• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ja tack till den kombon

997B0791-D112-4EB1-94F1-43EC88D0138C.jpeg

Lite Peugeot 106 Rallye vibbar med vita fälgar?

d8d5ad11-914c-43fe-a9b6-37df2a86e550_a1145181-5ec3-470d-a830-d8b7bcfa4c6f.jpg
 
Verkligen inte, mycket trevlig bil att åka I. Lite amerika komfort med lite gung och mjukt, så jag gillar det. Avslappnande och vaggande.

Nej det förstår jag, vrid finns det ju massor av och det vill man ha till vardags :)

Jag ligger nu senaste månaderna i snitt på 0.82/mil på min bil. Tycker det är riktigt bra för 1.9t bil med 2.5L v6.
Visst, mer än en diesel men det är inte riktigt jämförbart heller.
Hold your horses, gung?? 🤠
Nä, då har du inte åkt en Allroad hör jag!

Den har ju drive select med allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic eller individual som inställning och ingen av dem är amerikanskt gungig och mjuk kan jag lova dig! 😂
Både fjädring, dämpare, växellåda och styrrespons ändras.

Mycket bra förbrukning på din V6 bensinare, helt klart! 🙏
 
Hold your horses, gung?? 🤠
Nä, då har du inte åkt en Allroad hör jag!

Den har ju drive select med allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic eller individual som inställning och ingen av dem är amerikanskt gungig och mjuk kan jag lova dig! 😂
Både fjädring, dämpare, växellåda och styrrespons ändras.

Mycket bra förbrukning på din V6 bensinare, helt klart! 🙏
Just Allroaden provade jag aldrig trots att det var den som det isåfall hade blivit ifall jag hade valt A6. Helt enkelt eftersom jag älskar lyx och flåd och alla vanliga A6 med 3.0 hade tygstolar och bandspelare typ. Fanns ytterst få med ens ett uns av lyx. Allroad var utbudet lite bättre på sånt med trots att jag skulle hata mig själv varje dag för att jag åkte runt i en gummistövel-bil så accepterade jag det.

Min ställer också om fjädring, gas och styrning mellan eco, normal, sport och sport+ ;) Men sånt pillar man inte med. Normal är normalt :)

Ja, innan jag köpte den så läste man folk som snackade om 0.7L/mil på landsväg med den och tänkte direkt att det är det vanliga j*vla skitsnacket som går när fanboys är i farten. Favoritbilen är alltid bäst och drar minst.
Men när man åkte till Kolmården och tillbaka på 0.74L/mil med 4 vuxna och 1 barn i bilen så fick man väl ge sig och istället bli imponerad. Förstår inte hur dom har lyckas få den så snål men hatten av helt klart. Den har alla odds emot sig...
 
hade jag inte haft mazdan så hade jag med största sannolikhet beställt en.
Sen hade det ballat ut som vanligt...

Jag hade kört med vit och bronsfärgade fälgar i samma stuk, coilisar och annat avgas

Jag måste kolla lite tester, tycker den verkar riktigt lovande.

Har bara sett pris med ’track pack’ eller vad det nu heter och den blir ju ganska kostsam dock.
 
Jag måste kolla lite tester, tycker den verkar riktigt lovande.

Har bara sett pris med ’track pack’ eller vad det nu heter och den blir ju ganska kostsam dock.
Ja den är tyvärr lite dyr i Sverige. Tror circuit pack kostar 35K EUR i Tyskland.
Sen tror jag det är circuit pack man skall köra och inte den "vanliga" vad gäller den här bilen.

Jag åkte och skulle provköra men det var två som åkte ut med den bil som finns för demo precis när jag gick innanför dörrarna. Hade inte tid att vänta, så det får bli någon annan dag

Alla som testat verkar gilla den väldigt mycket!

Kolla initiala kommentaren ifrån han som startade Schirmer:
:D spola till 22:05 om det inte funkar
 
Ja den är tyvärr lite dyr i Sverige. Tror circuit pack kostar 35K EUR i Tyskland.
Sen tror jag det är circuit pack man skall köra och inte den "vanliga" vad gäller den här bilen.

Jag åkte och skulle provköra men det var två som åkte ut med den bil som finns för demo precis när jag gick innanför dörrarna. Hade inte tid att vänta, så det får bli någon annan dag

Alla som testat verkar gilla den väldigt mycket!

