Vilken är den mest underhållande bil ni ägt, om ni måste välja EN?![]()
Svaret är enkelt och jag har ägt många balla bilar. Nissan GT-R. Inget annat är ens i närheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var hamnar kondensen?Kondens är ett annat problem när man startar under vinteravställning utan att köra bilen genomvarm.
Var hamnar kondensen?
Håller helt med Denke!
Så jäkla fin! Klockrent med BBS RS med. kanske inte så lastvänligt med den stretchen och sänkningen men störtfet! Helt klart värd att citera med bilder två gånger på raken.![]()
Lätt det bästa (enligt mig) per krona vad gäller körglädje, hållbarhet och resultat!![]()
Runt 320-330 hästar i motorn med Jackson Racing kompressor kit, invägt och närmast stenhårt TEIN chassie ihop med trippel 8: or gjorde denna lilla hot hatch till just det, en hot hatch.![]()
Lätt det bästa (enligt mig) per krona vad gäller körglädje, hållbarhet och resultat!
Klart roligast men ekonomisk självmord när vi kommer till försäkring. Bytt till SL nu, inte lika fint ljud som V12 men SL är en gubb bil. Roliga bägge två fast på olika sätt.Vilken är den mest underhållande bil ni ägt, om ni måste välja EN?![]()
Trist att så många viker hädan...har själv haft ett gäng gamla Hondor som tex Ed9, EK, Prelude Vtec gillar dem skarpt och just att man mixa så mycket från olika modellar gör det väldigt praktiskt! i min ED hade jag quaifediff vilket var grymt. Den var en helt banorienteradVerkligen!
Köpte min första som 19-åring och då var ett år gammal. Sålde den ett år senare för 2.000:- mindre än jag köpte den för. Den blev skrot sen och två år senare köpte jag en till för egna pengar (den ovan) som fick en del mods. Honda är ju rätt bra där med då en ny växellåda MED diff kostade ca 10k. Även den är skrot nu vad jag vet. Inte heller så ovanligt tyvärr..
Velar lite mellan de två Alfor jag haft, men rösten faller på min klarröda direktörsvagn från Italien, Alfa Romeo 164. 2.0 TS, runt 140hk men vilken maskin. En ljuvlig kamrat på vägen som jag saknar än idag. Dessutom tycker jag, på riktigt, att modellen är riktigt snygg.Vilken är den mest underhållande bil ni ägt, om ni måste välja EN?![]()
Hehe livet är sannerligen olika, när jag var 18 var jag överlycklig som fick en pugg 205 för 10kFyller 18 i vår så är på jakt efter första bil. Dessa är aktuella:
Audi RS5 B8, sub 7k mil. Akrapovic, Milltek, Capristo, Armytrix eller liknande avgassystem. Ej facelift.
BMW M135i, automat, svensksåld, 5dr, sub 7k mil.
Subaru BRZ eller Toyota GT86, svensksåld, manuell.
Porsche 997 C2S, manuell, Pasm, sport chrono osv.
Eller bör jag satsa på något helt annat (under 450k)? Har kört ovanstående bilar och gillar dem på olika sätt. 997 vore ju livet, men det gäller att hitta en vettig med bra historik. Har ni erfarenheter av att äga någon av bilarna?
Imponerande lista, tänk om man haft de ekonomiska möjligheterna när man skulle köpa sin första bil. Hatten av för dig som verkar ha det krattat!Fyller 18 i vår så är på jakt efter första bil. Dessa är aktuella:
Audi RS5 B8, sub 7k mil. Akrapovic, Milltek, Capristo, Armytrix eller liknande avgassystem. Ej facelift.
Eller bör jag satsa på något helt annat (under 450k)? Har kört ovanstående bilar och gillar dem på olika sätt. 997 vore ju livet, men det gäller att hitta en vettig med bra historik. Har ni erfarenheter av att äga någon av bilarna?
Ska mamma eller pappa stå för försäkring?Fyller 18 i vår så är på jakt efter första bil. Dessa är aktuella:
Som någon redan nämt lär försäkring på dig kosta multum. Klarar du av det kärnfullt inte ha problem med underhållskostnaden. Glöm dock inte att alla de bilar du listat inte är helt gratis att serva...Fyller 18 i vår så är på jakt efter första bil. Dessa är aktuella:
Eller bör jag satsa på något helt annat? Har kört ovanstående bilar och gillar dem på olika sätt. 997 vore ju livet, men det gäller att hitta en vettig med bra historik. Har ni erfarenheter av att äga någon av bilarna?
Och svaret på frågorna..?Ska mamma eller pappa stå för försäkring?
Om de ska stå på dig så kan jag upplysa dig att försäkringen kommer att kosta mer per år än bilen är värd!
Lycka till!
Har deltidsarbetat inom bilbranschen i snart tre år. Har god koll på driftkostnadernaSom någon redan nämt lär försäkring på dig kosta multum. Klarar du av det kärnfullt inte ha problem med underhållskostnaden. Glöm dock inte att alla de bilar du listat inte är helt gratis att serva...
Fyller 18 i vår så är på jakt efter första bil. Dessa är aktuella:
Angående spridningen så gillar jag flera bilar i olika prisklasserRiktigt kul med all aktivitet i tråden och lika kul att se vilken spridning det är bland era favoriter.
Det är som sagt inga dåliga bilar du radar upp men också en ordentlig spridning... när du väl har lappen i hand och det är dags för köp tycker jag att du ska prova dig fram till en bil som känns bäst för digMisstänker även att du kommer hinna byta bilar på din lista både en och två gånger innan det är dags att slå till.
![]()
Har deltidsarbetat inom bilbranschen i snart tre år. Har god koll på driftkostnaderna