• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tycker skillnaden i pris mellan begagnade 991:2 och nya 992 borde vara större än den är. Med det sagt så vet jag att det finns de som föredrar 991:ans design och layout. Kanske finns något där.

Sedan borde det som sker nu påverka prisnivån generellt sätt på det segmentet.

Man kan nog ha lite is i magen där och avvakta och se hur saker och ting utvecklas.
 
Tycker skillnaden i pris mellan begagnade 991:2 och nya 992 borde vara större än den är. Med det sagt så vet jag att det finns de som föredrar 991:ans design och layout. Kanske finns något där.

Sedan borde det som sker nu påverka prisnivån generellt sätt på det segmentet.

Man kan nog ha lite is i magen där och avvakta och se hur saker och ting utvecklas.
Precis, mer ett tecken på att 991.2 ska ner 200k till
 
Om vi går tillbaka ett år, är vi fortfarande kring miljonen då? Har noll koll därav min fråga.. :oops:
Sålde min -17 C2S manuell på 400mil för 960 för snart 2 År sen, den var ganska exakt ett år gammal då. Skulle påstå att de ska ner en hel del i pris nu. Känns som de som ligger ute nu inte säljs.
 
Sålde min -17 C2S manuell på 400mil för 960 för snart 2 År sen, den var ganska exakt ett år gammal då. Skulle påstå att de ska ner en hel del i pris nu. Känns som de som ligger ute nu inte säljs.

Lite det jag tyckte men ville ha bekräftat.
Inte för att det direkt är aktuellt men lite sugen vart man efter att ha kollat lite var avgas och mjukvara kan göra för "nya" turbomotorn. Fick åka med i en 991.2 C2 förra veckan och satan vad 500 hk sköt på bra!!
 
Jaja April. Kom nu för fan
20200325_193244.jpg
 
De är som sagt riktigt balla!

De känns lite som att om Corvetten är en hyfsat städad Kentucky-bo så är Vipern kusinen som bor på en Ranch och Grillar kött hela dagarna och skjuter några mag med sin AR-15 varje dag för att det är kul :D

Corvette är verkligen inte dåliga.

Men Viper är något helt annat. Något så mycket extremare och coolare.
Det sjuka är att dom kostar typ samma peng också...
Förstår verkligen inte varför man köper en Corvette istället för Viper :D
 
Corvette är verkligen inte dåliga.

Men Viper är något helt annat. Något så mycket extremare och coolare.
Det sjuka är att dom kostar typ samma peng också...
Förstår verkligen inte varför man köper en Corvette istället för Viper :D

Jag sålde just min Corvette C7 med Z51-paketet och det var en oerhört trevlig bil att äga och köra måste jag säga.
Särskilt generation 7 är riktigt genomarbetad och förfinad så den går att leva med till vardags om man vill.

Jäkligt trevligt med magentic ride, elektromekanisk diff, grymt traction-management system, Bose-stereo, Carplay, Recarostolar och att den går att köra under litern utan problem

Lägg även till en inredning som är riktigt bra och med fina materialval (nappaläder överallt, alcantara och kolfiber) om man väljer högsta utrustningspaketet och relativt låg förbrukning så är det en grym GT/sportbil för två personer.

Tror det är rätt olika bilar och målgrupper där GM använder 911 som måttstock med Dodge går sin egen väg med Vipern :)
 
82006F81-892B-4CB1-AA7E-78CDF90EB2D6.jpeg
Letade sommarsulor då denna förklaring for förbi.
Ser fram emot total tystnad då de nya däcken ligger 4dB under nuvarande...:rolleyes::D
Tack vare att jag valde 20” istället för 19” så kunde jag få med skum i däcken som totalt sett minskar ljudet :happyhappy:
Det är en helt vetenskap med att hitta rätt!
 
82006F81-892B-4CB1-AA7E-78CDF90EB2D6.jpeg
Letade sommarsulor då denna förklaring for förbi.
Ser fram emot total tystnad då de nya däcken ligger 4dB under nuvarande...:rolleyes::D

Vad blev det för däck?
Tjejen behöver nya däck och där tror jag man ska gå mer på buller än grepp. Jag ska oxå ha däck men jag gillar att svänga och tjejen transporterar sig från A till B. :)
 
Jag sålde just min Corvette C7 med Z51-paketet och det var en oerhört trevlig bil att äga och köra måste jag säga.
Särskilt generation 7 är riktigt genomarbetad och förfinad så den går att leva med till vardags om man vill.

