• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det finns ju en tråd att diskutera räckvidd, laddning och annat mög i. Varför inte hålla er till den? Jo för att ingen svarar eftersom elbilar är så j***** ointressant...

Sorry, glömde bort att tråden är dedikerad till -09 Passat f.d taxi som har gått 80 000 mil men är jättefräsch för att taxibolagen alltid servar sina bilar efter halva serviceintervallen. :rolleyes:
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Det finns ju en tråd att diskutera räckvidd, laddning och annat mög i. Varför inte hålla er till den? Jo för att ingen svarar eftersom elbilar är så j***** ointressant...
Räckvidd,laddning och ekonomi?
nej jag pratar om att bilen jag kör kidsen till dagis i varje dag klår det mesta i rödljusen. Framtida Tesla M3P tar säkert de flesta bilar nämnda i denna tråd på bana med.

behöver jag säga att den autonoma körningen utklassar absolut alla andra eller att jag kan spela spel i den eller att det finns en pruttkudde funktion som barnen tycker är rolig ;)

men jag förstår alla er, hade precis samma tankar en gång i tiden.
 
Räckvidd,laddning och ekonomi?
nej jag pratar om att bilen jag kör kidsen till dagis i varje dag klår det mesta i rödljusen. Framtida Tesla M3P tar säkert de flesta bilar nämnda i denna tråd på bana med.

behöver jag säga att den autonoma körningen utklassar absolut alla andra eller att jag kan spela spel i den eller att det finns en pruttkudde funktion som barnen tycker är rolig ;)

men jag förstår alla er, hade precis samma tankar en gång i tiden.


C124D8E8-6BEB-44B6-834E-D4F9AC5E528F.jpeg


Det sjuka är att jag förmodligen skulle rosta 95% av alla i tråden med släp + 1500kg last som denna på släpen.
Har aldrig testat en dragbil som denna. Fantastisk!
 

Tapiren

Cartier
Haha jag förlåter era kommentarer ;)
Hade 1000% samma tankar innan jag av tristess på en lunch åkte till lokala tesla center och provade model S, nu väntar man på M3 Performance.

Någon dag kanske man byter ut familje bilen X5 till en model X.
men jag förstår era kommentarer

Jag gjorde ungefär exakt som du för något år sedan, men min bild blev en helt annan, jag blev mer efter provkörningen, än före. Naturligtvis är det på många sätt en fantastisk bil, men dels gillade jag inte den stora skärmen och att mycket av tekniken skiljde så mycket mot andra bilar (interface osv) men jag tyckte också att den var ganska trist. Ingen motor = inga känslor.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tesla är som en avancerad microvågsugn, kul i 10 min....

Detta är en bil man inte luktar mellanshäf/konsult/utveckare i.......och den låter kosher utan hjälp från bilens PA system...

9FA84194-3036-4496-A25D-9BF47FD25025.jpeg





The Ghibli Cup was derived directly from the Open Cup racing version and was modified for use on public roads. Launched at the Bologna Motor Show in December 1995, the 2-liter V6 was rated at 330hp at 6,500rpm, giving the car an effective top speed of 270km/h and making it the world's most powerful 2-litre production car. The torque value was very constant above 350Nm from 3,250 to 6,700rpm. Compared to the normal Ghibli, the suspension was lowered and stiffened and the front discs were now drilled and equipped with Brembo calipers. Externally, the car was somewhat understated but the game was given away by 5-spoke Speedline alloy wheels and the racing-type aluminium fuel cap at the base of the rear pillars. A discreet Ghibli Cup logo was located on both the doors, and vailable colors were limited to red, white, yellow or a shade dubbed French Blue. The interior was the sportiest yet in the Biturbo family, using carbon fibre inserts instead of wood. It was further distinguished by a Momo Racing steering wheel, drilled aluminium pedals and black Connolly leather seats. Just 60 Ghibli Cups were made, each one bearing a numbered plaque on the dash.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tesla är som en avancerad microvågsugn, kul i 10 min....

Detta är en bil man inte luktar mellanshäf/konsult/utveckare i.......och den låter kosher utan hjälp från bilens PA system...

9FA84194-3036-4496-A25D-9BF47FD25025.jpeg





The Ghibli Cup was derived directly from the Open Cup racing version and was modified for use on public roads. Launched at the Bologna Motor Show in December 1995, the 2-liter V6 was rated at 330hp at 6,500rpm, giving the car an effective top speed of 270km/h and making it the world's most powerful 2-litre production car. The torque value was very constant above 350Nm from 3,250 to 6,700rpm. Compared to the normal Ghibli, the suspension was lowered and stiffened and the front discs were now drilled and equipped with Brembo calipers. Externally, the car was somewhat understated but the game was given away by 5-spoke Speedline alloy wheels and the racing-type aluminium fuel cap at the base of the rear pillars. A discreet Ghibli Cup logo was located on both the doors, and vailable colors were limited to red, white, yellow or a shade dubbed French Blue. The interior was the sportiest yet in the Biturbo family, using carbon fibre inserts instead of wood. It was further distinguished by a Momo Racing steering wheel, drilled aluminium pedals and black Connolly leather seats. Just 60 Ghibli Cups were made, each one bearing a numbered plaque on the dash.

Hur kunde jag ana att en Ghibli skulle dyka upp i din post. :D

Var det en Cup du hade?

