Ej oemÄr det där orignalfälgar?
Gillar det där stulet skarpt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ej oemÄr det där orignalfälgar?
Gillar det där stulet skarpt!
Ja tack till den kombon
![]()
hade jag inte haft mazdan så hade jag med största sannolikhet beställt en.Tänkte väl!![]()
Hold your horses, gung??Verkligen inte, mycket trevlig bil att åka I. Lite amerika komfort med lite gung och mjukt, så jag gillar det. Avslappnande och vaggande.
Nej det förstår jag, vrid finns det ju massor av och det vill man ha till vardags
Jag ligger nu senaste månaderna i snitt på 0.82/mil på min bil. Tycker det är riktigt bra för 1.9t bil med 2.5L v6.
Visst, mer än en diesel men det är inte riktigt jämförbart heller.
Just Allroaden provade jag aldrig trots att det var den som det isåfall hade blivit ifall jag hade valt A6. Helt enkelt eftersom jag älskar lyx och flåd och alla vanliga A6 med 3.0 hade tygstolar och bandspelare typ. Fanns ytterst få med ens ett uns av lyx. Allroad var utbudet lite bättre på sånt med trots att jag skulle hata mig själv varje dag för att jag åkte runt i en gummistövel-bil så accepterade jag det.Hold your horses, gung??
Nä, då har du inte åkt en Allroad hör jag!
Den har ju drive select med allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic eller individual som inställning och ingen av dem är amerikanskt gungig och mjuk kan jag lova dig!
Både fjädring, dämpare, växellåda och styrrespons ändras.
Mycket bra förbrukning på din V6 bensinare, helt klart!![]()
hade jag inte haft mazdan så hade jag med största sannolikhet beställt en.
Sen hade det ballat ut som vanligt...
Jag hade kört med vit och bronsfärgade fälgar i samma stuk, coilisar och annat avgas
Ja den är tyvärr lite dyr i Sverige. Tror circuit pack kostar 35K EUR i Tyskland.Jag måste kolla lite tester, tycker den verkar riktigt lovande.
Har bara sett pris med ’track pack’ eller vad det nu heter och den blir ju ganska kostsam dock.
Ja den är tyvärr lite dyr i Sverige. Tror circuit pack kostar 35K EUR i Tyskland.
Sen tror jag det är circuit pack man skall köra och inte den "vanliga" vad gäller den här bilen.
Jag åkte och skulle provköra men det var två som åkte ut med den bil som finns för demo precis när jag gick innanför dörrarna. Hade inte tid att vänta, så det får bli någon annan dag
Alla som testat verkar gilla den väldigt mycket!
Kolla initiala kommentaren ifrån han som startade Schirmer:spola till 22:05 om det inte funkar
om man är ute efter en Yaris så kostar den 300k för mycketFörstår jag rätt att det är en Yaris, för över 400t kr?...
Ligger det 200k i handsfacket?
Hur bra den än är, det är fortfarande en 400 tusen kronors Toyota Yaris.
En Yaris...
EDIT: Läste lite nu snabbt, 261hk, AWD. Ok, den går nog rätt bra... (men fortfarande en Yaris..)
260hk, 1280kg och AWD så är den nog snuskigt rolig på bana.Om du kolla på Mischa
om man är ute efter en Yaris så kostar den 300k för mycket
annars så verkar det vara en grym körmaskin
Tyvärr verkar inte någon bil med kombo med Miatavikt och 250-260 Hk komma som inte är en kitcar eller eller tokdyr260hk, 1280kg och AWD så är den nog snuskigt rolig på bana.
På gata? Nä, tror inte den är så värst rolig på gata i ärlighetens namn.
Hade varit med spännande med RWD och ännu lägre vikt![]()
Bilen har knappt en plåtbit gemensamt med den vanliga Yarisen. Gissningsvis tappar Toyota pengar på varenda bil de säljer. Det borde de göra med så många specifika delar. Men de ser de nog som en marknadsföringskampanj snarare än en bilförsäljning. Gissar på att den kommer sälja slut rätt snart ändå.Förstår jag rätt att det är en Yaris, för över 400t kr?...
Ligger det 200k i handsfacket?
Alpine a110?Tyvärr verkar inte någon bil med kombo med Miatavikt och 250-260 Hk komma som inte är en kitcar eller eller tokdyr
Bilen har knappt en plåtbit gemensamt med den vanliga Yarisen. Gissningsvis tappar Toyota pengar på varenda bil de säljer. Det borde de göra med så många specifika delar. Men de ser de nog som en marknadsföringskampanj snarare än en bilförsäljning. Gissar på att den kommer sälja slut rätt snart ändå.
Det tror jag absolut.
