbytt och nybesiktad till 161031
- Executive-utförandet som är väldigt ovanligt med extra allt
- Skinnklädseln som ofta blir krakelerad på äldre Volvo ser också ny ut och är helt annorlunda än standard med andra sömmar.
Hela bilden är i ett fantastiskt skick och man märker att den som har ägt den har tagit hand om bilen eller troligtvis lämnat in regelbundet på rekord och service.
Det finns inte ens en kantnötning eller minsta lilla skrap på fälgarna. Kommer dessutom med alufälgar på både vinter- och sommardäck.
Kom som inbytesbil till BMW i Danderyd och står nu på bilfirma som brukar ta flera av deras inbytesbilar och sälja.
F-n vad svårt det ska vara![]()
Sitter med samma behov typ. Dock bor jag på landet med kör inte så mycket. Inga kids dock!Skulle uppskatta lite tips på en bra familjebil.
Min profil: 2 barn, bor i stan, kör på helgerna, ca 1000 mil år, har landställe med båt som ska läggas upp och läggas i, vill gärna ha 4 wd (men inget krav), behöver baggageutrymme, kör mycket skrymmande saker, som virke, cyklar, mm.
Gillar egentligen bilar och bilkörning men har kvävt det intresset de senaste åren.
Budget ca 200.000 kr. Kan överväga både billigare och dyrare bilar om det verkar vettigt. Har tänkt tanken att köpa en två-tre år gammal bil och sälja den när den är 5-6 år. Har en 10 år gammal bil idag.
Har funderat på bilar som Passat 4 motion/Alltrack, Volvo xc70/60, BMW 520 d, mm.
Har även överväget privatleasing av t ex en Passat.
Har ni några förslag?
Låter som bra förutsättningar i alla fall.
Helst av allt skulle du försöka testa bilen på halt underlag för att se hur Haldexen beter sig. Det finns 3 olika scenarior som kan hända om man ger full gas på snö
1) Allt funkar
2) Fyrhjulsdriften kopplas in med ett brak efter en sekunds fördröjning (fel på en tryckgivare i pumpen, inte svindyrt)
3) Det säger "brrrrrrrrrrr" om drivlinan och fyrhjulsdriften kopplas inte in alls (utslitna splines, svindyrt)
Inget av detta är dock T6 relaterad i sig. Det gäller alla motorer.
E klassen är den mest driftsäkra bil jag kört, 6000mil hittills. Det är en riktig panzer!
Däremot strular senaste Volvo 70 i jämförelse men det är väl skillnad på exemplaren från fabrik.