Det gemensamma för de som klagar brukar vara antingen 1) de äger ingen VW alls 2) de ägde en 10 år gammal för 5 år sen 3) deras buksvågers kusin har en VW och den är "aaaaaaltid trasig"Var och kikade igår på en VW CC för att se hur de är i verkligheten och helt ärligt,jag diggar den.
Rätt lågt i tak i baksätet men det skiter jag i, Jag ska inte sitta där ändå förutom när jag är full.
Bra bagageutrymme, helt OK stolar om än något tråkiga kanske.
Kändes mycket trevligare inuti än en Passat, Exakt varför kan jag inte lägga fingret på. Dörrsidorna kändes lite mer ombonade, kanske var det som gjorde det?
Hur som, riktigt snygg även i verkligheten. Kan se mig köra en.
Sedan frågade jag på en VW sida på Facebook och i princip varenda människa hade skit att kasta på VW rent generellt. Dålig el, dåliga motorer, fjädrar som går av osv.
Nog vet jag att VW har problem och är rätt kassa generellt när det kommer till t.ex motorer, Men är de verkligen SÅ kassa???
Bild från Google så någon kanske ens tittar på mitt inlägg.
![]()
Nej, det är numera inte särskilt mycket problem varken med motorer eller rost. Men mellan 2000-2010-ish så var rostskyddet riktigt dåligt och bensinmotorerna hade problem med oljeförbrukning och vissa serier av DSG hade problem. Passat CC är precis i gränslandet, skulle inte säga att problemen med rost är över där tyvärr. Har sett dåliga exemplar själv men också sett ex som ser riktigt bra ut. Om det var en 2.0l diesel du tittade på så är den i princip skottsäker.