• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nu är Mazdan inte enda bilen jag har.

Som jag ser det fanboysen kommer undan billigt i vad gäller förmånsvärde. Helt plötsligt är det världens bästa bil på all punkter.




Fast vad har det med saken att göra att du kan köpa den kontant? Du har ju fortfarande gått och köpt en MX5?

Jag valde Teslan för komforten, tekniken, körglädjen, miljön & kostnaden. Inte för att den är snabb vid rödljusen.

Om jag vill köra så snabbt som möjligt på bana så hade jag valt ett annat fordon för det. Jag kör ju även hoj, som får mycket mer tid på bana än bilarna jag haft...
 
Nu är Mazdan inte enda bilen jag har.

Som jag ser det fanboysen kommer undan billigt i vad gäller förmånsvärde. Helt är det världens bästa bil på all punkter.
Nej det tror jag inte heller att det är, men det är ju uppenbarligen den du lade upp & nyligen har köpt. Om du nu är ute efter en liten roadster så finns ju roligare och bättre alternativ; speciellt om du kan ”köpa kontant imorgon”...

Som jag skrev, jag uppskattar nästan alla entusiast-fordon
; sållar inte MX5-an dit bara. Men lägg gärna upp lite bilder på dina andra bilar :)
 
Nej det tror jag inte heller att det är, men det är ju uppenbarligen den du lade upp & nyligen har köpt. Om du nu är ute efter en liten roadster så finns ju roligare och bättre alternativ; speciellt om du kan ”köpa kontant imorgon”...

Som jag skrev, jag uppskattar nästan alla entusiast-fordon
; sållar inte MX5-an dit bara. Men lägg gärna upp lite bilder på dina andra bilar :)

Och nej, min bil är inte bäst på alla punkter; utan snarare ”queen of all trades” (ursprungligen ”jack of all trades”)
 
För att göra det ännu roligare mot alla Tesla fanboys:

Mekar man inte med sin egen bil så saknar man bilintresse.
Oj vilken kommentar. Gör du själv inte servicen på din Rolex så är du inte en klocknörd.

bara för att du skruvar på din Volvo 740 från -87 dag in och dag ut gör det dig inte till en större bilintresserade en någon som kör Mercedes C63 AMG 2020 som inte går att meka med eller Tesla för den delen.
 
Oj vilken kommentar. Gör du själv inte servicen på din Rolex så är du inte en klocknörd.
bara för att du skruvar på din Volvo 740 från -87 dag in och dag ut gör det dig inte till en större bilintresserade en någon som kör Mercedes C63 AMG 2020 som inte går att meka med eller Tesla för den delen.
+1 :cool:
 
Vilken roadster är bättre och roligare? Mäter du allt i prestanda?

Har redan lagt upp bilder på övrigt. Igen ditt förmånsvärde hade skjutit i höjden med den bil du egentligen ville. Men valet föll på en Tesla och nu så är den t om bättre än C63s förutom styrningen, låt mig skratta en uns.

Strunt samma, each to their own. Njut av din Queen


Nej det tror jag inte heller att det är, men det är ju uppenbarligen den du lade upp & nyligen har köpt. Om du nu är ute efter en liten roadster så finns ju roligare och bättre alternativ; speciellt om du kan ”köpa kontant imorgon”...

Som jag skrev, jag uppskattar nästan alla entusiast-fordon
; sållar inte MX5-an dit bara. Men lägg gärna upp lite bilder på dina andra bilar :)
 
Vilken roadster är bättre och roligare? Mäter du allt i prestanda?

Har redan lagt upp bilder på öveigt. Igen ditt förmånsvärde hade skjutit i höjden med den bil du egentligen ville. Men valet föll på en Tesla och nu så är den t om bättre än C63s förutom styrningen, låt mig skratta en uns.

Strunt samma, each to their own.

Tro vad du vill, förmånsvärdet är bara en bonus men ej grundande för vad jag väljer för bil. Totalt sett för min nuvarande användning så är det en bättre bil, ja. Jag kör 600 mil per månad i snitt, mycket långkörningar, och blir inte yngre. AMGn hade två fjädringslägen: stenhård & benkross....
 
Tro vad du vill, förmånsvärdet är bara en bonus men ej grundande för vad jag väljer för bil. Totalt sett för min nuvarande användning så är det en bättre bil, ja. Jag kör 600 mil per månad i snitt, mycket långkörningar, och blir inte yngre. AMGn hade två fjädringslägen: stenhård & benkross....
Och t.ex. nya Supran eller Z4an... Exige S om man vill skippa ett uns av komfort...
 
Supran är ju inte en roadster, Z4an du skämtar nu hoppas jag.

Lotus orkar inte ha bilen på verkstaden hela tiden.

Igen på vilket sätt är de bilar du nämner bättre?
- snabbare: definitiv
- bättre kvalitet: absolut inte
- roligare: absolut inte
- billigare i drift: absolut inte


Och t.ex. nya Supran eller Z4an... Exige S om man vill skippa ett uns av komfort...
 
