• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nu snackas det lite däck, kört runt i en mini hela helgen och den hade dåligt med luft i VF däck... Fyllde på men nu börja lampan att lysa, kan detta bero på för högt tryck?
image.jpeg
 
Nu snackas det lite däck, kört runt i en mini hela helgen och den hade dåligt med luft i VF däck... Fyllde på men nu börja lampan att lysa, kan detta bero på för högt tryck?
image.jpeg
Du behöver antagligen nollställa punkteringsvarnaren. Finns vanligen en meny för det. Punkteringsvarnaren vet inte vad du har för tryck i däcken, den vet bara skillnaden mellan hjulen*

*Såvida du inte har ett tpms baserat system men det tror jag inte din Mini har.
 
Du behöver antagligen nollställa punkteringsvarnaren. Finns vanligen en meny för det. Punkteringsvarnaren vet inte vad du har för tryck i däcken, den vet bara skillnaden mellan hjulen*

*Såvida du inte har ett tpms baserat system men det tror jag inte din Mini har.
Du behöver antagligen nollställa punkteringsvarnaren. Finns vanligen en meny för det. Punkteringsvarnaren vet inte vad du har för tryck i däcken, den vet bara skillnaden mellan hjulen*

*Såvida du inte har ett tpms baserat system men det tror jag inte din Mini har.
Är BMWn eller Minin levererad efter maj -14 så har den TPMS sensorer. ;)
 
Intressanta synpunkter om RFT-däck. Det som gjort mig konfunderad är att så många oberoende motorjournalister säger så olika.
Är väl bara för att sälja dessa däck, har jävligt svårt att se mig framför varför deras bilar helt plötsligt inte skulle tåla normala däck som sitter på alla andra bilar. Sen gäller ju inte deras assistanshjälp om man inte kör runflat men känns ju jävligt ironiskt, vad ska man med den till om man har runflat ? Då är det ju bara att åka vidare vid punka, sidorna på däcken bör upp bilen utan luft i... Nä det där säger de bara för att proppsa på sina däck... :) men om du känner dig nöjd med slitagelängden och komforten så kör vidare på runflat, beror nog lite från person till person och hur kräsen man är:) runflat kan ju vara jävligt skönt om man får punka typ i Norrland 25mil från närmsta mack:)
Säkert mycket rätt som du säger. Det som gjorde mig konfunderad är att många oberoende bilexperter sagt olika, men om det vore farligt skulle det säkert vara förbjudet och nit vid bilprovningen. Och det är det ju inte.

Jag skaffade bilen för ett halvår sedan och vet inte om jag borde vara nöjd med däcken. Jag har ju aldrig kört den med annat och kan inte jämföra. Byter man från en femton år gammal Ford blir ju allt bättre, så därför har jag inte reflekterat över ljudet och spårkänsligheten. Men visst hörs däcken mer än motorn. Blir nog vanliga nästa gång. Det verkar ju som om RFT-däcken är det mest utskällda på BMW.
 
Jag kör runflat pga att det är jäkligt bekvämt när man väl åker på punktering, dock är det synd att man inte ska/kan köra längre än 10mil på ett punkterat däck. Jag skulle behöva längre sträckor i mina trakter. :)
 
Jag gick från 17" rft med 45-profil till 18" med 40 profil vanliga däck och spårkänsligheten försvann och ljudnivån sjönk. Det säger allt om rft. De är rent ut sagt skit.

Ring en bärgare den gång per decennium ni får punktering istället.
 
Jag gick från 17" rft med 45-profil till 18" med 40 profil vanliga däck och spårkänsligheten försvann och ljudnivån sjönk. Det säger allt om rft. De är rent ut sagt skit.

Ring en bärgare den gång per decennium ni får punktering istället.

Det beror lite på hur mycket man kör och i vilka trakter. Jag tvivlar inte på att vanliga är bekvämare att åka på.
 
Tillbaka
Topp