Kolla initiala kommentaren ifrån han som startade Schirmer:
:D spola till 22:05 om det inte funkar

Förstår jag rätt att det är en Yaris, för över 400t kr?...
Ligger det 200k i handsfacket?

Hur bra den än är, det är fortfarande en 400 tusen kronors Toyota Yaris.
En Yaris...

EDIT: Läste lite nu snabbt, 261hk, AWD. Ok, den går nog rätt bra... (men fortfarande en Yaris..)
 
Om du kolla på Mischa
Förstår jag rätt att det är en Yaris, för över 400t kr?...
Ligger det 200k i handsfacket?

Hur bra den än är, det är fortfarande en 400 tusen kronors Toyota Yaris.
En Yaris...

EDIT: Läste lite nu snabbt, 261hk, AWD. Ok, den går nog rätt bra... (men fortfarande en Yaris..)
om man är ute efter en Yaris så kostar den 300k för mycket :D
annars så verkar det vara en grym körmaskin
 
Förstår jag rätt att det är en Yaris, för över 400t kr?...
Ligger det 200k i handsfacket?
Bilen har knappt en plåtbit gemensamt med den vanliga Yarisen. Gissningsvis tappar Toyota pengar på varenda bil de säljer. Det borde de göra med så många specifika delar. Men de ser de nog som en marknadsföringskampanj snarare än en bilförsäljning. Gissar på att den kommer sälja slut rätt snart ändå.
 
Bilen har knappt en plåtbit gemensamt med den vanliga Yarisen. Gissningsvis tappar Toyota pengar på varenda bil de säljer. Det borde de göra med så många specifika delar. Men de ser de nog som en marknadsföringskampanj snarare än en bilförsäljning. Gissar på att den kommer sälja slut rätt snart ändå.

Det tror jag absolut.
Sedan tror jag den är en grym homoligerings grund inom racing, främst Rally
 
Det tror jag absolut.
Sedan tror jag den är en grym homoligerings grund inom racing, främst Rally

Är väl i princip tvärtom med denna.

Alltså att den är en hyllning till redan existerande rallyjärn.

Jag tycker den är grym, kul att man hör denna typ av bilar igen, längesedan det fanns något som riktigt liknade denna på marknaden.
 
Är väl i princip tvärtom med denna.

Alltså att den är en hyllning till redan existerande rallyjärn.

Jag tycker den är grym, kul att man hör denna typ av bilar igen, längesedan det fanns något som riktigt liknade denna på marknaden.
Denna är tillverkad för att vara homologiserad, 25 000st ska byggas, sen kanske det inte blir någon WRC bil baserade på denna pga Corona.

Vad jag vet så delar den bara fram och baklyktor med den vanliga Yarisen. Det ska tydligen ta 10ggr så lång tid att bygga som en vanlig Yaris.
 
Track packet är ju grymt dyrt med tanke på hur mycket mindre man får. Mätartavlan ser ut att vara från en Atos och allmänt mer spartansk inredning.
Men! Man hoppas att alla väljer till det med tanke på LSD, lär göra bilen grymt mycket roligare. Frågan är hur mycket hjulupphängningen skiljer de olika åt. Ska försöka köra nån dag, verkar vara en fantastisk bil.
 
Denna är tillverkad för att vara homologiserad, 25 000st ska byggas, sen kanske det inte blir någon WRC bil baserade på denna pga Corona.

Vad jag vet så delar den bara fram och baklyktor med den vanliga Yarisen. Det ska tydligen ta 10ggr så lång tid att bygga som en vanlig Yaris.

Pinsamt dåligt påläst - gör den ju nu coolare!

Nu ska jag kolla Carfections review bara för det!
 
Track packet är ju grymt dyrt med tanke på hur mycket mindre man får. Mätartavlan ser ut att vara från en Atos och allmänt mer spartansk inredning.
Men! Man hoppas att alla väljer till det med tanke på LSD, lär göra bilen grymt mycket roligare. Frågan är hur mycket hjulupphängningen skiljer de olika åt. Ska försöka köra nån dag, verkar vara en fantastisk bil.
Fälgarna är smidda på circuit pack så det bör vara skillnad i ofjädrar vikt, om fälgarna på basbilen är vanliga gjutna
LSD fram och bak
Det är något i hjulupphängningen som är annorlunda oklart vad, har inte hittat någon spec på det
Fjäderbensstag (hur mycket det gör kan diskuteras)
Hade förväntat mig styvare krängningshämmare, men det kanske man inte vill ha på den här typ av bil eller om de är tillräckligt stora i diametern på "bas"-modellen.