Lärde mig härom veckan att det var just en Ghibli Cup som ledde till Harry Metcalfs hela medie-karriär.

Kul trivia. För nördar.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hur kunde jag ana att en Ghibli skulle dyka upp i din post. :D

Var det en Cup du hade?

Lärde mig härom veckan att det var just en Ghibli Cup som ledde till Harry Metcalfs hela medie-karriär.

Kul trivia. För nördar.
Har bara ägt en riktigt kool bil, så låt en föredetting få mysa lite i detta Teslaträsk!!

Min Cup var nr 44!
 

city69

Omega
Jag kör en e-tron till ”vardags” och när avsaknaden av motorljud blir för stor kör jag min Corvette Grand Sport. Visst är elbil bekvämt och otrolig acceleration, men körglädjen infinner sig inte riktigt. Att växla ner o höra ”bluddret” från avgassystemet är musik i mina öron
 
MX-5 är ju den mest könlösa bilen som någonting producerats...
Många här som är emot Tesla men som själva kör absoluta piss-bilar :)

Ouch :D

Hata inte på Mazik, han har ett genuint bilintresse med fina bilar i sitt bagage, han är inte heller en del av Passat/7,5bb/halvskinn/silvermetallic-klanen. Dom får du dock gärna ge en känga (spara inte på krutet) :D
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det påstod jag inte, men att klanka ner på något med en MX5 som referensbil (trots att flera Tesla-ägare tidigare kört AMG, Porsche, osv) är minst sagt... intressant...
Smaken är som baken, tror dock MX5:an hade skänkt mig mer körglädje än en tesla. Kört ett par teslor och gillar dem, men speciellt mycket körglädje är det inte, annat än att testa 0-100 en gång.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Ouch :D

Hata inte på Mazik, han har ett genuint bilintresse med fina bilar i sitt bagage, han är inte heller en del av Passat/7,5bb/halvskinn/silvermetallic-klanen. Dom får du dock gärna ge en känga (spara inte på krutet) :D

Då får han gärna lägga upp lite fler bilder :D
Jag uppskattar de flesta entusiast-fordon; sållar dock inte en MX-5 dit.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hahahaha

Jag kan gå in imorgon och fixa en Tesla. Inte riktigt det som är grejen utan mer att köra runt i en elektrisk dammsugare och tycka man är cool vid rödljusen på tal om könlöshet.

Varför köpte du en Tesla? Jag är 100% säker på att det är din firmabil och du ville komma undan så billigt som möjligt med prestanda. Att kalla den bilen rolig, bästa bilen är bara nonsens.

MX-5 är ju den mest könlösa bilen som någonting producerats...
Många här som är emot Tesla men som själva kör absoluta piss-bilar :)
 
Senast ändrad:

sevdah

Omega
2-Faktor
Vill inte göra detta till en tävling. Jag är stort bilfreak och har ägt diverse modeller bland annat Audi RS och S samt flera BMW M.

skulle en gång i tiden mycket väl kunnat tänka mig prova MX 5.

Men jag är ute efter ett högteknologiskt prestanda monster ;) som även funkar som familjebil och inte dödar alla fåglar i min omgivning. Då är det bara en som fungerar: Tesla
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Smaken är som baken, tror dock MX5:an hade skänkt mig mer körglädje än en tesla. Kört ett par teslor och gillar dem, men speciellt mycket körglädje är det inte, annat än att testa 0-100 en gång.
Har personligen kört på bana med både C63S-en jag hade tidigare och med Teslan; och självklart är AMGn ett bättre trackday-alternativ. Nu kör jag dock inte på bana 5 dagar per vecka ;)

Det enda jag inte gillar med min Tesla är styrningen, den känns lite som en BMW 4-serie utan sportchassi; medans AMGn var rakbladsvass!

Har dock även en 2019 CIVIC Type-R som sambon kör om jag nu vill ha en bil med fantastisk kurvtagning! :)
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Har personligen kört på bana med både C63S-en jag hade tidigare och med Teslan; och självklart är AMGn ett bättre trackday-alternativ. Nu kör jag dock inte på bana 5 dagar per vecka ;)

Det enda jag inte gillar med min Tesla är styrningen, den känns lite som en BMW 4-serie utan sportchassi; medans AMGn var rakbladsvass!

Har dock även en 2019 CIVIC Type-R som sambon kör om jag nu vill ha en bil med fantastisk kurvtagning! :)

kör du Tesla MS? Prova M3S
Har inte jämfört med nya M3 men den klår lätt enligt mig M340 nya modellen i kurvor.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Hahahaha

Jag kan köpa Teslan cash imorgon. Inte riktigt det som grejen utan mer att köra runt i elektrisk dammsugare och tycka man är cool vid rödljusen på tal om könslöshet.

Varför köpte du en Tesla? Jag är 100% säker på att det är din firmabil och du ville komma undan så billigt som möjligt med prestanda. Att kalla den bilen rolig, bästa bilen är bara nonsens.

Fast vad har det med saken att göra att du kan köpa den kontant? Du har ju fortfarande gått och köpt en MX5?

Jag valde Teslan för komforten, tekniken, körglädjen, miljön & kostnaden. Inte för att den är snabb vid rödljusen.

Om jag vill köra så snabbt som möjligt på bana så hade jag valt ett annat fordon för det. Jag kör ju även hoj, som får mycket mer tid på bana än bilarna jag haft...
 
Topp