Så där säger väll bara någon som kör Vw till folk som kör Porsche, Lambo eller Bentley.
![]()
Kan så vara
Kör inte vw dock
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så där säger väll bara någon som kör Vw till folk som kör Porsche, Lambo eller Bentley.
![]()
Eller en Lambo ägare med självdistans och humorSå där säger väll bara någon som kör Vw till folk som kör Porsche, Lambo eller Bentley.
![]()
Kan så vara
Kör inte vw dock
Välkommen in i vag familjen![]()
Fast just Cayenne och Macan är väl de som de facto delar väldigt mycket med Audi/VW.. Hade jag valt så hade dock blivit en Range Sport, som jag hade skitat ner ordentligt i leran..Så där säger väll bara någon som kör Vw till folk som kör Porsche, Lambo eller Bentley.
![]()
Fyfan vad osexigt att få den kommentaren när man köpt en fet Porsche.![]()
Bratislava är sexigt!Fast just Cayenne och Macan är väl de som de facto delar väldigt mycket med Audi/VW.. Hade jag valt så hade dock blivit en Range Sport, som jag hade skitat ner ordentligt i leran..
Tyckte du? Nu är jag extremt partisk i målet som son i en volvofamilj men det jag kört av den jämfört med polares X5a så tycker jag Volvon kändes som ett klart steg upp. Vad var det du tyckte tyskarna gjorde bättre?Inte mer än en provkörning på ca 15min! Svårt att sätta fingret på den, den är jättefin, luftig och de har äntligen lyckats med en skön premium känsla! Men jag tycker att Tyskland fortfarande är ledande, vilket den energiske volvosäljaren verkligen inte tyckte..
Tyvärr, men det där är en 458 Italia.När hyrbilar inte räcker till skeppar man över sin egna Aventador.
Aventadors är ändå ganska mainstream, bäst att lacka F12 i guld för att sticka ut
![]()
Säkert, väldigt extravagant oavsettTyvärr, men det där är en 458 Italia.
Bilnörd vettduh
Ja det tyckte jag, jag är dock din motsvarighet då vi bara har BMW och jag är kanske extremt partiskt efter att ha kört väldigt mycket av X5's senaste generationer. För att precisera lite så tyckte jag bla. att körkomforten och den mer direkt väghållningen är bättre hos BMW. Men nu har jag ju faktiskt bara kört XC90'n i 15min och BMW i bra många tusen mil.Tyckte du? Nu är jag extremt partisk i målet som son i en volvofamilj men det jag kört av den jämfört med polares X5a så tycker jag Volvon kändes som ett klart steg upp. Vad var det du tyckte tyskarna gjorde bättre?
Sportade runt några varv på Anderstorp i denna Williams F1-kärra med Cosworth-motor för ett tag sedan. 650 hk och 500 kg gör att det rör på sig. 0-200, på 5 sek. 0-200-0 på 7 sek. = ganska bra bett i bromsarna också. Som mest kom man upp i ca 300 knyck. Ni kan se hur jag med mina 188 cm får hjälmen att sticka upp och täcka delar av luftintaget, det ska den inte göra. Riktiga F1-förare är nog släkt med pygméer. Bilen är tidigare körd av Nico Rosberg. Det var det roligaste jag gjort i livet!
...med byxorna på
![]()
Tror inte den är till salu. Det finns dessutom en till likadan i stallet. Har kört lite annat på bana tidigare, men det är milsvidd skillnad mot F1. Det var inte lätt! Fick tunnelseende under sekunden när man stämplade. Att sedan välja rätt spår var i stort omöjligt. Jag är bara glad att bilen var hel efteråt.Fyfan vad häftigt!! Är det den som är/var till salu hos BMW Malmö?
Är själv 198cm, brukar säga att om jag hade varit kort hade jag definitivt varit bland eliten i F1, men naturen ville inte det..
