• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tesla model 3 performance?

*Billigare
*Du kan ta den till Ica och dagis.
*Greta kommer inte hata dig.
*Du spöar alla bilar ovan i rödljusen.

Behöver jag skriva att den inte drar 24 liter milen och att ett oljebyte kostar 20 bananer?
Tack för tipset men jag är tyvärr en dinosaurie, här är det soppa som gäller och mer = nästan bättre. :) Jag har en familjebil, behöver inte åka till ICA och det ska helst låta mullrig V8, V10 eller kanske V12. Du fattar.

Kul initiativ :)

Har haft CLK 55AMG, den blev lite busigare efter efter ställbara fjäderben, men den är nog lite trång, har inte haft någon CL, men en S 600, stridsvagn,bra drag i den för att var en sån klump.

Men till din fråga: skulle jag nog kika på en Rolls eller Bentley eller varför inte en fin X300 Jaguar, jag är inte anglofil på något sätt, men man får mycket bil för lite pengar.

Lycka till

Bra tips!

Rolls och Bentley faller lite på att de inte känns så pålitliga, och X300 på att jag haft ett antal sådana. Men visst, båda är helt klart vettiga alternativ!

S600 är en klar favorit just nu, man får en W220 med 500hk för runt 10.000 Euro! Mycket bil för pengarna, trots allt.

Övriga alternativ i tråden, S8, E38, X350 är också riktigt bra, tack!

Nu har jag sparat bevakningar på dessa på Autoscout och Mobile, så får vi se vad det ger. Ofta är det lite svårt att planera in exakt vilken modell, eftersom det är lite beroende av att den bil man hittar finns hos en handlare/privatperson som är välvilligt inställd till export, och att denne dessutom finns i vettig anslutning till någon flygplats eller tågstation osv... Helst ska ju bilen inte finnas i Berlin heller, eftersom det då blir så mycket fram-och-tillbaka när man ska ned till Frankrike och hem igen.

Förra året började vi i Amsterdam, riktigt lyckat!

Har du sett testerna på nya mustangen? Verkar helt sjuk :D

Men absolut så är C8 riktigt jäkla bra skall bli intressant och se hur den kommer bli med z06/zr1 paketen när de nu kommer.
Riktigt synd att Corvette inte kommer ha nån återförsäljare i Sverige utan de C8 som kommer hit direktimporteras av bilfirmorna. Jag har en c7, men C8 är nåt helt annat. Spännande

Dodge Viper 2013+?
Lär inte rasa i värde precis.
Kostar piss och ingenting att äga. Finns inga dyra komponenter.
Just 2013+ är riktigt trevliga inuti faktiskt.

Blåser rätt mycket bilar på gatan :D
Var hittar jag en sådan, och vad får man hala upp? Såg någon video och gubben som körde en 2013 års modell satt bokstavligen med huvudet i taket, kanske inte är något för mig som är så lång.

Riktigt synd att Corvette inte kommer ha nån återförsäljare i Sverige utan de C8 som kommer hit direktimporteras av bilfirmorna. Jag har en c7, men C8 är nåt helt annat. Spännande
Men av de bilder jag sett så är ju C7 bra mycket snyggare jämfört med C8? Den senare ser ju ut som en dålig variant av en Lambo typ. C7 tycker jag är snygga i rätt färger mm.

Vilken modell har du på motor mm?

Men av de bilder jag sett så är ju C7 bra mycket snyggare jämfört med C8? Den senare ser ju ut som en dålig variant av en Lambo typ. C7 tycker jag är snygga i rätt färger mm.

Vilken modell har du på motor mm?
Jag har en Grand Sport -17. 6,2 liters V8 på 466 hk. Har varit lite sugen på en z06, men vi får se
0C2A559E-37D9-4C18-A8EE-ACA4BD483ED3.jpeg

Har du sett testerna på nya mustangen? Verkar helt sjuk :D

Men absolut så är C8 riktigt jäkla bra skall bli intressant och se hur den kommer bli med z06/zr1 paketen när de nu kommer.

Jag har faktiskt inte tittat något alls på GT500... C8 har fått min fulla uppmärksamhet.
Z06 och ZR1 paketen lär ju bli mentalt störda när en bas C8 gör 0-100 på under 3 sek med typ bara 480hk!

Var hittar jag en sådan, och vad får man hala upp? Såg någon video och gubben som körde en 2013 års modell satt bokstavligen med huvudet i taket, kanske inte är något för mig som är så lång.

Hur lång är du?
Vet många långa som kör,men kan vara lite knixigt. Vissa byter ut stolsfästen till lägre.
Gen 5 är lite ovanliga än så länge i Sverige, men finns alltid någon att få tag på men man kan behöva fråga runt lite.
Osäker på vad dom går på men skulle tippa på runt 700 för en basmodell/GTS. Snackar vi ACR-E så är det långt över 1.5m, men tror inte någon av ACR-E ägarna vill sälja sin just nu.

Tesla model 3 performance?

*Billigare
*Du kan ta den till Ica och dagis.
*Greta kommer inte hata dig.
*Du spöar alla bilar ovan i rödljusen.

Behöver jag skriva att den inte drar 24 liter milen och att ett oljebyte kostar 20 bananer?
Livet är för kort för att bry sig om vad andra tycker.

mäste väl finnas många i US som man kan importera. Inte en ACR kanske men de "vanliga"

Jag har faktiskt inte tittat något alls på GT500... C8 har fått min fulla uppmärksamhet.
Z06 och ZR1 paketen lär ju bli mentalt störda när en bas C8 gör 0-100 på under 3 sek med typ bara 480hk!

Hur lång är du?
Vet många långa som kör,men kan vara lite knixigt. Vissa byter ut stolsfästen till lägre.
Gen 5 är lite ovanliga än så länge i Sverige, men finns alltid någon att få tag på men man kan behöva fråga runt lite.
Osäker på vad dom går på men skulle tippa på runt 700 för en basmodell/GTS. Snackar vi ACR-E så är det långt över 1.5m, men tror inte någon av ACR-E ägarna vill sälja sin just nu.

Är det bara jag som länge suktat efter en Merca AMG GT-S? De ligger ju sub 1 000 000 kr numera för en 2016 års modell. Tycker väl dock de borde ha droppat mer.

Den har iaf V8, +500 hk och lite muller när man drar på. :) Tycker dock de fort kändes gamla när faceliften kom 2017.

Du har inte kört raka rör märker jag.... :)

Det finns gränser ;) 235:an hade faktiskt underbart ljud när man öppnade klaffarna som gav mindre dämpning. Var standard när man startade i garaget :D

Om du haft en bil med en riktig motor så hade du saknat det :D.

Seriöst, jag dör inombords varje dag numer

Bra uttalande i tråden där majoriteten kör tjänstepulkor med tvålitersdiesel :D Jag njuter av nån bra playlist istället.

Tillbaka
Topp