Tips på Tisdagsunderhållning, årets Gymkhana släpptes idag på YouTube:
Build Biology-avsnittet om bilen var intressant.
Inte sett själva filmen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tips på Tisdagsunderhållning, årets Gymkhana släpptes idag på YouTube:
Ny bil på ingång.
M2 competition, går allt som det ska har jag den i slutet av nästa vecka. Så satans taggad, hur ska man ens kunna vänta så länge?
Måste knipa ett par vinterdäck till den nu bara, ni som haft en på vintern, har ni något att tipsa om? Vill minnas det var nån som hade problem med anti spin som kickade in hela tiden på nån däcktyp.
Gillar skarpt att du ska köra den även på vintern! Helt rätt!Hade Michelin Pilot Alpin 4 på min gamla M2 och kan rekommendera dem. I år ska jag pusha gränsen lite till och prova dem på 570s:en, så nöjd var jag
hans nioåriga son på slutet medTips på Tisdagsunderhållning, årets Gymkhana släpptes idag på YouTube:
Ruskigt nice ratt!och...
har även en custom alcantara växelknopp på ingång
Tack, bästa på längeTips på Tisdagsunderhållning, årets Gymkhana släpptes idag på YouTube:
Ja, det skall bli kul att testa den i vårRuskigt nice ratt!
Hade Michelin Pilot Alpin 4 på min gamla M2 och kan rekommendera dem. I år ska jag pusha gränsen lite till och prova dem på 570s:en, så nöjd var jag
Bmw och även Audi har ju dessa fula skärmar, kanske merca också.Fick hem reklam idag i brevlådan för Cupra Formentor. Än gång förundras jag över ännu en bil där det ser ut som man i sista sekunden kommit på att man ska ha en kontrollskärm och bara sätter in den i efterhand på ett stativ? Varför integrerar tillverkarna inte dessa i större utsträckning?
En Panemera för tre år sedan gjorde det bättre.
E
Helt enig.Bmw och även Audi har ju dessa fula skärmar, kanske merca också.
Dealbreaker för mig iaf, skulle inte vilja åka omkring med en ful pekplatta, samma sak i Tesla, ser ju för risigt ut.
Helt enig.
Varför har man slutat integrera skärmarna på ett snyggt sätt i instrumentpanelen?
Design är borta, istället en plattjävel nedstoppad i panelen.
På tal om skit.
Har en hyrbil, en Jeep Compass.
Måste vara det sämsta skrotet jag någonsin rattat.
Den rycker, bankar och slår med 60 mil på mätaren.
Den piper för allt och inget, den buggar på handbromsen.
Den har en jävla oduglig pekskärm med all styrning i pekskärmen med sätesvärmare långt in i en jävla pekskärms meny.
Den är ful, den är obekväm den drar hur mycket soppa som helst (0.8 landsväg!) och den kommer ingenstans på 1 tank.
Fyfan vilket jävla skräp!
Beror på ergonomi och luftighet i coupen.Fick hem reklam idag i brevlådan för Cupra Formentor. Än gång förundras jag över ännu en bil där det ser ut som man i sista sekunden kommit på att man ska ha en kontrollskärm och bara sätter in den i efterhand på ett stativ? Varför integrerar tillverkarna inte dessa i större utsträckning?
En Panemera för tre år sedan gjorde det bättre.
E
Nä.....de tror att folk tücker det är koolt, pilotigt.....man har minsann råd med bil som har fet utrustning........och kanske lite ergonomi......man ser ju bättre om man har den i fejjan........blir bättre sen när de sitter som en del i vindrutan......Beror på ergonomi och luftighet i coupen.
Titta på hur de sitter så kanske du ser att det inte finns bilar med den i samma position om de är integrerade. Hamnar lättare högre upp och närmare föraren om den bara har en tunn ram.Nä.....de tror att folk tücker det är koolt, pilotigt.....man har minsann råd med bil som har fet utrustning........och kanske lite ergonomi......man ser ju bättre om man har den i fejjan........blir bättre sen när de sitter som en del i vindrutan......
