Stod i inlägget under.Yes. Men stod inget om GT i det inlägget vad jag kunde se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stod i inlägget under.Yes. Men stod inget om GT i det inlägget vad jag kunde se.
Jag valde att svara på det första inlägget - läste inte resten av diskussionen där GT tillkom.Stod i inlägget under.
Ta det inte för att jag vill bråka, men läser man inte alla inläggen först? Annars kommer man ju in på fel ställe i diskussionerna?Jag valde att svara på det första inlägget - läste inte resten av diskussionen där GT tillkom.
Jag har haft en. Mina barn är 6 och 8 så något praktiskt problem var inte utrymmet men det är klart mindre än den Passat 2017 jag hade innan. Även bagaget är mindre, framförallt kortare. Men visst är det TILLRÄCKLIGT stort. Man får inte glömma att dagens A4 är lika stor som A6 var för några generationer sedan.
A4 har bättre ljudkomfort, växellåda, fjädringskomfort och vägegenskaper än Passat+Superb om det är några du funderar på också. Det är inte samma bilar bara för att motorerna är det.Låter bra, har 2 i samma ålder och den största plats tjuven har ju varit frun men eftersom hon är avvecklad så ska det nog bli kanon! Av dom alternativen som finns så känns den som den klart ”roligaste” bilen
Tack!Jag har haft en. Mina barn är 6 och 8 så något praktiskt problem var inte utrymmet men det är klart mindre än den Passat 2017 jag hade innan. Även bagaget är mindre, framförallt kortare. Men visst är det TILLRÄCKLIGT stort. Man får inte glömma att dagens A4 är lika stor som A6 var för några generationer sedan.
A4 har bättre ljudkomfort, växellåda, fjädringskomfort och vägegenskaper än Passat+Superb om det är några du funderar på också. Det är inte samma bilar bara för att motorerna är det.
Jag vill heller inte bråka men det kan rimligtvis inte vara ett krav på ett forum på internetz att man måste läsa alla diskussioner innan man svarar på en specifik fråga?Ta det inte för att jag vill bråka, men läser man inte alla inläggen först? Annars kommer man ju in på fel ställe i diskussionerna?
Ja men du måste byta däcken om inte rullomkretsen håller sig inom +- 5%.Allmän hjulfråga:
Är det OK att köra SUV vinterdäck (q5) på en sedan A6?
ET, PCD, CB är samma
Kör samma vagn med två kidz...6/10 år.....fru och hund! Funkar galant och kör takbox för vissa tillfällen då xtra utrymme krävs....190HK med diesel och turbo är riktigt bra ihop med quattron......tar sig fram überalles.....Tack!
Har två barn i samma ålder och den största plats tjuven har varit frun men eftersom hon är avvecklad ska det nog gå galant! av dom alternativen som står till bjuds är den nog den klart ”roligaste” bilen
Surt för Bilia.Ajaj...
Surt för Bilia.
Har det med Volvos köp av Upplands Motor att göra?
Surt för BiliaGår väl att läsa mellan raderna, tänker jag.
Surt för Bilia
Har fått bäst pris där vid köp av ny volvo.
Samt uppköpet av Bra Bil som jag inte vet om det är genomfört men det är klart, både Upplands Motor och Bra Bil är stora aktörer. Samt att försäljningen mer går mot online.Surt för Bilia.
Har det med Volvos köp av Upplands Motor att göra?
Gissning är att Volvo sneglar mot Tesla och Mercedes - de äger alla bilar och säljer direkt till kund till fasta priser. Återförsäljare om de behövs blir bara ett skyltfönster och service verkstad. Så avtalen måste omförhandlasHittils är avtalet uppsagt, det är inte riktigt samma sak som att Bilia ska sluta sälja Volvo. Att säga upp avtal för omförhandling är inte helt ovanligt i den här branschen. Det lär inte resultera i bättre villkor för Bilia dock...
Gissning är att Volvo sneglar mot Tesla och Mercedes - de äger alla bilar och säljer direkt till kund till fasta priser. Återförsäljare om de behövs blir bara ett skyltfönster och service verkstad. Så avtalen måste omförhandlas
Dock omöjligt att konfigurera en bil från De flesta märken utan en ÅF just nu. Är så rörigt med alla paket o kampanjer.Gissning är att Volvo sneglar mot Tesla och Mercedes - de äger alla bilar och säljer direkt till kund till fasta priser. Återförsäljare om de behövs blir bara ett skyltfönster och service verkstad. Så avtalen måste omförhandlas
Stämmer ja. Men inom en snar framtid så kommer nog alla paket vara ”strömlinjeformade” a la Tesla. Beställde en ny Mercedes i september och det skiljer inget hos de olika ÅF på nya bilar, beställningen görs direkt av agenten i Malmö.Dock omöjligt att konfigurera en bil från De flesta märken utan en ÅF just nu. Är så rörigt med alla paket o kampanjer.
Sen skiljer sig rabatten ändå från ÅF på tex mercerdes trots att det ska va lika.
Jag skulle aldrig köpa en bil utan en säljare att prata med osv.
För att förtydliga.Stämmer ja. Men inom en snar framtid så kommer nog alla paket vara ”strömlinjeformade” a la Tesla. Beställde en ny Mercedes i september och det skiljer inget hos de olika ÅF på nya bilar, beställningen görs direkt av agenten i Malmö.
Handla och förhandla med en person kommer du kunna göra i framtiden med - dock bara på begagnade bilar. En kvalificerad gissning är att Volkswagen gruppen kommer köra förhandling ett tag till - men resten rättar sig i ledet snarast.
Det är inte särskilt mycket förhandlande där heller. Den enskilda säljaren kan inte göra mer än ett par tusenlappar från ÅF-marginalen. Allt annat kommer från centrala kampanjer och ramavtal.Handla och förhandla med en person kommer du kunna göra i framtiden med - dock bara på begagnade bilar. En kvalificerad gissning är att Volkswagen gruppen kommer köra förhandling ett tag till - men resten rättar sig i ledet snarast.
Det kommer inte vara så framöver, ingen vill/orkar med det längre. Titta exempelvis på VW ID-serien (och Tesla förstås) som är de som alla bilfabriker i Europa pratar om för tillfället. Välj variant, välj färg, välj utlämningsställe. Mer än så kan man inte ändra. ÅF marginalen är extremt liten så nån prisförhandling kommer det inte finnas utrymme för heller. (Nu går >95% på leasing, antingen privat eller ftg, ändå dock)Dock omöjligt att konfigurera en bil från De flesta märken utan en ÅF just nu. Är så rörigt med alla paket o kampanjer.
Ny bil på ingång.
M2 competition, går allt som det ska har jag den i slutet av nästa vecka. Så satans taggad, hur ska man ens kunna vänta så länge?
Måste knipa ett par vinterdäck till den nu bara, ni som haft en på vintern, har ni något att tipsa om? Vill minnas det var nån som hade problem med anti spin som kickade in hela tiden på nån däcktyp.
Måste knipa ett par vinterdäck till den nu bara, ni som haft en på vintern, har ni något att tipsa om? Vill minnas det var nån som hade problem med anti spin som kickade in hela tiden på nån däcktyp.
Förlåt men vad innebär BF?BF fynd???
Grym! Stort grattis!