Divemaster
Basic
TackGrattis!
Får man fråga vad det är för spis i den? Har själv bara kört m50d och komforten är ju kalas likt effekten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackGrattis!
Får man fråga vad det är för spis i den? Har själv bara kört m50d och komforten är ju kalas likt effekten.
Räcker helt klart. Mycket trevlig bil, grattis!Tackdetta är 30d inget superdrag men räcker gott o väl
Va o köpte denna skönheten idag får den på onsdag (demobil) riktigt go o köra är riktigt nöjd !![]()
Tack ! Ja denna va så gott som fullutrustad. Dock va de snikljudsystemet de störde mig lite .. Men helt okej ljud sen brukar ja inte glida runt med nervevad ruta o spela hög musikGrattis till en fin bil! Demobilarna brukar vara bra utrustade också![]()
Snygg bil!
Va o köpte denna skönheten idag får den på onsdag (demobil) riktigt go o köra är riktigt nöjd !![]()
Ohh fuck me sidways...Den var inte dålig!
bmw vs MB vs v70...
520 d är riktigt trevlig bil och håller än så länge :I skulle vara kul att testa en E-klass i framtiden dock...
Enda negativa jag kan komma på bilen är att den kan upplevas lite spårkänslig, även då jag körde 225 17tum, dock var det runflat skit,
nu sitter "vanliga" däck på, 245or, 18tum
![]()
Jag har en likadan med 245, 18 runflat. Blev det mycket bättre med vanliga däck?
![]()
Nu körde jag aldrig runflat 245 utan de var 225 och slitna men jag har en stor skeptism mot runflat då de kändes svajigare och sägs slitas mkt snabbare... Tycker det står mkt negativt om dessa när man söker också, för mig Mercedes har börjat med liknande produkt till en del av deras utbud även
Den känns lite spårkänslig faktiskt. Men jag gillar också det bekväma med runflat. Vinterdäcken åker på nu på måndag så jag får fundera fram till våren![]()
På vilket sätt vart det mycket bärgningsbil, dålig kvalité eller mycket diken? ;-)Sålde den här jäveln för lite mer än ett år sen.. Sjukt rolig vinterbil. Tyvärr vart det lite för mycket bärgningsbil hehe..
![]()
![]()
Haha en salig blandning av båda, men motorn rasa. Mindre kul..På vilket sätt vart det mycket bärgningsbil, dålig kvalité eller mycket diken? ;-)
Har verkstaden haft några synpunkter? Om man läser om detta blir man rätt förvirrad. Många experter påstår att BMW:s chassi är byggt för runflat-däck och avråder från att sätta på vanliga, medan andra, däribland Teknikens Värld har jag sett, har tipsat att inte använda runflat. Inte lätt att veta vem som har rätt. Eftersom jag har några år kvar på mina har jag inte talat med verkstaden än, eller ens funderat på hur jag ska göra.dock var det runflat skit,
nu sitter "vanliga" däck på, 245or, 18tum
Många BMW på senaste sidorna. En till:![]()
Har verkstaden haft några synpunkter? Om man läser om detta blir man rätt förvirrad. Många experter påstår att BMW:s chassi är byggt för runflat-däck och avråder från att sätta på vanliga, medan andra, däribland Teknikens Värld har jag sett, har tipsat att inte använda runflat. Inte lätt att veta vem som har rätt. Eftersom jag har några år kvar på mina har jag inte talat med verkstaden än, eller ens funderat på hur jag ska göra.
Vad gäller Runflat eller ej så har jag en morbror likväl som en "extra far" som kör F10/F11 där båda bytt till icke runflat när däcken tagit slut. Ingen har sagt något till dem och de tycker båda att det är behagligare utan runflat och att de slits jämnare. Frågar man en tekniker på Bmw verkstan så kommer dom ju säga att alla däck som inte har specifik Bmw märkning inte är optimala. Samma sak när det gäller olja, kylarvätska, bromsvätska om det inte står Bmw på förpackningen...
Ända man kan tänka på om man inte har runflat är ju att köpa en "däck på burk" eller se över sin försäkring så bärgning ingår.
Vad gäller Runflat eller ej så har jag en morbror likväl som en "extra far" som kör F10/F11 där båda bytt till icke runflat när däcken tagit slut. Ingen har sagt något till dem och de tycker båda att det är behagligare utan runflat och att de slits jämnare. Frågar man en tekniker på Bmw verkstan så kommer dom ju säga att alla däck som inte har specifik Bmw märkning inte är optimala. Samma sak när det gäller olja, kylarvätska, bromsvätska om det inte står Bmw på förpackningen...
Ända man kan tänka på om man inte har runflat är ju att köpa en "däck på burk" eller se över sin försäkring så bärgning ingår.
Är väl bara för att sälja dessa däck, har jävligt svårt att se mig framför varför deras bilar helt plötsligt inte skulle tåla normala däck som sitter på alla andra bilar. Sen gäller ju inte deras assistanshjälp om man inte kör runflat men känns ju jävligt ironiskt, vad ska man med den till om man har runflat ? Då är det ju bara att åka vidare vid punka, sidorna på däcken bör upp bilen utan luft i... Nä det där säger de bara för att proppsa på sina däck...men om du känner dig nöjd med slitagelängden och komforten så kör vidare på runflat, beror nog lite från person till person och hur kräsen man är
runflat kan ju vara jävligt skönt om man får punka typ i Norrland 25mil från närmsta mack
![]()
Hej, jag jobbar själv inom däckbranschen och har gjort det i 15år samt kör BMW. Det enda positiva med RFT däck är om du skulle få punka då du förmodligen inte har ett riktigt reservhjul d Annars är det bara nackdelar. Otroligt spårkänskiga bullrigare och
Sen så får man ju bara köra MAX 80km på ett tomt RFT -däck. Och har du gjort det så bör du byta ut det däcket. Jag jobbar i däck branschen och du skulle bara se hur ett "tomkört" däck ser ut inuti... Men visst du kommer till verkstan.
Sålde den här jäveln för lite mer än ett år sen.. Sjukt rolig vinterbil. Tyvärr vart det lite för mycket bärgningsbil hehe..
![]()
![]()
Många BMW på senaste sidorna. En till:![]()
Har verkstaden haft några synpunkter? Om man läser om detta blir man rätt förvirrad. Många experter påstår att BMW:s chassi är byggt för runflat-däck och avråder från att sätta på vanliga, medan andra, däribland Teknikens Värld har jag sett, har tipsat att inte använda runflat. Inte lätt att veta vem som har rätt. Eftersom jag har några år kvar på mina har jag inte talat med verkstaden än, eller ens funderat på hur jag ska göra.
Man får laga dem numera men jag kom ihåg när RFT var nytt på marknaden då förbjöd däckleverantörerna att man skulle laga dem. Numer är det ok. Problemet är att det kan vara svårt att bedöma om de har rullat tomt länge då väljer många att döma ut dem istället.Är det inte så också att vissa inte ens vill laga ett runflat däck ? Fick min däckfirma att laga mitt när det var pys men sen krängdes de bort mot vanliga inte så långt efter..
Man får laga dem numera men jag kom ihåg när RFT var nytt på marknaden då förbjöd däckleverantörerna att man skulle laga dem. Numer är det ok. Problemet är att det kan vara svårt att bedöma om de har rullat tomt länge då väljer många att döma ut dem istället.