Bmw och även Audi har ju dessa fula skärmar, kanske merca också.
Varför har man slutat integrera skärmarna på ett snyggt sätt i instrumentpanelen?
Förstår att dom inte kan sitta långt in men lite inbakade kan dom vara.Man gör så för att det är touch screen numera och man vill få skärmen närmare händerna. Panelen kan inte sättas lika nära. Källa: produktchef på Audi
Helt enig.Föratår att dom inte kan sitta långt in men lite inbakade kan dom vara.
Typ som här på e klass. En liten kepa på skärmen.
Tesla= Skräck
E klassens interiör är rikrigt nice.Helt enig.
Tyvärr så ser Mercedes inredningen snuskigt trevlig ut, för första gången sedan 70 talet typ.
Jag förstår mig inte på alla påklistrade plattor.
Och sedan tycker folk det är "lyxigt" med alla knappar på plattan när det i själva verket är ruskigt budget.
Kostnad per knapp i en touchdisplay är i princip ingenting. 10 minuter för en ingenjör och så är det färdigt på 100'000 bilar.
Gillar Lexus. När förmånsvärdet skjuter i höjden efter nästa bil blir det en beggqd fetlexus. Typ LSHelt enig.
Varför har man slutat integrera skärmarna på ett snyggt sätt i instrumentpanelen?
Design är borta, istället en plattjävel nedstoppad i panelen.
På tal om skit.
Har en hyrbil, en Jeep Compass.
Måste vara det sämsta skrotet jag någonsin rattat.
Den rycker, bankar och slår med 60 mil på mätaren.
Den piper för allt och inget, den buggar på handbromsen.
Den har en jävla oduglig pekskärm med all styrning i pekskärmen med sätesvärmare långt in i en jävla pekskärms meny.
Den är ful, den är obekväm den drar hur mycket soppa som helst (0.8 landsväg!) och den kommer ingenstans på 1 tank.
Fyfan vilket jävla skräp!
E klassens interiör är rikrigt nice.
Där vill man sitta
Gillar Lexus. När förmånsvärdet skjuter i höjden efter nästa bil blir det en beggqd fetlexus. Typ LS
Har nyligen hämtat ut en XC60 polestar engineered och är nöjd. Hade tidigare en XC90 T8 och den enda jag saknar är lastutrymmet...Min samling består av 2 toolcars, en vintage V70 2.4T & en V70 D3.
Fördel/nackdel V70 2.4T:
Dålig power reserve, cirka 1.1L/mil
Urverket presterar,200HK räcker bra.
Fördel/nackdel V70 D3:
Tråkiga komplikationer, Navi&taklucka hade varit kul
Otroligt bra Lume med Xenon!
2.4T är en klar keeper, D3 måste flippas om 18 månader.
Vad rattar ni och era reflektioner på objekten?
En vanlig syn i trafiken, inga patteks direkt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aa menar den senasteHelt rätt!
Men GS tillhör ingen wow faktor på inredningen. Den är annorlunda för att säga det fint. Fult eller snyggt är jag neutral på. Tyckte instrumentbrädan var riktigt ful på bilder, men störde mig inget alls på dess utseende i verkligheten.
Men långt ifrån någon typ av mästerverk eller liknande.
Nyaste generation LS är snuskigt läckra. Precis som Lexus alltid är, lite annorlunda men helt rätt
E-klassen har ju reglage på centerkonsollen, det är inte tänkt att man ska upp och pilla på skärmenFörstår att dom inte kan sitta långt in men lite inbakade kan dom vara.
Typ som här på e klass. En liten kepa på skärmen.
Tesla= Skräck
Precis. Genialt.E-klassen har ju reglage på centerkonsollen, det är inte tänkt att man ska upp och pilla på skärmen
Håller med, men det ändrar inte poängen att touchscreens behöver sitta närmare vilket skärmar med handreglage inte behöverPrecis. Genialt.
Jag använder touchpaden på min GLE hela tiden. Pilla på skärmen är sämst. Bli bara massa fläckar