D
Deleted member 5780
Guest
Och i BMW M550D som ärligt talat är en av de goaste drivlinorna jag har kört.Diesel har man i traktorer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och i BMW M550D som ärligt talat är en av de goaste drivlinorna jag har kört.Diesel har man i traktorer.
![]()
520d x-drive
Körning till jobbet och lite kryssning i stan. Ligger generellt sett på 0,44-0,45. Färddatorn stämmer bra med verkligheten.
![]()
520d x-drive
Körning till jobbet och lite kryssning i stan. Ligger generellt sett på 0,44-0,45. Färddatorn stämmer bra med verkligheten.
Och i BMW M550D som ärligt talat är en av de goaste drivlinorna jag har kört.
Går i tankarna att byta in min A-klass 2017 till någonting lite mer praktiskt och mer komfortabelt, hade en M235a innan och jag är riktigt less på A-klassen som är både stötig och riktigt tråkig. Har kikat lite på C-klass Cla shooting-brake samt Bmw 3-serie, har en maxbudget på 300 kakor och jag har själv aldrig ägt en diesel så tittar mest på bensin men sneglar man över på dieselsidan så känns det oftast som att man får mer bil för pengarna. Är det någon nackdel att köpa en diesel euro-6 om man bor i Stockholm eller är det rent av löjligt att ens nojja över att köpa en diesel?
@Norrlänningen här har du förklaringen till varför din bil är så snål ;pInte förvånad då det är Bmw som gjort den
@Norrlänningen här har du förklaringen till varför din bil är så snål ;p
https://www.di.se/bil/bmw-ber-om-ursakt-for-brinnande-bilar/
Då förstår jag. Trodde du skulle byta till en dyrare bil för att få ner förbrukning marginellt. Är vanligt att folk gör så utan att ha kollVill påstå att de punkterna är ganska lika men visst är det i viss mån så. Förmånsbil dock, så min ökade fasta marginalkostnad är knappt 700 kr.
Hörde faktiskt av en bärgare (kanske mest var oflyt, vad vet jag) att han hämtat upp 2 stycken "nyare BMW-dieslar" på 2 dagar som börjat brinna längs E4 ganska nyligen.@Norrlänningen här har du förklaringen till varför din bil är så snål ;p
https://www.di.se/bil/bmw-ber-om-ursakt-for-brinnande-bilar/
Statistiskt så har BMW större problem än tex VW https://mb.cision.com/Public/152/2168267/98bb41a11af910e6.pdfHörde faktiskt av en bärgare (kanske mest var oflyt, vad vet jag) att han hämtat upp 2 stycken "nyare BMW-dieslar" på 2 dagar som börjat brinna längs E4 ganska nyligen.
Känns ju sådär om det blir ett utbrett problem.
Äh vadå BMW är mycket coolare juh!Statistiskt så har BMW större problem än tex VW https://mb.cision.com/Public/152/2168267/98bb41a11af910e6.pdf
Sen kan ju BMW-gänget här babbla om mjuka värdet som inte är grundat i något
Haha, man blir bra sugen på att köpa land/range rover när man ser det där.Statistiskt så har BMW större problem än tex VW https://mb.cision.com/Public/152/2168267/98bb41a11af910e6.pdf
Lite överraskande att mini ligger så dåligt till.
Sån här info är så sjukt bra o viktig. I kombo med säkerhet o komfort kan jag behöva rita om min top3 för inköp i höst.Statistiskt så har BMW större problem än tex VW https://mb.cision.com/Public/152/2168267/98bb41a11af910e6.pdf
Kikat men inte kört. Stor, fin och dyr. Skulle valt den istället för Q7 exempelvis.Någon som kikat närmare på nya Touareg?
Som jag ser det gör Bmw en good-Will pga att ett gäng kineser mest troligt har tankat fel bränsle i sina bilar.
Det tycker jag visar på ett starkt varumärke som är beredda att göra mer än behövligt för att behålla sina bilägare som fortsatt världens mest nöjda. Samt en liten känga till t.ex VAG som i princip konkade när dom skulle återkalla sina bilar efter Diesel-gate.
Bmw visar hur man ska göra utan att man måste.
Har hänt mig en enda jävla gång också under alla år jag haft körkort. En vecka efter jag fått mina nya svindyra AC Schnitzer-fälgar monterade på min M3.
Jobbigt
Ungefär som när jag fickparkerade Vipern en gång. Stod bra men skulle bara LIIIIITE närmare. Skraaaap! Ena bakfälgen... så onödigt..
neeeee fy fan vad tråkigt!![]()
Ouch, inget litet fickparkeringsskrap heller..Tråkigt... Men bra att det gick bra annars
Tråkigt på fälgen, men är det 80 någonstans på Essingeleden () är det inte max 70, har jag fått för mig
Knas. Suger att ha crispig bil i storstäder, händer fan alltid något. Om det inte är nyckelskrap eller dörruppslag så är det en millisekunds ofokus i den sega och grötiga trafiken.![]()
Ja det kan man säga! Fy vad tråkigt!!! Du köpte de där fälgarna rätt nyligen eller hur? Då är det nog bara att beställa en ny fälg. Jag pajade en fälg för något år sedan då jag fick väja i en höger regel situation. Mitt fel. Då den modellen utgått så blev det 4 nya fälgar. Skulle först få välja ur en svensk fälg katalog men efter lite påstridade så fick jag själv välja samma märke på fälg från USA... hoppas det löser sig och du får en bättre dag!!
Tänkte byta in min 458 mot någon rolig bil som går att köra året om.
Är grymt sugen på en Huracan, men familjen är inte lika sugen!
Vad finns det för kärror som går bra och går att köra i alla väglag?
Hade RS6an innan, saknar den förvisso. Men vore skoj med något nytt!
tips?
Några intressanta motoralternativ på G?Kikat men inte kört. Stor, fin och dyr. Skulle valt den istället för Q7 exempelvis.
Än så länge är det bara konventionella motoralternativ presenterade så de blir ju lite kostsamma i skatt första tiden. Främst är det designen som jag tycker är mycket mer lyckad. Q7 "hänger" ner över hjulhusen på ett fult sätt tycker jag.Några intressanta motoralternativ på G?
Gillar den också bättre än q7an.
Ska antagligen inte byta än på två år men spanar lite.
Jag håller med.Än så länge är det bara konventionella motoralternativ presenterade så de blir ju lite kostsamma i skatt första tiden. Främst är det designen som jag tycker är mycket mer lyckad. Q7 "hänger" ner över hjulhusen på ett fult sätt tycker jag.