• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Inte i allas smak! Men fan vad jag gillar den!

Manuell tremeclåda och med 500 sugisar dessutom

FB_IMG_1680715382266.jpg
FB_IMG_1680715438151.jpg
FB_IMG_1680715441372.jpg
FB_IMG_1680715429305.jpg
FB_IMG_1680715434266.jpg
En RIKTIG bil, grattis!!
 

FlipSwede

Rolex
Inte min :p har inte ens släppts i Europa än. Första leveranserna i US är någon gång i somma


Men vi får se väntar på de svenska priserna.
Var ner till Fordhandlarn för att beställa en DarkHorse Premium.
Ville ha automat+Appearance Pack.

Det blev tvärnej.
Lika omöjligt som en 911.

Så tråkigt ser det ut just nu iallafall,och gissar de kommer hamna minst 15-20k över MSRP när de finns tillgängliga.

FYI så kostar den specad enl ovan
USD 66005+TTL+PF
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Var ner till Fordhandlarn för att beställa en DarkHorse Premium.
Ville ha automat+Appearance Pack.

Det blev tvärnej.
Lika omöjligt som en 911.

Så tråkigt ser det ut just nu iallafall,och gissar de kommer hamna minst 15-20k över MSRP när de finns tillgängliga.

FYI så kostar den specad enl ovan
USD 66005+TTL+PF
Mm har sett detta på forumen :(. Men samtidigt har jag sett flera som hittat local dealers som släppt för MSRP, senast var en för två dagar sen.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det är väl som Rolex väntlista.
Bra kund så är det bara handla,eller lite dollars I näven till rätt gubbe,vilket givetvis glöms bort när historien betättas.

För du har ju helt rätt I att någon får ju köpa till listpris,precis som Porsche 911.

Tyvärr var det inte jag I detta fall
Ja verkar vara jobbigt läge i US på många märken och modeller och vad gäller ADM.

Tror den blir för dyr här i SE speciellt om man räknar in nästan 30k i skatt med/år första tre åren...
 

FlipSwede

Rolex
Ja verkar vara jobbigt läge i US på många märken och modeller och vad gäller ADM.

Tror den blir för dyr här i SE speciellt om man räknar in nästan 30k i skatt med/år första tre åren...
Skulle den kosta US pris så blev det väl ungefär 66x1.10x1.25=90.75x10.5=950.000sek

Ja det är väl inget att säga nått om.
Billigt jmfrt med en Tysk med samma prestanda.
En sketen XC90 kostar väl lika mycket om den har hyfsad utrustning?

Vägskatt ointressant på en hobbybil för nästan en mille
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Skulle den kosta US pris så blev det väl ungefär 66x1.10x1.25=90.75x10.5=950.000sek

Ja det är väl inget att säga nått om.
Billigt jmfrt med en Tysk med samma prestanda.
En sketen XC90 kostar väl lika mycket om den har hyfsad utrustning?

Vägskatt ointressant på en hobbybil för nästan en mille
Tror DH kommer ligga på 750-770, vi får inte HP-varianten. För dem pengarna så får man exv nya M2 även om den är ful som stryk.
 

Robbanc76

Cartier
Efter drygt tre år i exil från BMW så lockar det med en BMW igen.
Bilen jag funderar på är en G42 220i coupe.
Liten och opraktiskt MEN med sann BMW körglädje.
Nu drygt en vecka efter provkörningen så har såklart köpetankarna vandrat vidare till andra lätt begnade bilar i samma prisklass som en ny 220i.

Bilarna jag funderar på förutom 220i är: M235i Gran Coupé, G20 320i, 330i sedan och en bubblare 218i Gran Coupé.

Någon som äger någon av bilarna?
Ös på med era åsikter.

20230406_143257.jpg

20230406_143355.jpg
 
Senast ändrad:

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Var ner till Fordhandlarn för att beställa en DarkHorse Premium.
Ville ha automat+Appearance Pack.

Det blev tvärnej.
Lika omöjligt som en 911.

Så tråkigt ser det ut just nu iallafall,och gissar de kommer hamna minst 15-20k över MSRP när de finns tillgängliga.

FYI så kostar den specad enl ovan
USD 66005+TTL+PF
Ring till en annan handlare, vill du ha just en sådan ge inte upp! Lycka Till ✌️
 
Topp