Sedan tror jag den är en grym homoligerings grund inom racing, främst Rally
tokdyrAlpine a110?
hehe ok
Denna är tillverkad för att vara homologiserad, 25 000st ska byggas, sen kanske det inte blir någon WRC bil baserade på denna pga Corona.Är väl i princip tvärtom med denna.
Alltså att den är en hyllning till redan existerande rallyjärn.
Jag tycker den är grym, kul att man hör denna typ av bilar igen, längesedan det fanns något som riktigt liknade denna på marknaden.
Denna är tillverkad för att vara homologiserad, 25 000st ska byggas, sen kanske det inte blir någon WRC bil baserade på denna pga Corona.
Vad jag vet så delar den bara fram och baklyktor med den vanliga Yarisen. Det ska tydligen ta 10ggr så lång tid att bygga som en vanlig Yaris.
Fälgarna är smidda på circuit pack så det bör vara skillnad i ofjädrar vikt, om fälgarna på basbilen är vanliga gjutnaTrack packet är ju grymt dyrt med tanke på hur mycket mindre man får. Mätartavlan ser ut att vara från en Atos och allmänt mer spartansk inredning.
Men! Man hoppas att alla väljer till det med tanke på LSD, lär göra bilen grymt mycket roligare. Frågan är hur mycket hjulupphängningen skiljer de olika åt. Ska försöka köra nån dag, verkar vara en fantastisk bil.
Fälgarna är smidda på circuit pack så det bör vara skillnad i ofjädrar vikt, om fälgarna på basbilen är vanliga gjutna
LSD fram och bak
Det är något i hjulupphängningen som är annorlunda oklart vad, har inte hittat någon spec på det
Fjäderbensstag (hur mycket det gör kan diskuteras)
Hade förväntat mig styvare krängningshämmare, men det kanske man inte vill ha på den här typ av bil eller om de är tillräckligt stora i diametern på "bas"-modellen.
Röda bromsok = minst 2sekunder snabbare i alla former av prestandamätningar ....
Ah okej, missade fälgarna. Då är det kanske inte så farligt överprisat ändå.Fälgarna är smidda på circuit pack så det bör vara skillnad i ofjädrar vikt, om fälgarna på basbilen är vanliga gjutna
LSD fram och bak
Det är något i hjulupphängningen som är annorlunda oklart vad, har inte hittat någon spec på det
Fjäderbensstag (hur mycket det gör kan diskuteras)
Hade förväntat mig styvare krängningshämmare, men det kanske man inte vill ha på den här typ av bil eller om de är tillräckligt stora i diametern på "bas"-modellen.
Röda bromsok = minst 2sekunder snabbare i alla former av prestandamätningar ....
Får oerhört stora Peugeot 206 WRC på asfaltsbanor vibbarJa tack till den kombon
![]()
är även Michelin Pilot Sport 4S i circuit packAh okej, missade fälgarna. Då är det kanske inte så farligt överprisat ändå.
Spännande att se vad begagnadpriserna ligger på dessa om ett par år. Kan tänka mig att de kommer vara rätt eftertraktade. Homologiserade bilar har ju en tendens att hålla värdet rätt bra.
Går det att pruta något? List med circuit pack är ca 426 00?är även Michelin Pilot Sport 4S i circuit pack
jag har redan fått offert, men jag sitter lite kläm kring hur jag skall göra...
jag fick ner priset runt 6%, kanske går med mer!Går det att pruta något? List med circuit pack är ca 426 00?
tack! Blir mer understyrt då rent teoretiskt. Intressant att de de skriver att den bli mer agile when cornering. Den kanske redan är ganska tail-happyTyckte mig höra att styvare krängare nämndes under Carfections review. Kan ha fel dock.
Edit: ”The front anti-roll bar is thicker and the diameter of the front suspension spring is increased, which makes the suspension slightly stiffer and therefore the vehicle is more stable at high speed and agile when cornering.”
![]()
New Toyota GR Yaris | The Legend Continues | Toyota UK
Motorsport-developed with exceptional performance, the New Toyota GR Yaris pushes boundaries to deliver pure driving enjoyment. Book your test drive today.www.toyota.co.uk
Jo knappast nån bra investering för första ägaren. Tänker mest på begagnatpriserna efter de där första 50%. Finns en del liknande bilar som ändå håller det där 50%-värdet ett bra tag sen.jag fick ner priset runt 6%, kanske går med mer!
Jag tror dock tvärt, orolig över värdeminskningen. Tror verkligen den kommer vara på 50% efter 3 år @omp. Det är ändå 25000 bilar som skall tillverkas
Skulle inte förvåna mig om en Boxster GTS 4.0 i slutänden blir billigare låt säga över en 3 års period