• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ny bil på ingång.
M2 competition, går allt som det ska har jag den i slutet av nästa vecka. Så satans taggad, hur ska man ens kunna vänta så länge?

Måste knipa ett par vinterdäck till den nu bara, ni som haft en på vintern, har ni något att tipsa om? Vill minnas det var nån som hade problem med anti spin som kickade in hela tiden på nån däcktyp.

Hade Michelin Pilot Alpin 4 på min gamla M2 och kan rekommendera dem. I år ska jag pusha gränsen lite till och prova dem på 570s:en, så nöjd var jag🤟
 
Hade Michelin Pilot Alpin 4 på min gamla M2 och kan rekommendera dem. I år ska jag pusha gränsen lite till och prova dem på 570s:en, så nöjd var jag🤟
Gillar skarpt att du ska köra den även på vintern! Helt rätt!
Kan rekommendera en tripp upp till Kopparhatten, där jag var med min M2a idag. Fina vägar runtomkring samt väldigt fin natur med alla röda löven på marken om du vill fota bilen.

Jag har beställt Michelin Pilot Alpin 3 faktiskt, hoppas det ska fungera också.
 
blir nog bra :)

DK0ouRQ.jpg
 
Hade Michelin Pilot Alpin 4 på min gamla M2 och kan rekommendera dem. I år ska jag pusha gränsen lite till och prova dem på 570s:en, så nöjd var jag🤟

Satte på vinterdäcken som var just Michelin Pilot Alpin 4 på min M140 i måndags. Än så länge är jag imponerad. Inte lika imponerad av att förra ägaren snålat och inte satt i TPMS. Så ful gul lampa som lyser hela tiden i instrumentpanelen :mad:
 
Fick hem reklam idag i brevlådan för Cupra Formentor. Än gång förundras jag över ännu en bil där det ser ut som man i sista sekunden kommit på att man ska ha en kontrollskärm och bara sätter in den i efterhand på ett stativ? Varför integrerar tillverkarna inte dessa i större utsträckning?


03-new-cupra-formentor-textile-bucket-seats.jpg


En Panemera för tre år sedan gjorde det bättre.

porsche-panamera-interior-0-305982.jpg

E
 
Fick hem reklam idag i brevlådan för Cupra Formentor. Än gång förundras jag över ännu en bil där det ser ut som man i sista sekunden kommit på att man ska ha en kontrollskärm och bara sätter in den i efterhand på ett stativ? Varför integrerar tillverkarna inte dessa i större utsträckning?


03-new-cupra-formentor-textile-bucket-seats.jpg


En Panemera för tre år sedan gjorde det bättre.

porsche-panamera-interior-0-305982.jpg

E
Bmw och även Audi har ju dessa fula skärmar, kanske merca också.
Dealbreaker för mig iaf, skulle inte vilja åka omkring med en ful pekplatta, samma sak i Tesla, ser ju för risigt ut.
 
Bmw och även Audi har ju dessa fula skärmar, kanske merca också.
Dealbreaker för mig iaf, skulle inte vilja åka omkring med en ful pekplatta, samma sak i Tesla, ser ju för risigt ut.
Helt enig.
Varför har man slutat integrera skärmarna på ett snyggt sätt i instrumentpanelen?
Design är borta, istället en plattjävel nedstoppad i panelen.
20200722_214523.jpg



På tal om skit.
Har en hyrbil, en Jeep Compass.
Måste vara det sämsta skrotet jag någonsin rattat.
Den rycker, bankar och slår med 60 mil på mätaren.
Den piper för allt och inget, den buggar på handbromsen.
Den har en jävla oduglig pekskärm med all styrning i pekskärmen med sätesvärmare långt in i en jävla pekskärms meny.
Den är ful, den är obekväm den drar hur mycket soppa som helst (0.8 landsväg!) och den kommer ingenstans på 1 tank.

Fyfan vilket jävla skräp!
 
Helt enig.
Varför har man slutat integrera skärmarna på ett snyggt sätt i instrumentpanelen?
Design är borta, istället en plattjävel nedstoppad i panelen.
20200722_214523.jpg



På tal om skit.
Har en hyrbil, en Jeep Compass.
Måste vara det sämsta skrotet jag någonsin rattat.
Den rycker, bankar och slår med 60 mil på mätaren.
Den piper för allt och inget, den buggar på handbromsen.
Den har en jävla oduglig pekskärm med all styrning i pekskärmen med sätesvärmare långt in i en jävla pekskärms meny.
Den är ful, den är obekväm den drar hur mycket soppa som helst (0.8 landsväg!) och den kommer ingenstans på 1 tank.

Fyfan vilket jävla skräp!
😂😂
 
Fick hem reklam idag i brevlådan för Cupra Formentor. Än gång förundras jag över ännu en bil där det ser ut som man i sista sekunden kommit på att man ska ha en kontrollskärm och bara sätter in den i efterhand på ett stativ? Varför integrerar tillverkarna inte dessa i större utsträckning?


03-new-cupra-formentor-textile-bucket-seats.jpg


En Panemera för tre år sedan gjorde det bättre.

porsche-panamera-interior-0-305982.jpg

E
Beror på ergonomi och luftighet i coupen.
 
