• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

:D

Dra på ljusen :bag:
Haha ja det kanske jag borde gjort.
Men du vet nog att jag aldrig gör något enkelt för mig själv... :D

Fick äntligen hem extraljusen som skulle på BMWn men den ska ju säljas.
Så jag vet inte om jag skall skicka tillbaka dom, eller sätta dom på Lincolnen så länge. Skulle vara så sjukt fult på Lincolnen att det nästan vore fränt :D
20191223_220358.jpg

Hört mycket gott om Fuzzo. Du får visa fler bilder, Sunset är en grym färg.
Kommer mer bilder :)
Lade på Fuzzo på Mazdan också, lägger upp video på båda snart. Men att låta vaxet härda enligt bruks hade varit omöjligt. Skitsvår att få bort om jag väntade mer än 1 min. Oklart varför, applicerade i kontrollerad miljö med en temp på runt 20grader....

Okej, ville bara kolla. Men då kanske det är värt att svänga förbi en verkstad som kan fixa det med riktiga verktyg och deras kunskap.
Känn med nageln, om den ”fastnar” i repan så kommer det inte gå att polera bort. I bästa fall är det vita avskavt från annan bil (=polerbart) i värsta fall är det grundfärgen på din egen bil (=ej polerbart). I det senare fallet krävs omlack, smidigast är då sk ”spot repair”.

Känn med nageln, om den ”fastnar” i repan så kommer det inte gå att polera bort. I bästa fall är det vita avskavt från annan bil (=polerbart) i värsta fall är det grundfärgen på din egen bil (=ej polerbart). I det senare fallet krävs omlack, smidigast är då sk ”spot repair”.
Tack för tipset, ska känna imorgon :)

Tack för tipset, ska känna imorgon :)
Du kan alltid testa att blöta eller fetta in repan. Försvinner den då kan den polers bort. Kan den poleras bort kan du använda vilket polermedel du vill. Testade biltemas ofärgade polermedel och det gick bra. Autosol och kanske tom tandkräm kan funka. De kan man använda för hand med duk. Är ju rätt likt plastglasen på våra klockor.

Du kan alltid testa att blöta eller fetta in repan. Försvinner den då kan den polers bort. Kan den poleras bort kan du använda vilket polermedel du vill. Testade biltemas ofärgade polermedel och det gick bra. Autosol och kanske tom tandkräm kan funka. De kan man använda för hand med duk. Är ju rätt likt plastglasen på våra klockor.
Tack! Jag har ju polywatch ;)

Det blir ingen risk för att man påverkar utseendet av klarlacken om man endast arbetar för hand på ett mindre område?

Var och kikade igår på en VW CC för att se hur de är i verkligheten och helt ärligt,jag diggar den.
Rätt lågt i tak i baksätet men det skiter jag i, Jag ska inte sitta där ändå förutom när jag är full.
Bra bagageutrymme, helt OK stolar om än något tråkiga kanske.
Kändes mycket trevligare inuti än en Passat, Exakt varför kan jag inte lägga fingret på. Dörrsidorna kändes lite mer ombonade, kanske var det som gjorde det?
Hur som, riktigt snygg även i verkligheten. Kan se mig köra en.

Sedan frågade jag på en VW sida på Facebook och i princip varenda människa hade skit att kasta på VW rent generellt. Dålig el, dåliga motorer, fjädrar som går av osv.
Nog vet jag att VW har problem och är rätt kassa generellt när det kommer till t.ex motorer, Men är de verkligen SÅ kassa???

Bild från Google så någon kanske ens tittar på mitt inlägg.
ladda ned (2).jpeg

Var och kikade igår på en VW CC för att se hur de är i verkligheten och helt ärligt,jag diggar den.
Rätt lågt i tak i baksätet men det skiter jag i, Jag ska inte sitta där ändå förutom när jag är full.
Kändes mycket trevligare inuti än en Passat, Exakt varför kan jag inte lägga fingret på. Dörrsidorna kändes lite mer ombonade, kanske var det som gjorde det?

Sedan frågade jag på en VW sida på Facebook och i princip varenda människa hade skit att kasta på VW rent generellt. Dålig el, dåliga motorer, fjädrar som går av osv.
Nog vet jag att VW har problem och är rätt kassa generellt när det kommer till t.ex motorer, Men är de verkligen SÅ kassa???

ladda ned (2).jpeg
Päronen hade en Golf kombi 2014(eller15).
Aldrig hört om några problem från dem, och då kör morsan bilen i jobbet.
Kan tycka att de är lite tråkiga (vi kör VW på jobbet, så kan vara därför), men allt sitter där det ska, allt är enkelt och logiskt. Gillar deras Cruise control som fan. Bra mkt bättre än hur det sitter i min Peugeot.

Päronen hade en Golf kombi 2014(eller15).
Aldrig hört om några problem från dem, och då kör morsan bilen i jobbet.
Kan tycka att de är lite tråkiga (vi kör VW på jobbet, så kan vara därför), men allt sitter där det ska, allt är enkelt och logiskt. Gillar deras Cruise control som fan. Bra mkt bättre än hur det sitter i min Peugeot.

Jag tycker inte jag hör så mycket dåligt om VW men sedan började jag läsa en Facebook sida för VW Passat och folk verkligen spyr galla över alla, oavsett årsmodell.
Rost, lacksläpp, trasig ECU, trasiga fjädrar, rasade vattenpumpar osv osv.
Nog för det oftast brukar frågas om hjälp med fel på sådana sidor men det verkligen spys galla köra och tvärs om dom.
Det enda positiva man kan läsa är i stil med: "Trots att de suger så gillar jag den".

ladda ned (2).jpeg
Deras Tfsi motorer är inte bra samt att de drar mycket olja, kolla även efter falsrost, 4-6år gammal vw har det börjat krypa fram rost i dörrar.
Men jag håller med dig, det är en snygg bil :)

Tillbaka
Topp