  • Like
Reactions: par
Oj vilken kommentar. Gör du själv inte servicen på din Rolex så är du inte en klocknörd.

bara för att du skruvar på din Volvo 740 från -87 dag in och dag ut gör det dig inte till en större bilintresserade en någon som kör Mercedes C63 AMG 2020 som inte går att meka med eller Tesla för den delen.

Haha perfekt! :D
Det var utdelning på kommentaren :D
 
Supran är ju inte en roadster, Z4an du skämtar nu hoppas jag.

Lotus orkar inte ha bilen på verkstaden hela tiden.

Igen på vilket sätt är de bilar du nämner bättre?
- snabbare: definitiv
- bättre kvalitet: absolut inte
- roligare: absolut inte
- billigare i drift: absolut inte

Lotus är till stor del Toyota, vilket du säkert vet, så driftsäkerheten är betydligt bättre än vad den var förr.
Billig i drift är väl skitsamma för dig, du kan ju köpa den kontant imorgon. ;)
 
Så vitt jag vet äger Geely lotus och motorn kommer ifrån en Camry typ, en engelskättlad lågskalig sportbil rör jag inte i med tång ens.

Du verkar haka upp dig på min ekonomi.
Bara för att jag har pengarna betyder inte att jag vill bränna upp dem.



Lotus är till stor del Toyota, vilket du säkert vet, så driftsäkerheten är betydligt bättre än vad den var förr.
Billig i drift är väl skitsamma för dig, du kan ju köpa den kontant imorgon. ;)
 
Senast ändrad:
Älskar internet-kukmätning. Jag är (numera) helt ointresserad av bilar, men skruvar ändå själv ibland, kompetensen på gamla pickuper är svag häromkring.
@BadkarsPiraten jag lägger in en bild på en abspump åt dig.
4B6A7C9F-A67D-4903-A029-4F5F96638033.jpeg
 
Så vitt jag vet äger Geely lotus och motorn kommer ifrån en Camry typ, en engelskättlad lågskalig sportbil rör jag inte i med tång ens.

Du verkar haka du dig på min ekonomi.
Bara för att jag har pengarna betyder inte att jag vill bränna upp dem.

Prata med Lotus-folk om bilarna :)
Har inte ägt en själv & kommer inte göra det, men har träffat en del på bankörningar och det är inte bara de som meckar själva längre. De har blivit enkla att äga.

Om du börjar med att uttrycka dig på det sättet, blir du förvånad? Ingen har frågat om hur din ekonomi ser ut; och det har inget med det faktum att du köpt en MX5:a...

911 Speedster kan du ju titta på, den passar in på alla dina kriterier.
 
Du skrev att "folk klankar ner på Tesla medans de själva kör pissbilar", jag skrev då att jag kan fixa en Tesla imorgon, men det vill jag inte för det är en bil som inte intresserar mig alls.

På dig låter det som att MX-5 är någon leksaksbil, vilket det är i dess rätta bemärkelse och den är inköpt för jag inte hade råd med något annat. Verkar vara som att det är prislappen som styr om en bil är bra/rolig eller inte, speciellt när du slänger in Z4 och pratar om entusiastbilar och att MX-5 in hör hemma där.

Verkar vara som att du är en person som behöver hävda dig om inte annat

du kan börja med att läsa här (t om 131 hkmodellen)
https://www.autocar.co.uk/car-news/features/mclaren-720s-vs-mazda-mx-5-which-most-fun

sen kan du gå igenom de tusentals artiklar, 1000-tals inlägg, 100-tals videon etc kring om MX-5 är en rolig bil eller inte. Om du inte kört en själv så är du välkommen till stockolm och köra min till våren.


Prata med Lotus-folk om bilarna :)
Har inte ägt en själv & kommer inte göra det, men har träffat en del på bankörningar och det är inte bara de som meckar själva längre. De har blivit enkla att äga.

Om du börjar med att uttrycka dig på det sättet, blir du förvånad? Ingen har frågat om hur din ekonomi ser ut; och det har inget med det faktum att du köpt en MX5:a...
 
Senast ändrad:
Du skrev att "folk klankar ner på Tesla medans de själva för pissbilar", jag skrev då att jag fixa en Tesla imorgon, men det vill jag inte för det inte en bil som intresserar mig alls.

På dig låter det som att MX-5 är någon leksaksbil, vilket det är i dess rätta bemärkelse och den är inköpt för jag inte hade råd med något annat. Verkar vara som att det är prislappen som styr om en bil är bra/rolig eller inte, speciellt när du slänger in Z4 och pratar om entusiastbilar och att MX-5 in hör hemma där.

Verkar vara som att du är en person som behöver hävda dig om inte annat

Absolut inte prislappen som styr om en bil är bra eller ej, och en MX5 är en bra bil i sin kategori av instegs-roadsters; inget snack om saken. Men du jämför äpplen och päron. Vi köper de bilar som passar oss bäst; vilket var det du först började att ifrågasätta några dagar sedan där du var helt oförstående att någon kunde gå från en AMG till en Tesla.
Så fort någon började förklara varför, då var man en ”fan-boy”, och man har bara valt det för att spara pengar...

Snacka om att försöka hävda sig...
 
Tillbaka
Topp