Beror på ergonomi och luftighet i coupen.
Nä.....de tror att folk tücker det är koolt, pilotigt.....man har minsann råd med bil som har fet utrustning........och kanske lite ergonomi......man ser ju bättre om man har den i fejjan........blir bättre sen när de sitter som en del i vindrutan......
 
Nä.....de tror att folk tücker det är koolt, pilotigt.....man har minsann råd med bil som har fet utrustning........och kanske lite ergonomi......man ser ju bättre om man har den i fejjan........blir bättre sen när de sitter som en del i vindrutan......
Titta på hur de sitter så kanske du ser att det inte finns bilar med den i samma position om de är integrerade. Hamnar lättare högre upp och närmare föraren om den bara har en tunn ram.

Mercedes är tex riktigt fult egentligen.
 
Man gör så för att det är touch screen numera och man vill få skärmen närmare händerna. Panelen kan inte sättas lika nära. Källa: produktchef på Audi
Förstår att dom inte kan sitta långt in men lite inbakade kan dom vara.
Typ som här på e klass. En liten kepa på skärmen.

Tesla= Skräck
 

Bilagor

  • mercedes-benz-2020-e-class-interior.jpeg.jpg
    mercedes-benz-2020-e-class-interior.jpeg.jpg
    99.9 KB · Visningar: 64
  • jbareham_180213_2301_0149.jpg
    jbareham_180213_2301_0149.jpg
    135.7 KB · Visningar: 65
Föratår att dom inte kan sitta långt in men lite inbakade kan dom vara.
Typ som här på e klass. En liten kepa på skärmen.

Tesla= Skräck
Helt enig.
Tyvärr så ser Mercedes inredningen snuskigt trevlig ut, för första gången sedan 70 talet typ.

Jag förstår mig inte på alla påklistrade plattor.
Och sedan tycker folk det är "lyxigt" med alla knappar på plattan när det i själva verket är ruskigt budget.
Kostnad per knapp i en touchdisplay är i princip ingenting. 10 minuter för en ingenjör och så är det färdigt på 100'000 bilar.
 
Helt enig.
Tyvärr så ser Mercedes inredningen snuskigt trevlig ut, för första gången sedan 70 talet typ.

Jag förstår mig inte på alla påklistrade plattor.
Och sedan tycker folk det är "lyxigt" med alla knappar på plattan när det i själva verket är ruskigt budget.
Kostnad per knapp i en touchdisplay är i princip ingenting. 10 minuter för en ingenjör och så är det färdigt på 100'000 bilar.
E klassens interiör är rikrigt nice.
Där vill man sitta
Helt enig.
Varför har man slutat integrera skärmarna på ett snyggt sätt i instrumentpanelen?
Design är borta, istället en plattjävel nedstoppad i panelen.
20200722_214523.jpg



På tal om skit.
Har en hyrbil, en Jeep Compass.
Måste vara det sämsta skrotet jag någonsin rattat.
Den rycker, bankar och slår med 60 mil på mätaren.
Den piper för allt och inget, den buggar på handbromsen.
Den har en jävla oduglig pekskärm med all styrning i pekskärmen med sätesvärmare långt in i en jävla pekskärms meny.
Den är ful, den är obekväm den drar hur mycket soppa som helst (0.8 landsväg!) och den kommer ingenstans på 1 tank.

Fyfan vilket jävla skräp!
Gillar Lexus. När förmånsvärdet skjuter i höjden efter nästa bil blir det en beggqd fetlexus. Typ LS
 
E klassens interiör är rikrigt nice.
Där vill man sitta

Gillar Lexus. När förmånsvärdet skjuter i höjden efter nästa bil blir det en beggqd fetlexus. Typ LS

Helt rätt!
Men GS tillhör ingen wow faktor på inredningen. Den är annorlunda för att säga det fint. Fult eller snyggt är jag neutral på. Tyckte instrumentbrädan var riktigt ful på bilder, men störde mig inget alls på dess utseende i verkligheten.
Men långt ifrån någon typ av mästerverk eller liknande.

Nyaste generation LS är snuskigt läckra. Precis som Lexus alltid är, lite annorlunda men helt rätt
 
Min samling består av 2 toolcars, en vintage V70 2.4T & en V70 D3.


Fördel/nackdel V70 2.4T:
Dålig power reserve, cirka 1.1L/mil
Urverket presterar,200HK räcker bra.


Fördel/nackdel V70 D3:
Tråkiga komplikationer, Navi&taklucka hade varit kul
Otroligt bra Lume med Xenon!


2.4T är en klar keeper, D3 måste flippas om 18 månader.

Vad rattar ni och era reflektioner på objekten?



En vanlig syn i trafiken, inga patteks direkt :)









Sent from my iPhone using Tapatalk
Har nyligen hämtat ut en XC60 polestar engineered och är nöjd. Hade tidigare en XC90 T8 och den enda jag saknar är lastutrymmet...
 
Helt rätt!
Men GS tillhör ingen wow faktor på inredningen. Den är annorlunda för att säga det fint. Fult eller snyggt är jag neutral på. Tyckte instrumentbrädan var riktigt ful på bilder, men störde mig inget alls på dess utseende i verkligheten.
Men långt ifrån någon typ av mästerverk eller liknande.

Nyaste generation LS är snuskigt läckra. Precis som Lexus alltid är, lite annorlunda men helt rätt
Aa menar den senaste :)
 
Tillbaka
Topp