Jäkligt trevligt med magentic ride, elektromekanisk diff, grymt traction-management system, Bose-stereo, Carplay, Recarostolar och att den går att köra under litern utan problem

Lägg även till en inredning som är riktigt bra och med fina materialval (nappaläder överallt, alcantara och kolfiber) om man väljer högsta utrustningspaketet och relativt låg förbrukning så är det en grym GT/sportbil för två personer.

Tror det är rätt olika bilar och målgrupper där GM använder 911 som måttstock med Dodge går sin egen väg med Vipern :)

Säger inte emot dig.
C7 är säkerligen en mycket trevlig bil att äga och köra. Det tror jag absolut!

Men det är just all den där lyx som gör den tråkig. Det tar ju bort spänningen från när man kör bilen tycker jag :) Titta polarens nya ACR-E som inte ens har mattor :D
Samt så finns dom överallt, det är lite som att åka en nyare Mustang. Det är ingenting extra utöver det vanliga.

Ja Vipern är ju sitt eget spår, men samtidigt inte. För om inte Corvette, vilken är contendern till Viper? Ferrari? Inte riktigt (även om den slog dom rätt bra på fingrarna :D).

Men nu är jag oerhört partisk och trångsynt :D
 
Gick mycket på dB-nivån.
Blev just Michelin primacy 4. Lägre dB än Conti 6
Tyvärr inte alltid så enkelt.
Db mäts utanpå bilen inte i kupe.
Så kan göra skillnad vilken bil man har.

Som någon skrev ovan har större däck skum ibland vilket kan göra dom tystare än mindre.

Generellt tycker jag dunlop o Michelin är tysta o Pirelli mer bullriga men bättre känsla.
 
Vad säger ni gamla Porscheägare och andra hugade spekulanter. :)

För c:a 1,1-1,2 Mkr så får man en nästan) ny 992 S med typ 300 mil på mätaren. Man får också en 991.1 Turbo S från -14 för samma peng. Det skiljer i vart fall inga större pengar. Nyare modell mot fläskigare motor lite mer flås. Vad är ert val och med vilket motiv? Hur tror ni värdeminskningen slår på 3-5 år?

Sitter nämligen själv och funderar i dessa banor. Kör max 500 mil om året och bara sommarkörning.
 
Vad säger ni gamla Porscheägare och andra hugade spekulanter. :)

För c:a 1,1-1,2 Mkr så får man en nästan) ny 992 S med typ 300 mil på mätaren. Man får också en 991.1 Turbo S från -14 för samma peng. Det skiljer i vart fall inga större pengar. Nyare modell mot fläskigare motor lite mer flås. Vad är ert val och med vilket motiv? Hur tror ni värdeminskningen slår på 3-5 år?

Sitter nämligen själv och funderar i dessa banor. Kör max 500 mil om året och bara sommarkörning.
992!
 
Vad säger ni gamla Porscheägare och andra hugade spekulanter. :)

För c:a 1,1-1,2 Mkr så får man en nästan) ny 992 S med typ 300 mil på mätaren. Man får också en 991.1 Turbo S från -14 för samma peng. Det skiljer i vart fall inga större pengar. Nyare modell mot fläskigare motor lite mer flås. Vad är ert val och med vilket motiv? Hur tror ni värdeminskningen slår på 3-5 år?

Sitter nämligen själv och funderar i dessa banor. Kör max 500 mil om året och bara sommarkörning.


Jag är dock partisk, hade kört 991.:)
En ytligt bekant har köpt en 992 4S. blev inte alls köpsugen när jag körde den, vilket iof var skönt.:D
 
porsches hästar är lite snabbare än övriga stalls hästar :D

Lite det jag tyckte men ville ha bekräftat.
Inte för att det direkt är aktuellt men lite sugen vart man efter att ha kollat lite var avgas och mjukvara kan göra för "nya" turbomotorn. Fick åka med i en 991.2 C2 förra veckan och satan vad 500 hk sköt på bra!!
 
Tillbaka
Topp