Nej det var visst en annan: http://www.blocket.se/malmo/BMW_M1_Sauber_F1_42520178.htm?ca=11&w=3&last=1Tror inte den är till salu. Det finns dessutom en till likadan i stallet. Har kört lite annat på bana tidigare, men det är milsvidd skillnad mot F1. Det var inte lätt! Fick tunnelseende under sekunden när man stämplade. Att sedan välja rätt spår var i stort omöjligt. Jag är bara glad att bilen var hel efteråt.
Med vanligt b-körkort får man faktiskt dra färre hästar med SUV. Det var faktiskt C30n som fick dra mest av alla dåvarande volvo.För en som tycker att SUVars attraktion är lika konfunderande som kvinnors tankegång, finns det någon som kan förklara varför man väljer en bil som är omöjlig att parkera i stan, drar massa soppa/diesel, kostar likt en M3/M5/C63 eller liknande, har marginellt bättre terrängegenskaper än en "vanlig" bil? Visst att sikten är bättre och att man får dra två hästar i hästboxen men du körde ju knappast supersportbil innan med minimal sikt och likaså att det var svårt att komma in och ur bilen samt att hästboxen var permanent påhängd..
Dock måste jag medge att nya XC90 är snygg även om jag aldrig vill äga en.
En boxare från Irak som har den bilenNär hyrbilar inte räcker till skeppar man över sin egna Aventador.
![]()
Aventadors är ändå ganska mainstream, bäst att lacka F12 i guld för att sticka ut
![]()
För en som tycker att SUVars attraktion är lika konfunderande som kvinnors tankegång, finns det någon som kan förklara varför man väljer en bil som är omöjlig att parkera i stan, drar massa soppa/diesel, kostar likt en M3/M5/C63 eller liknande, har marginellt bättre terrängegenskaper än en "vanlig" bil? Visst att sikten är bättre och att man får dra två hästar i hästboxen men du körde ju knappast supersportbil innan med minimal sikt och likaså att det var svårt att komma in och ur bilen samt att hästboxen var permanent påhängd..
Dock måste jag medge att nya XC90 är snygg även om jag aldrig vill äga en.
Med vanligt b-körkort får man faktiskt dra färre hästar med SUV. Det var faktiskt C30n som fick dra mest av alla dåvarande volvo.
Jag har förvisso aldrig haft en "suv" i den bemärkelsen att det varit höjda kombibilar som XC, X3 osv men väl otaliga Land Cruiser och Range Rover. De har dock alla brukats som pendlarbilar för en person, helt utan ambitionen att dra speciellt tungt eller köra över stock och sten. Så, varför?
För mig är det så enkelt som att jag gillar att gunga runt i en stor bil, det är synd att de är törstiga och allmänt dyra i drift men...det känns bra på något sätt, finns inga logiska argument. Det behöver inte ens vara en speciellt fin eller dyr bil, det känns bara brutalt manligt att glida runt i en stor gammal Land Cruiser eller vad det nu är.
Enligt Blocket så har den där 104 HK... Klen bil för 9mNej det var visst en annan: http://www.blocket.se/malmo/BMW_M1_Sauber_F1_42520178.htm?ca=11&w=3&last=1
Man har ju sett lite klipp på "vanligt" folk som kört F1, och nej det verkar inte vara som att ratta Volvo det där inte, trots likheten med fyra hjul och ratt![]()
F1-stallen trixar ju med motorspecen för att slippa betala så hög fordonsskattEnligt Blocket så har den där 104 HK... Klen bil för 9m![]()
Såklart! Att jag inte tänkte på detF1-stallen trixar ju med motorspecen för att slippa betala så hög fordonsskatt![]()
Sportade runt några varv på Anderstorp i denna Williams F1-kärra med Cosworth-motor för ett tag sedan. 650 hk och 500 kg gör att det rör på sig. 0-200, på 5 sek. 0-200-0 på 7 sek. = ganska bra bett i bromsarna också. Som mest kom man upp i ca 300 knyck. Ni kan se hur jag med mina 188 cm får hjälmen att sticka upp och täcka delar av luftintaget, det ska den inte göra. Riktiga F1-förare är nog släkt med pygméer. Bilen är tidigare körd av Nico Rosberg. Det var det roligaste jag gjort i livet!
...med byxorna på
![]()