Röda bromsok = minst 2sekunder snabbare i alla former av prestandamätningar ....
 
Fälgarna är smidda på circuit pack så det bör vara skillnad i ofjädrar vikt, om fälgarna på basbilen är vanliga gjutna
LSD fram och bak
Det är något i hjulupphängningen som är annorlunda oklart vad, har inte hittat någon spec på det
Fjäderbensstag (hur mycket det gör kan diskuteras)
Hade förväntat mig styvare krängningshämmare, men det kanske man inte vill ha på den här typ av bil eller om de är tillräckligt stora i diametern på "bas"-modellen.


Röda bromsok = minst 2sekunder snabbare i alla former av prestandamätningar ....

Tyckte mig höra att styvare krängare nämndes under Carfections review. Kan ha fel dock.

Edit: ”The front anti-roll bar is thicker and the diameter of the front suspension spring is increased, which makes the suspension slightly stiffer and therefore the vehicle is more stable at high speed and agile when cornering.”

 
Senast ändrad:
Fälgarna är smidda på circuit pack så det bör vara skillnad i ofjädrar vikt, om fälgarna på basbilen är vanliga gjutna
LSD fram och bak
Det är något i hjulupphängningen som är annorlunda oklart vad, har inte hittat någon spec på det
Fjäderbensstag (hur mycket det gör kan diskuteras)
Hade förväntat mig styvare krängningshämmare, men det kanske man inte vill ha på den här typ av bil eller om de är tillräckligt stora i diametern på "bas"-modellen.


Röda bromsok = minst 2sekunder snabbare i alla former av prestandamätningar ....
Ah okej, missade fälgarna. Då är det kanske inte så farligt överprisat ändå.

Spännande att se vad begagnadpriserna ligger på dessa om ett par år. Kan tänka mig att de kommer vara rätt eftertraktade. Homologiserade bilar har ju en tendens att hålla värdet rätt bra.
 
Ah okej, missade fälgarna. Då är det kanske inte så farligt överprisat ändå.

Spännande att se vad begagnadpriserna ligger på dessa om ett par år. Kan tänka mig att de kommer vara rätt eftertraktade. Homologiserade bilar har ju en tendens att hålla värdet rätt bra.
är även Michelin Pilot Sport 4S i circuit pack

jag har redan fått offert, men jag sitter lite kläm kring hur jag skall göra...
 
Går det att pruta något? List med circuit pack är ca 426 00?
jag fick ner priset runt 6%, kanske går med mer!
Jag tror dock tvärt, orolig över värdeminskningen. Tror verkligen den kommer vara på 50% efter 3 år @omp. Det är ändå 25000 bilar som skall tillverkas

Skulle inte förvåna mig om en Boxster GTS 4.0 i slutänden blir billigare låt säga över en 3 års period
 
Tyckte mig höra att styvare krängare nämndes under Carfections review. Kan ha fel dock.

Edit: ”The front anti-roll bar is thicker and the diameter of the front suspension spring is increased, which makes the suspension slightly stiffer and therefore the vehicle is more stable at high speed and agile when cornering.”

tack! Blir mer understyrt då rent teoretiskt. Intressant att de de skriver att den bli mer agile when cornering. Den kanske redan är ganska tail-happy
Sen har de väl PS4S däcken i åtanke med som ger mer grepp och det i kombination med kralligare hämmare och fjädring fram så ger den väl det som de var ute efter
 
Senast ändrad:
jag fick ner priset runt 6%, kanske går med mer!
Jag tror dock tvärt, orolig över värdeminskningen. Tror verkligen den kommer vara på 50% efter 3 år @omp. Det är ändå 25000 bilar som skall tillverkas

Skulle inte förvåna mig om en Boxster GTS 4.0 i slutänden blir billigare låt säga över en 3 års period
Jo knappast nån bra investering för första ägaren. Tänker mest på begagnatpriserna efter de där första 50%. Finns en del liknande bilar som ändå håller det där 50%-värdet ett bra tag sen.

Men samtidigt är det som du säger kanske för många bilar för det.
 
Tillbaka
Topp