Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej...När ni ändå snackar Passat, är inte nya Mondeon ett roligare val då?
Grymt! Stort grattis. Dock så är ju stolar och det (tyg)material som finns i M-paketet ganska grymt
X-drive och automat blir svårslaget vid rödljusen, roligt på vintern med
TjenaSnackar du om shelbyn nu? För vanliga mustangen skall säljas på fler ställen..
"I Sverige kan nya Mustangen via officiella Ford-vägar endast beställas från BilMånsson i Halmstad (www.bilmansson.com) och Brandt Fordon i Vänersborg (www.brandtbil.se), som är så kallade ”FordStores-butiker”. Det finns också andra som tar in och säljer nya Ford Mustang vid sidan av den officiella importen, till exempel Exclusive Cars."
Saxat från bilsport.se
De nämner ens inget om Upplands motor, så undrar vart du fått infon ifrån?
Och varför skulle den endast komma i 240 ex till Sverige ?
Tackar!
Kände inget behov av skinn, tyget i m135/235 är riktigt shysst. Givetvis finns en budget att hålla sig till, så så stor motor som möjligt i minsta möjliga BMW inom givna ramar var tanken. Kul när tjänstebil inte behöver betyda Passat. Då hade jag hellre valt en Skeppshult
Spartanskt, emblemlöst, diskretsvart. Kan passera som en 220d med M-paket. Well, i alla fall tills man trycker på gasen![]()
Inte i min värld. Prisskillnaden i grundutförande är stor och det finns många anledningar till det. Mondeon är en riktigt bra bil men den tävlar i en helt annan klass än Passat. Som privatförare kan jag förstå om man väljer Mondeo. Som tjänstebilsförare med limit på 8,5 basbelopp blir man snarare sugen på Audi/BMW/Mercedes.När ni ändå snackar Passat, är inte nya Mondeon ett roligare val då?
Inte i min värld. Prisskillnaden i grundutförande är stor och det finns många anledningar till det. Mondeon är en riktigt bra bil men den tävlar i en helt annan klass än Passat. Som privatförare kan jag förstå om man väljer Mondeo. Som tjänstebilsförare med limit på 8,5 basbelopp blir man snarare sugen på Audi/BMW/Mercedes.
Jag kan absolut förstå att man väljer Audi/BMW/Mercedes före Passat och då också Mondeo. Men tycker ganska klart att Mondeo är väldigt konkurrenskraftig gentemot Passat. Passats stora nackdel är att den är väldigt tråkig att köra. Chassiet inbjuder inte till något skoj. Något man gärna önskar sig även om det inte är primärt.
Själv blir jag väl tvungen att välja S-MAX pga utrymmen.
Snyggast av de tre enligt mig!Mazda 6 kombi tror jag är värd en titt också
Verkligen inteInte fått leverans spikad än, men förhoppningsvis November. Spartansk, tygklädsel, inget soltak. Men Xdrive och sportautomaten (jag är ändå en varm anhängare av manuella lådor..) 0-100 på 4,6 s. Liten, rapp och välbalanserad räcker gott
![]()
Du bytte till en modell där dom tycker det är rätt för målgruppen att ta in victoria beckham som designkonsult? Gör om gör rätt, byt till större.
Kan bara välja VW/Audi/Volvo. Och med min budget är det mer lockande. Som privatkund är det lite annorlunda.Mazda 6 kombi tror jag är värd en titt också
Jag provkörde nya Mondeon häromveckan och visst går den fint med nya chassit. Men någon "rolig" bil är den inte heller. Passat är skojigare med DSG och turbodiesel. Dessutom är den upplevda kvalitetskänslan i Passaten betydligt bättre, speciellt om man väljer helskinn och lite annat lull lull.Jag kan absolut förstå att man väljer Audi/BMW/Mercedes före Passat och då också Mondeo. Men tycker ganska klart att Mondeo är väldigt konkurrenskraftig gentemot Passat. Passats stora nackdel är att den är väldigt tråkig att köra. Chassiet inbjuder inte till något skoj. Något man gärna önskar sig även om det inte är primärt.
Själv blir jag väl tvungen att välja S-MAX pga utrymmen.
Man behöver 4x4, hög markfrigång och goda terrängegenskaper i innerstan alltså?Bor i innerstan. Kör till 90% i Stockholm innerstad. Har inget behov av större bil och är nöjd med den jag har.
Exakt denna (RR Evoque, dynamic, samma fälgar sommar): (Men bild tagen från nätet).
![]()
Beställde i februari kommer om någon vecka... Får återkomma!Ja, Passaten är en riktig laståsna. Jag körde 240 hk bi-turbon igår men tyckte den var lite ryckig och stökig, upplever faktiskt 190 hk diesel som en bättre fit för biltypen. Audis 3.0 TDI är ju en helt annan sak men för dyra.
Audin är en riktigt stabil och fin bil, tyst och ombonad i kupén och allmänt vräkig, men Passaten har "all" utrustning som jag vill ha och lite därtill. Egentligen är det nog mest ljudnivån i kupén samt den komfortabla gången jag vill åt. Passat Alltrack finns ju inte för provkörning ännu men lär vara något brusigare än A6, även med akustikrutorna.
Kör du nya Passat själv? Nöjd/missnöjd med något särskilt?
Yeah! Den har två ändrör, annan färg på oken med
Förresten går det att få m-performance trim på den?
Nej, det var därför han köpte en Evoque!Man behöver 4x4, hög markfrigång och goda terrängegenskaper i innerstan alltså?
![]()
Man behöver 4x4, hög markfrigång och goda terrängegenskaper i innerstan alltså?
![]()
Hur upplever du den jämfört med Mercedesen, om vi bortser från ren prestanda?
Det jag noterat är vägegenskaperna, Porschen ligger betydligt stabilare på vägen än den något mer svajigare ML.Hur upplever du den jämfört med Mercedesen, om vi bortser från ren prestanda?
Fin, grattis! Bytte du bort ML?
Tack, ja den gick i inbyte, inte kul i alla lägen att äga en törstig bensinare ML-500.Fin, grattis! Bytte du bort ML?
Okej, nej det förstår jag. Tycker luftfjädringen i ML har en tendens att vara antingen för mjuk och gunging i komfort och för hård i sport. Välkommen in i vag familjenTack, ja den gick i inbyte, inte kul i alla lägen att äga en törstig bensinare ML-500.
Grym! Vad är det för årsmodell?
2014.Grym! Vad är det för årsmodell?
...Välkommen in i vag familjen![]()