• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha ok. Men jämfört med mina 190 hästar jag har nu så lär det bli väldigt mycket mer även om det är 50 hästar mindre än vad Volvo "teoretiskt" anger. :)
Titta på YouTube, typ acceleration, se D5:an med sina 235hästar som tar åratal på sig att komma upp i 200km/h på autobahn när en BMW med 190hk gör det snabbare. Inte jättestor skillnad i Hk men det är stor skillnad i verkligheten.
 

lofgreno

Audemars
Titta på YouTube, typ acceleration, se D5:an med sina 235hästar som tar åratal på sig att komma upp i 200km/h på autobahn när en BMW med 190hk gör det snabbare. Inte jättestor skillnad i Hk men det är stor skillnad i verkligheten.
Ok. Som tur var är ju allt relativt. Chefen har samma V90 motor som mig och enl. honom var det en jävla skillnad på V60 laddhybriden. :)
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Titta på YouTube, typ acceleration, se D5:an med sina 235hästar som tar åratal på sig att komma upp i 200km/h på autobahn när en BMW med 190hk gör det snabbare. Inte jättestor skillnad i Hk men det är stor skillnad i verkligheten.
V90 D5 va 520d är ju typ samma. Volvon väger väl lite mer. Men Volvon bör ju vara snabbare kan man tycka.

Du ska bara se hur lång tid det tog att få upp vår nya V90 CC D5 polisbil till 200. Behövdes en lång sträcka kan man säga :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
V90 D5 va 520d är ju typ samma. Volvon väger väl lite mer. Men Volvon bör ju vara snabbare kan man tycka.
Du ska bara se hur lång tid det tog att få upp vår nya V90 CC D5 polisbil till 200. Behövdes en lång sträcka kan man säga :D
Jo så är det nog, lite dumt att jämföra 3-serien med v90:n av mig...
Men som du säger så borde Volvon vara peppigare.

Haha ja, sen har jag hört att växellådan ska vara lite seg. Handlar väl mycket om den också.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
leveransklar snart hoppas jag...
45D2C48E-792E-4DA8-80C7-78697A96D3AF.jpeg
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Sådär ja...rattat olika passat i nästan 12 år som tjänstebil. Alltid trivts med dem men nu kul att få möjlighet att återgå till Audi som blir den 5:e i ordningen (GT, 80, A4, TT)
08D3A67F-5AAF-4138-B891-36A6ECD9ECD3.jpeg

Stiligt!
Saknas bara svarta fälgar nu så är "murdured out" looken komplett! ;)
Körde för övrigt en fullsmetad 40 TDI i förra veckan som var trevlig. Skottade på bra. :D
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Sådär ja...rattat olika passat i nästan 12 år som tjänstebil. Alltid trivts med dem men nu kul att få möjlighet att återgå till Audi som blir den 5:e i ordningen (GT, 80, A4, TT)
08D3A67F-5AAF-4138-B891-36A6ECD9ECD3.jpeg
S**tan i gatan, den va brutal! Grymma fälgar!! Väntar på att själv kunna beställa lillasyskonet (Skoda) vilken dag som helst.
 

Räven

Cartier
Har för mig Merceres har hydbrid i sina fleet edition som är just tänkta mot företagskunder. Brukar vara rätt sjysst utrustade så kanske kan vara något att kolla med. Annars kan jag bjuda på lite hyrbils action för att få "fart" på tråden...

Fullsmetad Audi A6 Avant 40 TDI gick stadigt med tung högerfot och hemlängtan.
228.jpg

Oansvarigt må sägas så moraltanter behöver inte kommentera, det vet jag redan med mig och det var inte jag som fotade.

5CD3EAAD-5278-44F6-8CBE-66692F695912.gif
 

jmspar123

Cartier
Vågar inte köpa en sådan för då kommer jag aldrig någonsin få sälja den för frugan.
I princip hennes drömbil!

Bara handla.
Nya versionen ar bland de trevligaste du kan hitta vad galler USA pickisar. Inredningen finns det nog ingen annan som kan matcha om du valjer en valutrustad Laramie Longhorn eller Limited.
Daremot hall dig borta fran eTorque. Tydligen inte vart merkostnaden och har problem
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bara handla.
Nya versionen ar bland de trevligaste du kan hitta vad galler USA pickisar. Inredningen finns det nog ingen annan som kan matcha om du valjer en valutrustad Laramie Longhorn eller Limited.
Daremot hall dig borta fran eTorque. Tydligen inte vart merkostnaden och har problem
Intressant att se vad det blir för skatt på en sån där jävel idag...
 
Topp