För att du inte testatHelt ofattbart för mig. Kan inte ens föreställa mig det...
De gångerna jag behöver ljud, så kör jag min 2018 Fireblade SP1 med 3/4 RACE-system
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För att du inte testatHelt ofattbart för mig. Kan inte ens föreställa mig det...
Helt ofattbart för mig. Kan inte ens föreställa mig det...
Ja, det är ju möjligt - har hört om fler som känner som du och som inte kommer från 2-litersdieslar direkt (och det är ju ett ljud man gärna hade varit utan). Men jag börjar tro på det först när det blir verklighet, tills dess väljer jag att leva i tron att gamla hederliga sugmotorer är det enda som kan få mig till gåshud.För att du inte testat
De gångerna jag behöver ljud, så kör jag min 2018 Fireblade SP1 med 3/4 RACE-system![]()
Sorry, dålig research av mig...För sub 1.000.000?
Ja den är inte så tokig. Men jag undrar om den är tillräckligt fläskig för min smak, och om jag kan sitta i den ordentligt med mina 2 m. Det senare får man helt enkelt testa, men det verkar inte finnas en uppsjö till salu direkt, hittar endast 1 på Blocket.@FC St. Pauli Jaguar F-Type R ?
Dock oklart hur bra den håller värdet eller hur du får plats i den, men verkar vara en riktigt härlig bil som dessutom är riktigt snygg att titta på
Jag vill ha en någon gång.
Trodde gt2orna var mycket dyrare. Asläcker.Är man helt galen när man blir lite svettig i handflatan över en sån här rackare:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/porsche_911_gt2__650hk__pccb___skalstol___kol/86600168
Nu vet jag såklart inget om exemplaret men ändå, den är rätt hårig.
Är man helt galen när man blir lite svettig i handflatan över en sån här rackare:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/porsche_911_gt2__650hk__pccb___skalstol___kol/86600168
Nu vet jag såklart inget om exemplaret men ändå, den är rätt hårig.
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.
Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.
- Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
- Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
- Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
- Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
- Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
- Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
- Kommer inte åka bana eller liknande.
- Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
- Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
- Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
- Det bör vara någon mustig historia.
- Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.
Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för.![]()
Jaguar F-type som föreslås tidigare är nog inget dåligt alternativ, den vann ett stort test i Tyska Automotorsport när den kom minns jag, mot 911 och R8, det är ändå rätt så imponerande.
Andra förslag;
Bentley GT;
https://www.blocket.se/annons/ostergotland/bentley_continental_gtc_cab_6_0_w12_4wd_560hk/87703921
Säkerligen dyr i drift, men den värst är väl att den är mer bra än rolig, det är mer rävjakt än busåkning över den.
Porsche, förstås;
https://www.blocket.se/annons/skane/porsche_997_911_turbo_cabriolet/86344288
Gillar du tyskt och prestanda och dessutom är nyfiken på märket så känns den som en het kandidat.
Ferrari, som bilentusiast vill man ju i alla fall ha ägt en, det finns en uppsjö av nedcabbade varianter för 650-1000tkr, exempelvis;
https://www.blocket.se/annons/stockholm/ferrari_california_dct_460hk_nero_daytona/87401138
Väldigt vanlig kommentar från folk som inte har provat tesla en längre stund, är du ute efter ljud så är det bara lägga ett twitter till Musk så löser han det säkert, kom och inte och säg att premium tyskarna inte lägger till ljud i högtalarna nu för tidenFör att du inte testat
De gångerna jag behöver ljud, så kör jag min 2018 Fireblade SP1 med 3/4 RACE-system![]()
Helt ofattbart för mig. Kan inte ens föreställa mig det...
Håller medHar en historik med flera M3or, med och utan kompressor,996 turbo, C6 z06 och Ferrari f430, 1000cc nakenhojar och turbokonverterade snöskotrar med 300hk++ och ingen av dessa kommer ens halvvägs till de teslor jag har idag. Helt otroliga bilar!
Håller med
ägt m3 e92
M5 e39, e60
bland annat....
Innan tesla - 2017 Audi s4
min gamla Audi Åf ringde när E Tron var för provkörning, fin bil visst men inte ens i närheten av Tesla.
Min vän plockade ut BMW g20 330e här om dagen, fattar ingenting?
Klår han ekonomiskt, i komfort, rakt fram, i svängar behöver jag säga teknologiskt?
Är inte intresserad av miljöbilar, jag har dom bara för att jag är snål och vill köra billigt.
Har en historik med flera M3or, med och utan kompressor,996 turbo, C6 z06 och Ferrari f430, 1000cc nakenhojar och turbokonverterade snöskotrar med 300hk++ och ingen av dessa kommer ens halvvägs till de teslor jag har idag. Helt otroliga bilar!
Säger du inte lite mot dig själv nu?![]()
Haha tesla-boysen är som Apple-boysen
Finns inget som är bättre än....
Haha jag förlåter era kommentarerHaha tesla-boysen är som Apple-boysen
Finns inget som är bättre än....
Haha jag förlåter era kommentarer
Hade 1000% samma tankar innan jag av tristess på en lunch åkte till lokala tesla center och provade model S, nu väntar man på M3 Performance.
Någon dag kanske man byter ut familje bilen X5 till en model X.
men jag förstår era kommentarer
Det finns ju en tråd att diskutera räckvidd, laddning och annat mög i. Varför inte hålla er till den? Jo för att ingen svarar eftersom elbilar är så j***** ointressant...
Haha jag förlåter era kommentarer
Hade 1000% samma tankar innan jag av tristess på en lunch åkte till lokala tesla center och provade model S, nu väntar man på M3 Performance.
Någon dag kanske man byter ut familje bilen X5 till en model X.
men jag förstår era kommentarer