• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jaha jag förstår. Jag leasar en Merca och kostnaden har varit exakt det som stod i avtalet och har inte förändrats på 2 år och 1 månad. Kanske hinner bli någon ändring innan bilen ska tillbaka dock(?).
Verkar som BMW finans har betydligt större variation i sina avtal än andra. Min erfarenhet av privatleasing är att det ska hålla sig inom några tior upp eller ner som beror på räntan.

Vi leasar vår bil, den har höjts en gång med runt 100 kr per månad, tror det var i februari. Trodde också, i min enfald, att summan skulle vara konstant under tre år.

Har dammsugit och svabbat garagegolvet, passade på att ta en bild
8C775719-9738-4825-A73F-14B865A34596.jpeg

Den är bättre än den som satt där ifrån början. Måste beställa en annan. Jag körde utan och regplåten flög av 😂
På dom flesta OKQ8 finns regskyltshållare för 59kr (sist jag handlade). När jag byter bil är detta mitt första köp. Man behöver inte ens byta hela hållaren utan bara använda listen utan reklam, skylthållaren är av samma märke/modell som den vanligaste hållaren i Sverige :)

edit: Formac är tillverkaren!

Senast ändrad:
På dom flesta OKQ8 finns regskyltshållare för 59kr (sist jag handlade). När jag byter bil är detta mitt första köp. Man behöver inte ens byta hela hållaren utan bara använda listen utan reklam, skylthållaren är av samma märke/modell som den vanligaste hållaren i Sverige :)

edit: Formac är tillverkaren!
yes!
Skall kanske beställa något ifrån funplate som @EPL89 tipsade om

Har du AGM batteri i bilen så ska du använda AGM läget, annars blir laddströmmen för stark. Använd normalt sett "billäget". Rekondläget används bara vid enskilda tillfälllen om batteriet är dåligt. Det "kokar" batteriet lite grand så syran flyttar på sig på nåt sätt som jag inte har koll på. Står i manualen. Det ska INTE användas kontinuerligt.
Kollade med BMW och det är ett AGM batteri i M2 Comp.
Tack för att du gjorde mig uppmärksam på att det kan vara bra att känna till :)

Håller fullständigt med!!

Letar efter hus just nu och ett krav jag definitivt har är att huset ska ha ett stort garage alternativt plats på tomten så man kan bygga ett stort garage :)

Samma för mig och tjejen som letar hus. Kravet är Bra uppvärmningssystem (bergvärme) och ett vettigt garage/uppfart. Lär dock ta ett tag innan man kan stoppa något roligt som är ens eget i garaget så tjejens brors rally e36 kan säkert få bo där tills dess mot att han hjälper till med VVS arbeten (rörmokare). :D

Tillbaka
Topp