• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Grymt! Stort grattis. Dock så är ju stolar och det (tyg)material som finns i M-paketet ganska grymt :)
X-drive och automat blir svårslaget vid rödljusen :D, roligt på vintern med

Tackar! :)

Kände inget behov av skinn, tyget i m135/235 är riktigt shysst. Givetvis finns en budget att hålla sig till, så så stor motor som möjligt i minsta möjliga BMW inom givna ramar var tanken. Kul när tjänstebil inte behöver betyda Passat. Då hade jag hellre valt en Skeppshult :D

Spartanskt, emblemlöst, diskretsvart. Kan passera som en 220d med M-paket. Well, i alla fall tills man trycker på gasen :D

Snackar du om shelbyn nu? För vanliga mustangen skall säljas på fler ställen..

"I Sverige kan nya Mustangen via officiella Ford-vägar endast beställas från BilMånsson i Halmstad (www.bilmansson.com) och Brandt Fordon i Vänersborg (www.brandtbil.se), som är så kallade ”FordStores-butiker”. Det finns också andra som tar in och säljer nya Ford Mustang vid sidan av den officiella importen, till exempel Exclusive Cars."
Saxat från bilsport.se

De nämner ens inget om Upplands motor, så undrar vart du fått infon ifrån?

Och varför skulle den endast komma i 240 ex till Sverige ?
Tjena
Ok, jag var nämligen hos Upplands motor i helgen och provkörde mustangen(nya). Förmedlar det som säljaren sa till mig.

Han måste ha missuppfattat mig när jag ställde frågan om det är bara de som kommer sälja den, för svaret på frågan var ja, han kanske menade i Stockholm samma vad gäller antalet!

Ser att det är totalt fyra återförsäljare som kommer sälja den.

Svaret på frågan om de får in GT350, var nej. Vi får se den kanske kommer så småningom

Senast ändrad:
Tackar! :)

Kände inget behov av skinn, tyget i m135/235 är riktigt shysst. Givetvis finns en budget att hålla sig till, så så stor motor som möjligt i minsta möjliga BMW inom givna ramar var tanken. Kul när tjänstebil inte behöver betyda Passat. Då hade jag hellre valt en Skeppshult :D

Spartanskt, emblemlöst, diskretsvart. Kan passera som en 220d med M-paket. Well, i alla fall tills man trycker på gasen :D

Yeah! Den har två ändrör, annan färg på oken med :p

Förresten går det att få m-performance trim på den?

När ni ändå snackar Passat, är inte nya Mondeon ett roligare val då?
Inte i min värld. Prisskillnaden i grundutförande är stor och det finns många anledningar till det. Mondeon är en riktigt bra bil men den tävlar i en helt annan klass än Passat. Som privatförare kan jag förstå om man väljer Mondeo. Som tjänstebilsförare med limit på 8,5 basbelopp blir man snarare sugen på Audi/BMW/Mercedes.

Inte i min värld. Prisskillnaden i grundutförande är stor och det finns många anledningar till det. Mondeon är en riktigt bra bil men den tävlar i en helt annan klass än Passat. Som privatförare kan jag förstå om man väljer Mondeo. Som tjänstebilsförare med limit på 8,5 basbelopp blir man snarare sugen på Audi/BMW/Mercedes.

Jag kan absolut förstå att man väljer Audi/BMW/Mercedes före Passat och då också Mondeo. Men tycker ganska klart att Mondeo är väldigt konkurrenskraftig gentemot Passat. Passats stora nackdel är att den är väldigt tråkig att köra. Chassiet inbjuder inte till något skoj. Något man gärna önskar sig även om det inte är primärt.
Själv blir jag väl tvungen att välja S-MAX pga utrymmen.

Jag kan absolut förstå att man väljer Audi/BMW/Mercedes före Passat och då också Mondeo. Men tycker ganska klart att Mondeo är väldigt konkurrenskraftig gentemot Passat. Passats stora nackdel är att den är väldigt tråkig att köra. Chassiet inbjuder inte till något skoj. Något man gärna önskar sig även om det inte är primärt.

Mazda 6 kombi tror jag är värd en titt också

Besiktning!
image.jpg

Mazda 6 kombi tror jag är värd en titt också
Kan bara välja VW/Audi/Volvo. Och med min budget är det mer lockande. Som privatkund är det lite annorlunda.
Jag provkörde nya Mondeon häromveckan och visst går den fint med nya chassit. Men någon "rolig" bil är den inte heller. Passat är skojigare med DSG och turbodiesel. Dessutom är den upplevda kvalitetskänslan i Passaten betydligt bättre, speciellt om man väljer helskinn och lite annat lull lull.

• Like
Reactions: par
Ja, Passaten är en riktig laståsna. Jag körde 240 hk bi-turbon igår men tyckte den var lite ryckig och stökig, upplever faktiskt 190 hk diesel som en bättre fit för biltypen. Audis 3.0 TDI är ju en helt annan sak men för dyra.
Audin är en riktigt stabil och fin bil, tyst och ombonad i kupén och allmänt vräkig, men Passaten har "all" utrustning som jag vill ha och lite därtill. Egentligen är det nog mest ljudnivån i kupén samt den komfortabla gången jag vill åt. Passat Alltrack finns ju inte för provkörning ännu men lär vara något brusigare än A6, även med akustikrutorna.
Kör du nya Passat själv? Nöjd/missnöjd med något särskilt?
Beställde i februari kommer om någon vecka... Får återkomma!

Yeah! Den har två ändrör, annan färg på oken med :p

Förresten går det att få m-performance trim på den?

Inte kollat hur det är här, men i staterna kan man få dom bromsarna som tillval på dom motorhandikappade modellerna ;)

Inget performancetrim till den. M2 kommer ju i feb, nog viss risk för internkanibalism om m235:an går att trimma med BMWs goda vilja. M2:an blir nog en grym bil för övrigt, men det är nog inte rätt val som tjänstebil.. Inte fullt så diskret. Tydligen blir bakskärmarna snarare än backspeglarna bredaste punkten på den :)

Finns lite goodies i performancesortimentet dock. Slutljuddämparen lockar, och alcantararatten är grymt läcker.

Sportar snuskhummer. En H3:a som jag ska låta wrappa i någon sjukt tjejig folie i hemlighet och ge till frun. Hon kommer hata det. Själv har jag ett projekt på G med en Hummer H2, jättestora mudders och v8 kompressor. :D Kan i ärlighetens namn säga att jag är mer nöjd med hummer än något nyare XC70, X5 och A6 Allroad. Man vet liksom vad man får, det är aldrig så jäkla noga och dessutom är körglädjen stor. Bra automatlåda, fyrhjulsdrift och off-road-alternativ. Man kan göra sköna omkörningar och åker gott sommar som vinter. Perfekt för lantstället, jakt och fiske. Man kan slänga in hund, barnvagn eller mountain bike utan problem. Dessutom vill jag inte leasa eller låna till bil. Skulle dock kunna tänka mig en Q7 3.0 tdi.

Tillbaka
Topp